Carabante: Intelektuál, který koupil tým F1

Jiří Žemlička, 4. září 2010, 22:56 Google+

Tým HRT koupil dva týdny před zahájením sezony. Malíř, sběratel Dalího a Botera, bibliofil a sportovec.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.09. 12:59) Napište svůj názor
HRT

HRT | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

Tmavé oči, prošedivělé vlasy, dobrácký obličej, který rozděluje knír. Veselý a otevřený, tak by se dal vyjádřit jeho charakter. Ramon Carabante de la Plaza perfektně ztvárňuje španělského „hombre“. Podnikatel, narozený před padesáti osmi lety, vstoupil do formule 1 jako poslední, myšleno chronologicky. Ve skutečnosti ho povolal sám Bernie Ecclestone, aby zachránil tým Campos, který již před samým začátkem umíral.

Bernie, ho v této situaci nenechal samotného, poskytl mu Colina Kollese, rumunského němce, který má bohaté zkušenosti z F3, ale také byl v různých fázích a rolích, jako pokračovatel týmu Jordan: od Midlandu, přes Spyker až po Force India. Kolles a lidé kolem něj mají základnu v Německém Gredingu, kde se připravují závodní vozy Audi 4 pro DTM a dva prototypy Audi R10 Tdi pro Le Mans sérii. Podřilo se jim nemožné, téměř zázrak, převzali skomírající tým a během dvou týdnu se přeorganizovali na Hispania Racing a regurélně se prezentovat do prvního závodu nové sezony.

A nejen to, Carabante může v paddocku počítat i s pomocí od svých přátel, Fernanda Alonsa a jeho manažera, Luise Garcii Abadea. „Já i Fernando budeme samozřejmě rádi, pokud budeme moci Ramonovi poskytnout nějakou tu radu jak se pohybovat v tomto prostředí,“ prohlásil Luis Garcia.

Signor Carabantes, co vás přivedlo do formule 1?
„Řekněme, že všechno se narodilo z přátelství k Berniemu a také, protože jsem vytušil dobrý projekt“.

Nemáte strach, že ztrácíte čas a peníze?
„Na začátku to bylo velmi jasné, ale neztrácím naději. Až do teď nebyl čas na oslovení sponzorů“.

V současnosti jste „Popelkou“ mezi týmy, kam si myslíte, že to dotáhnete?
„Především je naším prvořadým úkolem, tříleté účinkováni ve formuli 1. Jsme v počáteční fázi projektu. Být na samém chvostu je asi přirozené, nikdo nevstoupil do formule 1 jako okamžitý vítěz“.

Cíl letošního roku?
„Být nejlepší mezi nováčky“.

Kolik lidí se účastní tohoto projektu?
„Ve Španělsku 15 – 16, v Německu jich máme kolem šedesáti“.

Prezentace vašeho vozu i pilotů proběhla v Murciu, ale sídlo týmu je v Německu…
„V Murcii musíme ještě všechno vybudovat a pak z pohledu logistiky je Německo strategické, protože je v srdci Evropy a blíže autodromům. Myslím, že i když dokončíme španělskou pobočku, necháme si tu operační základnu“.

Logo Murcie, je již součástí vašeho monopostu.
„Region se podílí na financování, máme spolu tříletý kontrakt, který nám zaručuje tří miliony eur ročně“.


Mezi piloty se objevilo jméno Chandhok, proč jste si ho vybrali?
„Měli jsme jen ty nejlepší reference a zjistili jsme, že je to výborný chlapec. A pak velice nás zajímá a je pro nás důležitý indický trh. Nesmíme opomenout, že se tam příští rok pojede Velká cena“.

Co si myslíte o synovci Ayrtona?
„Je to jeho první rok ve formuli 1, roste, jsme spokojení“.

Kontaktovali jste Carlose Sainze, sledujete tak kariéru jeho syna (Carlos jr.), který závodí ve formuli BMW. Máte v úmyslu vytvořit odrazový můstek pro španělské piloty?
„Ano, věřím, že je vhodný okamžik, protože nikdy neměla španělská škola ve formuli 1 tolik pilotů: Alonso, Alguersuari, de la Rosa, Gené, který testuje pro Ferrari a byl tu i Soucek ve Virginu“.

Váš životopis prozrazuje, že od svých 18 let řídíte společnost s 800 zaměstnanci.
„Začínal jsem prodejem ovoce v Andalusii na trzích, jahody a melouny. Nakonec jsme exportovali 8 milionů kil, před pěti lety jsem všechno prodal“.

A nyní?
„Mám 35 společností s 200 – 250 zaměstnanci, které se specializují na finanční trh, reality a výzkum v medicíně. Mým společníkem je Miguel Boyer. V roce 2009, jsme fakturovali 650 milionů eur, letos to bude okolo 500 milionů, ale před krizí to bylo mezi 800 a 900 miliony“.

A vaše hobby?
„Sbírám knihy a obrazy. Vášeň pro malířství jsem zdědil po mé matce a dědovi, oba vítečně malovali. Mám sbírku obrazů Botera a Daliho a některých dalších malířů“.

A knihy?
„To je moje opravdová vášeň. Mám pěknou knihovnu, která obsahuje 60 tisíc svazků. Sbírám prvotisky, mám řadu originálů, jsou dost drahé, jeden přijde tak na 60 tisíc eur“.

A kde je máte?
„Pohybuji se mezi Murciou a Madridem. Knihovnu mám v Murciu, kde mám dům o ploše 3000 čtverečních metrů. Knihovna zabírá dvě patra. Mám tu i pozemky o ploše 12 milionu čtverečních metrů, chovám koně a pěstuji vinnou révu“.

Jste i prezidentem basketbalového týmu v Murciu.
„Ano od prosince. Musel jsem udělat podobné rozhodnutí jako teď ve formuli 1, buď ho koupím nebo zanikne“.

 

Vytisknout

Diskuze: Carabante: Intelektuál, který koupil tým F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.09.2010 12:59 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Chandhok, Karun

Chandhok proháněl Red Bull novým korejským okruhem + foto

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud