Nové rozměry vozů schváleny, v oblasti motorů se ještě čeká

Robert RoBertino Pavelka, 26. dubna 2016, 20:25 Google+

Formule 1 si musí několik dní počkat, aby se vyjasnila pravidla pohonných jednotek. Rozhodnutí v úterý (26. 4.) nepadlo, protože na klíčové schůzce nebylo dost lidí.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.04. 06:20) Napište svůj názor
Vzhled vozů se od roku 2017 změní

Vzhled vozů se od roku 2017 změní | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Strategická skupina F1 a Komise F1 se setkala v Biggin Hill v naději, že se povede odsouhlasit balíček změn pravidel zaměřených na rychlejší vozy a řešení motorů, u nichž se podaří snížit náklady a zvýšit výkonnost.

Poté, co byly na počátku tohoto roku předběžně schváleny širší a větší vozy především Mercedes avizoval, že úpravy rozměrů vozů v podstatě není potřeba dělat. Ze schůzky ale vyplývá, že se navrhované změny týkající se nových rozměrů nebudou měnit, protože k tomu není důvod. Jiná je situace v oblasti motorů, protože schůzka nevedla ke konečnému schválení nových pravidel ohledně agregátů. Zatímco Strategická skupina F1 schválila vizi dvouletého plánu, během kterého se sníží náklady zavedením kvóty tří motorů ročně a zajištěním dodávek všem týmům, záležitost neprošla skrze Komisi F1.

Formální hlasování nemohlo proběhnout kvůli nedostatku členů Komise F1, sestávající se z FOM, FIA, týmů, sponzorů a promotérů, kteří měli signovat patřičná pravidla. Soudí se, že hlavní příčinou je absence některých zúčastněných včetně promotérů, kteří nemohli na schůzku přicestovat.

Během několika dnů však proběhne elektronické hlasování, při němž se rozhodne, zda plán výrobců motorů a další změny, jako například zvýšení maximálního limitu paliva, bude schválen. Předpokládá se, že by elektronické hlasování mohlo být uzavřeno koncem tohoto týdne.

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 shora

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 shora | zdroj: Giorgio Piola

Jak tedy budou vypadat konkrétní změny? Podívejte se na ně v malém přehledu. V závorce jsou uvedeny dosavadní hodnoty:

Pneumatiky:
Přední - 305 mm šíře (245 mm)
Zadní - 405 mm šíře (325 mm)

Zavěšení:
Šířka: 2000 mm (1800 mm)
Ramena:  náběh +/- 10° (+/- 5°)

Přední křídlo:
Šířka: 1800 mm (1650 mm), tvar ubíhající dozadu
Koncovky zjednodušené ( - )

Zadní křídlo:
Šířka / výška: 950 mm / 800 mm, (750 mm / 950 mm)
Koncovky zkosené při pohledu zboku (obdélníkové)

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zezadu

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zezadu | zdroj: Giorgio Piola

Podlaha:
1600 mm maximální šíře (1400 mm),
1400 mm minimálnší šíře (1300 mm)
referenční rovina - začíná 430 mm za přední nápravou (330 mm)
dřevěná deska - zastrčená pro úsporu hmotnosti (homogenní)
Difuzor - 175 mm výška (125 mm), 1050 mm šířka (1000 mm), začíná 175 mm před zadní nápravou (souběžně se zadní nápravou)

Karosérie:
Šířka: 1600 mm max. (1400 mm max.)
Bočnice: náběžná hrana ubíhající dozadu při pohledu shora (bez omezení)
Deflektory - menší vyloučená zóna umožňující větší deflektor (velká vyloučená zóna za předními koly)

Hmotnost: 722 kg max. + pneumatiky (přibližně 5 kg) (702 kg max.)

Boční srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017

Boční srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 | zdroj: Giorgio Piola

Vytisknout

Diskuze: Nové rozměry vozů schváleny, v oblasti motorů se ještě čeká

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.04.2016 06:20 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Booth, John

Toro Rosso představuje nového závodního ředitele - Johna Bootha

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

  2. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  3. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  4. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  5. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud