Rozdíly mezi kvalifikaci a závodem překvapily nejednoho odborníka

Petr Hlawiczka, 20. března 2010, 16:00 Google+

Rozdíl mezi nejrychlejším koly, které jezdili piloti v kvalifikaci před Velkou cenou Bahrajnu a nejrychlejšími koly v závodě, překvapily nejednoho odborníka, včetně týmových inženýrů.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.03. 15:30) Napište svůj názor
Fry, Nick

Fry, Nick | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Jistě, mezi superměkkou směsí, kterou piloti použili v kvalifikaci, a střední, na níž odjela větší část pilotů (viz tabulka níže; zastávky v boxech zde) druhou, delší část závodu, je jistý rozdíl díky jejich odlišným charakteristikám.

Rozdíl však byl větší, než měl být. I Martin Whitmarsh, šéf McLarenu přiznal, že téměř 5 vteřinové rozdíly nečekali: "Normálně byste čekali, že rozdíly budou těsnější, ke konci jsme však jezdili na tvrdší směsi. Po 30 kole, kdybychom počítali s degradací 0,1 vteřiny na kolo, by celkové zpomalení kvůli opotřebení pneumatik mělo činit 3 vteřiny."

K tomu je sice třeba přičíst rozdíl mezi závodním a kvalifikačním nastavením, možná i nějaký ten litr benzínu - jenže do pěti sekund toho stále dost chybí.


Pneumatiky použité v závodě
(SM - superměkká; Stř. - střednětvrdá směs)

Nick Fry ze stáje Mercedes GP také přiznal, že ho časy na kolo překvapily: "Pro mě byly obrovské rozdíly v časech překvapením - a to nejen mezi různými, ale i mezi stejnými vozy, a to kolo za kolem. Byl to trochu šok, takové velké odchylky jsme nečekali. Musíme přijít na to, proč tomu tak je a co s tím můžeme udělat."

V tabulce, v níž jsou piloti seřazeni dle nejrychlejších kol v závodě, uvádím u každého z nich nejlepší kolo z kvalifikace a závodu, v posledním sloupci pak odchylku mezi těmito dvěma časy. Průměrný rozdíl mezi nejrychlejším kvalifikačním a závodním kolem v Bahrajnu činil 5,31 vteřiny.

Nejmenší byl u pilotů Lotusu, na jejichž voze je třeba hodně zapracovat, aby se zlepšila zejména jeho kvalifikační rychlost. V závodě byl naopak poměrně příjemným překvapením - jak díky své spolehlivosti, tak i rychlosti.

Největší rozdíl - téměř 9 vteřin - jsme mohli zaznamenat u Kobajašiho s Di Grassim. Oba  ale skončili poměrně záhy po startu: Brazilec ve 3., Japonec ve 12. kole.

Vytisknout

Diskuze: Rozdíly mezi kvalifikaci a závodem překvapily nejednoho odborníka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.03.2010 15:30 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Renault dostal výjimku pro úpravu motoru - zase!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud