Ferrari hodlá vetovat omezení nákladů na pohonné jednotky

Robert RoBertino Pavelka, 18. října 2015, 13:15 Google+

Měl by to být lék, který má ale vlastnosti rybího tuku, který dříve narození museli konzumovat, i když je to stálo velké sebezapření. Boj o omezení nákladů týkající se pohonných jednotek je dalším z běhů na dlouhou trať.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 19.10. 21:03) Napište svůj názor
Ferrari se hodlá bránit finančnímu stropu v oblasti pohonných jednotek

Ferrari se hodlá bránit finančnímu stropu v oblasti pohonných jednotek | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V červenci letošního roku byla vydána informace, že FIA plánuje zavést finanční strop ohledně ceny motorů - maximálně 12 milionů eur pro aktuální verzi a o čtyři miliony téže měny pro verzi rok starou. To by mělo pomoci zejména malým týmům při sestavování ročního rozpočtu.

Zatímco Toto Wolff (Mercedes) prohlásil, že si odpovědné osoby "řádně nabrousí tužky", aby tuto eventualitu prověřily, Maurizio Arrivabene byl podstatně příkřejší: "Nemůžeme za motory chtít méně, než kolik stojí nás!"

V uplynulém týdnu proběhl v Ženevě summit právě se zaměřením na pohonné jednotky, na němž bylo dohodnuto, že by pro rok 2016 mělo být pro výrobce motorů k dispozici celkově 32 žetonů, týkajících se aktualizace během sezóny.

Zástupci Ferrari na summitu za přítomnosti Jeana Todta (FIA), Mercedesu, Renaultu a Hondy sdělili, že jsou rozhodnuti připravený plán na snížení nákladů na motory vetovat.

Renault by uvolněná pravidla týkající se některých oblastí motoru i včetně přidělení zmíněného počtu žetonů přivítal. Stále však neutuchají zvěsti, že se přes zveřejnění dopisu o záměru převzít Lotus může francouzská automobilka z F1 stáhnout. Naznačil to generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn, když prohlásil, že v zájmu automobilky není investovat sumu ve výši stovek milionů, když nebudou moci vyvíjet svůj motor. 

Magazín Auto Motor und Sport na svých stránkách uvedl, že se v letošním roce vývoj francouzského motoru de facto zastavil a Renault asi ani nevyužije zbývající žetony, které má k dispozici. Počítá se, že by dva uplatnil při aktualizaci pohonné jednotky v Brazílii, což by mu vyneslo zrychlení v řádu desetiny na jedno kolo. Ghosn však tuto "pomoc" bagatelizuje. "Tohle nám nepomůže. Máme žetony, ale nemáme vlastní řešení."

Vytisknout

Diskuze: Ferrari hodlá vetovat omezení nákladů na pohonné jednotky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 19.10.2015 21:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Magnussen u McLarenu končí

Magnussen končí u McLarenu. Co je skutečným důvodem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud