DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jon
10:32 04.08.2020 90.176.154.XXX
Já bych to tak černě neviděl. Podle mě je srazilo to pozdní řešení jejich loňského motoru. Nejspíše pracovali na nějaké evoluci a na poslední chvíli to museli kvůli "dohodičce" předělat.
Jsou to ale schopní motoráři, takže to vidím na letošek a příští rok už to bude výrazně lepší. Pokud tedy zase nepodělají šasí (chci říci korelaci dat), což je u nich také letitý evergreen.
Jsou to ale schopní motoráři, takže to vidím na letošek a příští rok už to bude výrazně lepší. Pokud tedy zase nepodělají šasí (chci říci korelaci dat), což je u nich také letitý evergreen.
Mike17
10:27 04.08.2020 185.149.130.XXX
Díky, ale tomu rozumím. Narážím na tu zmíněnou převodovku. Když by se musela povinně dělat v týmech, proč už tam nedat motor či něco dalšího.
Je to prostě o tom nastavení jednotlivých dílů. Někdo nařídí, co se kupovat smí a co ne. Pravým kontruktérem tam není téměř nikdo a každý něco kopíruje.
Je to prostě o tom nastavení jednotlivých dílů. Někdo nařídí, co se kupovat smí a co ne. Pravým kontruktérem tam není téměř nikdo a každý něco kopíruje.
Ferda
10:24 04.08.2020 46.47.176.XXX
Celé Ferrari group doplácí na nejslabší motor v poli. A výkon motoru se bude velice těžce dohánět, když se vývoj směřoval především na podvůdky.
Bojím bojím, že ztrátu výkonu bude Ferrari dohánět léta. S Renaultem a možná i Hondou se možná vyrovná v příštím roce, ale Mergl v téhle koncepci nedožene nikdy.
Bojím bojím, že ztrátu výkonu bude Ferrari dohánět léta. S Renaultem a možná i Hondou se možná vyrovná v příštím roce, ale Mergl v téhle koncepci nedožene nikdy.
jon
10:23 04.08.2020 90.176.154.XXX
Jak je vlastně definovaná ta jejich rozdílnost? Musí se lišit i exteriérem?
Logicky mi přijde důležitější jejich vnitřní uspořádání, difuze vzduch na vstupu a tím vzniklé proudění a turbulence uvnitř kanálků. V tomto ohledu jsou na první pohled jinak řešené.
Osobně si myslím, že jim to předělal Mercedes a prodal jako celé řešení. Respektive se možná jedná o nějaké řešení do specifických podmínek, které loni nenastaly. Pochybuji, že by si toto nepohlídali. Čímž tedy chci nepřímo naznačit, že ty kecy RP o zkopírování řešení podle vizuální předlohy je úplný nesmysl. A jestli jsou skutečně tak dobří, tak bych jim vystavil nějaký díl, nechal je to nafotit z běžných úhlů jako jsou kolem trati a podle toho přesně nechal vyrobit. Tím mohou dokázat, jak umí podle fotky udělal na milimetr přesnou kopii.
Logicky mi přijde důležitější jejich vnitřní uspořádání, difuze vzduch na vstupu a tím vzniklé proudění a turbulence uvnitř kanálků. V tomto ohledu jsou na první pohled jinak řešené.
Osobně si myslím, že jim to předělal Mercedes a prodal jako celé řešení. Respektive se možná jedná o nějaké řešení do specifických podmínek, které loni nenastaly. Pochybuji, že by si toto nepohlídali. Čímž tedy chci nepřímo naznačit, že ty kecy RP o zkopírování řešení podle vizuální předlohy je úplný nesmysl. A jestli jsou skutečně tak dobří, tak bych jim vystavil nějaký díl, nechal je to nafotit z běžných úhlů jako jsou kolem trati a podle toho přesně nechal vyrobit. Tím mohou dokázat, jak umí podle fotky udělal na milimetr přesnou kopii.
GRAHAM
10:19 04.08.2020 77.236.208.XXX
Mno...tak Marko ostatně jako každý rok nechápe ( Honda také) jak mohl Mercedes navýšit tak moc výkon motoru.
Pamatuji, když jsem to "říkal" že to tak bude ,( Mercedes rok vyvíjel) jak Elsenor tvrdil, že to Honda bude mít výhodu, protože Mercedes bude muset ladit. Měl i kapku pravdu....ale koronáč dal Mercedesu čas chybu napravit, ale myslím že by to zvládli tak či onak. Ono teď dohnat Mercedes nebude jednoduché...je to rok vývoje "náskok" .... výkonovej mazec. Jestli to vůbec dohnat jde....
Pamatuji, když jsem to "říkal" že to tak bude ,( Mercedes rok vyvíjel) jak Elsenor tvrdil, že to Honda bude mít výhodu, protože Mercedes bude muset ladit. Měl i kapku pravdu....ale koronáč dal Mercedesu čas chybu napravit, ale myslím že by to zvládli tak či onak. Ono teď dohnat Mercedes nebude jednoduché...je to rok vývoje "náskok" .... výkonovej mazec. Jestli to vůbec dohnat jde....
jon
10:16 04.08.2020 90.176.154.XXX
Ono to je letos bída od všech kromě LeClerca, který letos jede jak Alonso v roce 2018 (nepletu to s rokem 2012, tam to auto mělo spolehlivost a nebylo až tak mizerné), kdy se v první třetině sezóny naprosto neuvěřitelně objevil o 10 míst jinde, než byla výkonnost McLarenu. Ano, také za to mohly problémy jiných, ale historie se neptá.
Co se tedy týká ostatních pilotů, tak ti jedou svůj standard a s aktuální výkonností motoru a problémy se šasí to podle toho vypadá. V případě Alfy je to úplná tragédie i v tom, že Kimi mi přijde hodně znechucený a podle toho také jede. A já se mu nedivím. Dostat takovou plečku je pro pilota jeho kalibru nedůstojné ...
Co se tedy týká ostatních pilotů, tak ti jedou svůj standard a s aktuální výkonností motoru a problémy se šasí to podle toho vypadá. V případě Alfy je to úplná tragédie i v tom, že Kimi mi přijde hodně znechucený a podle toho také jede. A já se mu nedivím. Dostat takovou plečku je pro pilota jeho kalibru nedůstojné ...
jon
10:11 04.08.2020 90.176.154.XXX
Nechci solit do ran, ale letošní RP nemá stejné bočnice a ty vnitřní uspořádání brzdových kanálků je také jiné. Totožné je zavěšení, nos a podlaha. Mě to přijde hodně podobné Haasu. Spíš bych se tedy uchýlil k argumentu Grahama - "kdyby mělo Ferrari kvalitní monopost".
Není to také tím, že Mercedes se nebojí dát k jejich řešení i nějaké další informace a nebojí se konkurence své starší techniky?
Není to také tím, že Mercedes se nebojí dát k jejich řešení i nějaké další informace a nebojí se konkurence své starší techniky?
Ferda
10:08 04.08.2020 46.47.176.XXX
Já jsem čekal od Afy více. Mnohem více, když je to dvojkový tým mateřské Ferrari. Možná ma Haas smluvně ošetřené, že dostane před Alfou přednost, když spolu obchodují déle.
Ale ještě více si myslím, že Alfa testuje pro Ferrari novinky a moc se nedaří.
Ale ještě více si myslím, že Alfa testuje pro Ferrari novinky a moc se nedaří.
jon
10:06 04.08.2020 90.176.154.XXX
Mercedes pouze prodal to, co už nepotřeboval. Odkážou se na spolupráci Ferrari-Haas, ke které se kdysi negativně vyjadřovali. FIA s tím nic neudělala, tak to udělali také, jen to udělali v plné parádě. Očividně se narozdíl od Ferrari nebojí přímé konkurence své vysloužilé techniky a nemají problém poskytnout celý balík. Teď si tak říkám, že v tomto světle si dokonce mohou image dokonce posílit. Koneckonců, Mercedesu za toto žádný postih nehrozí. Poskytnout dokumentaci není zakázané a jestli to Copypoint někde přehnal, budou se muset hájit oni. Ale jak už jsem psal ve vedlejší diskuzi, vzhledem k délce vyšetřování tam buď FIA nemůže/nechce nic najít nebo se to zamázne klasickou "dohodičkou". Jeane, kamaráde, můžeš mluvit ...?
Mike17
09:57 04.08.2020 185.149.130.XXX
Ani moc extrémní nejsi. Jít do detailu, mohly by si týmy F1 vyrábět vlastní gumy, čipy do počítačů, vyvíjet vlastní karbon či palivo....Tomu říkám "trochu extrémní příklad".
Nevidím moc velký rozdíl mezi tím kupovat si motor, nebo si kupovat brzdové kanálky.
Nevidím moc velký rozdíl mezi tím kupovat si motor, nebo si kupovat brzdové kanálky.
Aktuálně
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (19:30 - 20:30)
- 2. Trénink (23:00 - 00:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek