DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari hodlá vetovat omezení nákladů na pohonné jednotky
Měl by to být lék, který má ale vlastnosti rybího tuku, který dříve narození museli konzumovat, i když je to stálo velké sebezapření. Boj o omezení nákladů týkající se pohonných jednotek je dalším z běhů na dlouhou trať.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari hodlá vetovat omezení nákladů na pohonné jednotky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Situs
16:06 18.10.2015 85.70.164.XXXJenže neodmítnou
Jako já myslím že cenový strop motoru je dobrej nápad a nevidím tam téměř žádnou nevýhodu, jen v tom, že automobilka sinkasuje méně peněz. Chápu že se jim to nelíbí, ale "jen" odběratelé v dnešní F1 jsou potřeba a a ještě větší potřeba je jim nestěžovat situaci tak drahým motorem.
Ovšem co se týče vetování, maj na mysli vetovat jen tuto změnu a ne změnu v žetonech, není to jeden celej balík doufám.-
Pepan
16:11 18.10.2015 89.24.157.XXXA můžu se zeptat na jednu věc?
Pokud vývoj stojí určitý balík peněz, jak mi může FIA nařídit, abych prodal motor za méně než je jeho cena ve výrobě? A to nemluvím o tom, že i ty automobilky v F1 podnikají a mají nárok na určitou marži. Mají snad podnikat s tím že dopředu vědí, že za ten motor dostanou méně než stál je? Toto je F1, to není komunismus.-
Situs
16:30 18.10.2015 85.70.164.XXXNo já to ale beru tak že motor tolik nestojí, ale vývoj ano. A ačkoliv ne vždy toto jde oddělit, tak v tomto případě nevidím relevantní důvod aby odběratel ten vývoj platil. Honda třeba nemá žádného odběratele, Renault možná také nebude mít, a vývoj si musí platit také sami, tak proč ne Ferrari a Mercedes? Každej odběratel by přece chtěl Mercedes, a když už FIA může nařizovat maximální počet týmů kolik jich může odebírat, proč neřídit i jejich cenu? Myslíš že kdyby FIA toto pravidlo stáhlo a nechala to na "volném" trhu tak všichni budou brát jen Mercedes? Nebo si je Mercedes může zdražit a dodávat jen těm co daj nejvíce? To by byla formule Mercedes. Prostě F1 není ideální volnej trh, ale to přece neznamená že je to hned komunismus.-
Pepan
17:27 18.10.2015 89.24.157.XXXAť si koupíš auto, mobil počítač a nebo tatranku, vždy máš v ceně zakalkulovaný vývoj. Rozdíl je v tom, že když máš jednoduchý výrobek a děláš ho velkou sérii, cena vývoje na jeden výrovek je mnohem menší než když děláš malou sérii komplikovaného a nákladného výrobku. Proto nevidím důvod, proč by odběratelé neměli ten vývoj zaplatit. Pořád beru v úvahu, že F1 je podnikání a tím i tento podnikatel má nárok na zisk.-
-
-
Ligier
19:47 18.10.2015 176.74.136.XXXO moc větší nesmysl jsem už dlouho nečetl... F1 je profesionální sport, čili jde o zisk. Stejně jako ve fotbalu, hokeji a dalších, že to mnohdy nefunguje jak má a dotují to veřejné rozpočty je smutné. A dotovat jiné týmy (což by bylo dodat svůj motor pod cenou) je vůbec trotlovina...
-
-
-
-
rock
07:37 19.10.2015 37.188.226.XXXAž tak složitý to není. Se současnými PJ bych do toho teda nešťoural, ale od nové generace bych účast motoráře v F1 podmínil povinností nabídnout motory řekněme dvěma týmům za danou cenu. A bylo by čistě na úvaze a schopnostech motoráře, jestli motor vyvine a zkonstruuje tak, aby na tom vydělal, nebo jestli raději prodělá, ale bude doufat, že se mu to vrátí jinak (například na prize money nebo na reklamě).
btw automobilky v F1 vůbec nemají co vydělávat a podnikat. To je naprosto scestná myšlenka. Automobilky mají svůj byznys jinde, motorsport byl pro výrobce aut odjakživa dotovaná reklamní kampaň.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek