DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari hodlá vetovat omezení nákladů na pohonné jednotky

Měl by to být lék, který má ale vlastnosti rybího tuku, který dříve narození museli konzumovat, i když je to stálo velké sebezapření. Boj o omezení nákladů týkající se pohonných jednotek je dalším z běhů na dlouhou trať.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari hodlá vetovat omezení nákladů na pohonné jednotky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 19.10.2015 21:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ligier (Hlasovalo 12 lidí) 18.10.2015 19:47
O moc větší nesmysl jsem už dlouho nečetl... F1… »
» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 18.10.2015 16:11
A můžu se zeptat na jednu věc? Pokud vývoj stojí… »
» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 18.10.2015 19:20
Ono je fuk, co chceš Ty a nebo já. Na to, že se v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Pokud FIA ten cenový strop zavede, řešení je jednoduché. Výrobci motorů odmítnou za tuto cenu dodávat motory dalším týmům a bude vymalováno.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Jenže neodmítnou 04
      Jako já myslím že cenový strop motoru je dobrej nápad a nevidím tam téměř žádnou nevýhodu, jen v tom, že automobilka sinkasuje méně peněz. Chápu že se jim to nelíbí, ale "jen" odběratelé v dnešní F1 jsou potřeba a a ještě větší potřeba je jim nestěžovat situaci tak drahým motorem.
      Ovšem co se týče vetování, maj na mysli vetovat jen tuto změnu a ne změnu v žetonech, není to jeden celej balík doufám.

      + 7 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        A můžu se zeptat na jednu věc?
        Pokud vývoj stojí určitý balík peněz, jak mi může FIA nařídit, abych prodal motor za méně než je jeho cena ve výrobě? A to nemluvím o tom, že i ty automobilky v F1 podnikají a mají nárok na určitou marži. Mají snad podnikat s tím že dopředu vědí, že za ten motor dostanou méně než stál je? Toto je F1, to není komunismus.

        + 11 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          No já to ale beru tak že motor tolik nestojí, ale vývoj ano. A ačkoliv ne vždy toto jde oddělit, tak v tomto případě nevidím relevantní důvod aby odběratel ten vývoj platil. Honda třeba nemá žádného odběratele, Renault možná také nebude mít, a vývoj si musí platit také sami, tak proč ne Ferrari a Mercedes? Každej odběratel by přece chtěl Mercedes, a když už FIA může nařizovat maximální počet týmů kolik jich může odebírat, proč neřídit i jejich cenu? Myslíš že kdyby FIA toto pravidlo stáhlo a nechala to na "volném" trhu tak všichni budou brát jen Mercedes? Nebo si je Mercedes může zdražit a dodávat jen těm co daj nejvíce? To by byla formule Mercedes. Prostě F1 není ideální volnej trh, ale to přece neznamená že je to hned komunismus.

          + 8 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Ať si koupíš auto, mobil počítač a nebo tatranku, vždy máš v ceně zakalkulovaný vývoj. Rozdíl je v tom, že když máš jednoduchý výrobek a děláš ho velkou sérii, cena vývoje na jeden výrovek je mnohem menší než když děláš malou sérii komplikovaného a nákladného výrobku. Proto nevidím důvod, proč by odběratelé neměli ten vývoj zaplatit. Pořád beru v úvahu, že F1 je podnikání a tím i tento podnikatel má nárok na zisk.

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              F1 je podnikání pro Bernieho, pro týmy by to měla být především soutěž. Navíc pro automobilku je to spíše prestiž, ne zdroj financí. Prostě ty nechceš stropy motorů a já v nynější situaci F1 ano.

              + 6 / − 16

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Ono je fuk, co chceš Ty a nebo já. Na to, že se v F1 točí doslova miliardy, je to soutěž až na jednom z posledních míst. V prvé čadě je to byznys nejenom pro Bernieho, ale pro včechny týmy. Pro některé větší, pro jiné menší.

                + 11 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Pro jednou s tebou souhlasím. 03
                  Pokud donutí současné motoráře na motorech prodělat, nikdo nebude mít zájem už žádné další motory vyvíjet. Nikdo není takový blázen, aby v dnešní době prodělával na čemkoliv, kvůli Bernieho modrým očím. 04

                  + 3 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Ligier

                Ligier

                176.74.136.XXX
                O moc větší nesmysl jsem už dlouho nečetl... F1 je profesionální sport, čili jde o zisk. Stejně jako ve fotbalu, hokeji a dalších, že to mnohdy nefunguje jak má a dotují to veřejné rozpočty je smutné. A dotovat jiné týmy (což by bylo dodat svůj motor pod cenou) je vůbec trotlovina...

                + 12 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Ligier

                Ligier

                176.74.136.XXX
                Krom toho byznys to pro týmy je už desítky let, v nejlepší éře ani nebyly automobilky, jen soukromé týmy žijící z F1

                + 9 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.226.XXX
          Až tak složitý to není. Se současnými PJ bych do toho teda nešťoural, ale od nové generace bych účast motoráře v F1 podmínil povinností nabídnout motory řekněme dvěma týmům za danou cenu. A bylo by čistě na úvaze a schopnostech motoráře, jestli motor vyvine a zkonstruuje tak, aby na tom vydělal, nebo jestli raději prodělá, ale bude doufat, že se mu to vrátí jinak (například na prize money nebo na reklamě).

          btw automobilky v F1 vůbec nemají co vydělávat a podnikat. To je naprosto scestná myšlenka. Automobilky mají svůj byznys jinde, motorsport byl pro výrobce aut odjakživa dotovaná reklamní kampaň.

          + 6 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama