DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
14:49 05.08.2020 88.103.92.XXX
Já osobně se domnívám že RP opravdu značně vybočuje...ani Haas, ani Alfa Romeo, ani AT v takovéhle míře nemají shodné díly se svými továrními stájemi.
Opakuju...Renault to má dobře promyšlený...brzdový kanálky podle mě podle fotek obšlehnout nejde (to zásadní je uvnitř - takže podle musíš mít výkresy).
Opakuju...Renault to má dobře promyšlený...brzdový kanálky podle mě podle fotek obšlehnout nejde (to zásadní je uvnitř - takže podle musíš mít výkresy).
juras
14:41 05.08.2020 88.103.92.XXX
Tedy opravdu nechápu smysl diskuze o výdrži pneumatik s ohledem na proběhlou velkou cenu v Silverstone.
Jediný s čím souhlasím je to že Pirelli kdyby mělo hrdost...odmítlo by dělat gumy na zakázku pro FIA...když už má být jeden dodavatel, pak zadání by mělo znít...udělat např. 3 směsi na sucho...s tím aby byly logicky rozlišené (nejměkčí nejrychlejší, nejtvrdší nejtrvanlivější...a každou směs aby vyrobili jak nejlépe umí.
Pirelli už v začátku přistoupilo na úmyslně "nekvalitní" gumy...ale myslím že časem se to zlepšilo, nicméně záměr FIA se moc nezdařil...respektive vůbec...stejně se ty nejlepší (nejbohatší) týmy zase vypořádávají s nástrahami "nečitelnosti" gum zase nejlépe. To že nějaký závod vybočí z normálu je podle mě příliš vysoká daň.
Každý tým a výrobce motoru se snaží udělat co nejlepší výrobek...jen Pirelli na zakázku vyrábí ne nejlepší, ale do určité míry nevypočitatelné gumy.
Co se Silverstone týče...já tedy nevím co kdo viděl...ale v případě Bottase bylo víc než zřejmé (už jen pouhým okem v televizi) že jeho gumy mají na krajíčku. A to nevíme co na boxové zídce...tam podle mě měli dobrý přehled o gumách Hamiltona...a museli vědět že je to na hraně. Takže úplně vinit Pirelli je teď přehnané...kdysi třeba Alain Prost dokázal čistým stylem jízdy odjet na gumách úplně jinou vzdálenost než piloti s dravým jezdeckým stylem (GP Austrálie 1986 - Keke Rosberg i Mansell jako dva piloti s agresívním přístupem k řízení měli defekt, Pigueta podobně jako v neděli Redbull Verstappena povolal tehdy Williams na výměnu do boxů...a brazilec tak přišel nejen o vítězství, ale i o titul...nicméně úplně stejně to bylo rozhodování zda riskovat a nebo se vyhnout případnému defektu).
Naopak...neděle ukázala že ani Mercedes není v úplně komfortní pozici...to by byl kdyby si mohl dovolit extra pit-stop aby eliminoval hrozící defekt. A znova opakuju že záběry na Bottase jasně ukazovaly že gumy jsou ve špatném stavu...takže to nebyly žádné "náhlé" defekty. Ono i Mercedes musí dávat gumám zabrat když má být nejrychlejší...co by to mělo za smysl kdyby se na tvrdých gumách mohla absolvovat celá vzdálenost velké ceny aniž by se tvrdý gumy sjely?
Já jsem zvědavej jak na to týmy půjdou tuto neděli...s měkčíma směsma to podle mě bude na min. dva pit-stopy...ale bude se možná dát uvažovat úplně v klidu i o třech.
Jediný s čím souhlasím je to že Pirelli kdyby mělo hrdost...odmítlo by dělat gumy na zakázku pro FIA...když už má být jeden dodavatel, pak zadání by mělo znít...udělat např. 3 směsi na sucho...s tím aby byly logicky rozlišené (nejměkčí nejrychlejší, nejtvrdší nejtrvanlivější...a každou směs aby vyrobili jak nejlépe umí.
Pirelli už v začátku přistoupilo na úmyslně "nekvalitní" gumy...ale myslím že časem se to zlepšilo, nicméně záměr FIA se moc nezdařil...respektive vůbec...stejně se ty nejlepší (nejbohatší) týmy zase vypořádávají s nástrahami "nečitelnosti" gum zase nejlépe. To že nějaký závod vybočí z normálu je podle mě příliš vysoká daň.
Každý tým a výrobce motoru se snaží udělat co nejlepší výrobek...jen Pirelli na zakázku vyrábí ne nejlepší, ale do určité míry nevypočitatelné gumy.
Co se Silverstone týče...já tedy nevím co kdo viděl...ale v případě Bottase bylo víc než zřejmé (už jen pouhým okem v televizi) že jeho gumy mají na krajíčku. A to nevíme co na boxové zídce...tam podle mě měli dobrý přehled o gumách Hamiltona...a museli vědět že je to na hraně. Takže úplně vinit Pirelli je teď přehnané...kdysi třeba Alain Prost dokázal čistým stylem jízdy odjet na gumách úplně jinou vzdálenost než piloti s dravým jezdeckým stylem (GP Austrálie 1986 - Keke Rosberg i Mansell jako dva piloti s agresívním přístupem k řízení měli defekt, Pigueta podobně jako v neděli Redbull Verstappena povolal tehdy Williams na výměnu do boxů...a brazilec tak přišel nejen o vítězství, ale i o titul...nicméně úplně stejně to bylo rozhodování zda riskovat a nebo se vyhnout případnému defektu).
Naopak...neděle ukázala že ani Mercedes není v úplně komfortní pozici...to by byl kdyby si mohl dovolit extra pit-stop aby eliminoval hrozící defekt. A znova opakuju že záběry na Bottase jasně ukazovaly že gumy jsou ve špatném stavu...takže to nebyly žádné "náhlé" defekty. Ono i Mercedes musí dávat gumám zabrat když má být nejrychlejší...co by to mělo za smysl kdyby se na tvrdých gumách mohla absolvovat celá vzdálenost velké ceny aniž by se tvrdý gumy sjely?
Já jsem zvědavej jak na to týmy půjdou tuto neděli...s měkčíma směsma to podle mě bude na min. dva pit-stopy...ale bude se možná dát uvažovat úplně v klidu i o třech.
jon
09:11 05.08.2020 90.176.154.XXX
On ten náskok je relativní. Stačí se podívat na Hondu, která byla zbavena na rok otěží nutnosti udělat špičkový motor a s STR odjeli slušnou sezónu, kterou by McLaren bral všemi deseti (myšleno v sezónách předchozích). Oni to knowhow mají, ale ten koncept se nedá předělat za noc. Což je to, co je aktuálně srazilo. Koncem sezóny to bude už výrazně lepší, tomu věřím. Jestli ne, tak je tam něco hodně špatně a budou padat hlavy. A za zajímavou F1 a samotné Ferrari doufám, že začnou tam, odkud ryba běžně smrdí.
GRAHAM
09:08 05.08.2020 77.236.208.XXX
Ale no tak....ty řešíš zcela něco jiného. Pneumatika lze vyrobit tak, že skokově zpomalí a jde na ní ještě dlouho jet.( ale logicky pomaleji) Prostě tak to vyrobit lze a je to bezpečné. To bylo jednoduché zdělení mého přízpěvku, ke kterému jsi ty přidal balast, který s tím nesouvisí. Pirelli má dělat pneumatiky "časové" co "nevydrží" , což dělá, jen to dělá za mne špatně. Jde to dělat lépe...... a to v módu co jsem psal.
To že týmy to přehnaly, nerozporuji....
To že týmy to přehnaly, nerozporuji....
jon
09:01 05.08.2020 90.176.154.XXX
Máš naprostou pravdu. Díky defektům se z do té doby nudného závodu (když nebudu počítat torpédo Albona a jedno výjimečně pouze sebezničující v podobě Kuvajta) to dodalo správné napětí. Když už ne předtím, tak alespoň v posledních dvou kolech.
Pirelli dalo jasnou informaci. Argument typu "myslel jsem" je totálně lichý. Silverstone má většinu náročných zatáček doprava, takže i laik dokáže usoudit, že levá přední pneumatika dostává pěkně zabrat. Je to tak, že Lewis to řekl v kontextu. Nicméně i tak z něj vypadl nutný žvást, protože byla naprostá hloupost si na poslední kolo také nezajet pro nové obutí, když už tam nechal Max dostatečný časový interval. Pokud vím, tak tu zastávku sám odmítl s tím, že to dojede. A po zásluze mu ta guma bouchla hned vedle boxové zídky. Ale super, na třech kolech už to tak dominantě nejelo a hned z toho byla zápletka. Místo double jeden zachráněn zvonem a druhý těsně za body. Kdo by si na toto tři kola před cílem vsadil, že?
Za mě jen tak dál a super, že Pirelli přiveze ještě měkčí směsi. A jen ať bouchají, pokud je někdo bude provozovat za hranou pomyslné životnosti. Přesně toto potřebujeme. Technické selhání je dnes průměrně tak jedno za závod a to jen díky pár dětským nemocem v prvních závodech, případnému nedostatku náhradních dílů pro stáje odcházejících k jinému motoráři. Urvaná křídla a monoposty rozmlácené po nárazech ve vysokých rychlostech také vidět nechceme, takže toto je ideální faktor. Jen potřebujeme srovnat pole, aby si top stáje tu zastávku navíc nevyjeli. Což Mercedes dozajista tento víkend udělá. Místo údržby to více poženou a závod ojedou na střední - tvrdá - střední. Ale třeba do toho opět zasáhne SC a bude se to muset přehodnotit a může jim to hodit do strategie vidle.
Pirelli dalo jasnou informaci. Argument typu "myslel jsem" je totálně lichý. Silverstone má většinu náročných zatáček doprava, takže i laik dokáže usoudit, že levá přední pneumatika dostává pěkně zabrat. Je to tak, že Lewis to řekl v kontextu. Nicméně i tak z něj vypadl nutný žvást, protože byla naprostá hloupost si na poslední kolo také nezajet pro nové obutí, když už tam nechal Max dostatečný časový interval. Pokud vím, tak tu zastávku sám odmítl s tím, že to dojede. A po zásluze mu ta guma bouchla hned vedle boxové zídky. Ale super, na třech kolech už to tak dominantě nejelo a hned z toho byla zápletka. Místo double jeden zachráněn zvonem a druhý těsně za body. Kdo by si na toto tři kola před cílem vsadil, že?
Za mě jen tak dál a super, že Pirelli přiveze ještě měkčí směsi. A jen ať bouchají, pokud je někdo bude provozovat za hranou pomyslné životnosti. Přesně toto potřebujeme. Technické selhání je dnes průměrně tak jedno za závod a to jen díky pár dětským nemocem v prvních závodech, případnému nedostatku náhradních dílů pro stáje odcházejících k jinému motoráři. Urvaná křídla a monoposty rozmlácené po nárazech ve vysokých rychlostech také vidět nechceme, takže toto je ideální faktor. Jen potřebujeme srovnat pole, aby si top stáje tu zastávku navíc nevyjeli. Což Mercedes dozajista tento víkend udělá. Místo údržby to více poženou a závod ojedou na střední - tvrdá - střední. Ale třeba do toho opět zasáhne SC a bude se to muset přehodnotit a může jim to hodit do strategie vidle.
odin
23:08 04.08.2020 77.240.103.XXX
Copak Hamilton, ten už toho nakecal. Já si např. pamatuji, jak tvrdil, že má pneu po smrti a pak na nich odjel ještě deset kol do cíle, bez jakéhokoliv zpomalení.
A to prohlášení jsi trošku vytrhl z kontextu. Ne? Neříkal náhodou také něco o tom, že jel šetrněji než Bottas, který na to musel tlačit a tak si myslel, že má v gumách ještě dost života?
A to prohlášení jsi trošku vytrhl z kontextu. Ne? Neříkal náhodou také něco o tom, že jel šetrněji než Bottas, který na to musel tlačit a tak si myslel, že má v gumách ještě dost života?
Ferda
23:02 04.08.2020 46.47.176.XXX
Vážně si myslíš, že v F1 se pohybují sami neschopní hlupáci od jezdců až po inženýry obklopené technikou a za podpory inženýrů dodaných každému týmu přímo z Pirelli, aby hlídali stav pneumatik?
Ne né, tuhle situaci nepochytili ani v samotném Pirelli.
„Byl jsem si jistý, že v pneumatikách mám ještě dost života,“ řekl Hamilton.
Ne né, tuhle situaci nepochytili ani v samotném Pirelli.
„Byl jsem si jistý, že v pneumatikách mám ještě dost života,“ řekl Hamilton.
odin
22:54 04.08.2020 77.240.103.XXX
GRAHAME, pneumatika není tou součástkou, která ovlivňuje rozhodujícím způsobem rychlost. Pokud vím, tak piloti problémy s pneumatikami zjistili a také na nich nikdo žádné extra časy nezajížděl. Nebo snad ano???
Fakt, že většina riskovala a k pitstopům nezajela je druhá věc, se kterou Pirelli nemůže nic udělat. (Tady byl podle mne problém v tom, že většina pole zajela k pitstopu v jeden moment a většina to na těch pneumatikách chtěla dojet do cíle, i když jim to zpomalilo). Jen Max si šel pro bod navíc, když usoudili, že na lepší umístění nemá šanci (Horner přiznal, že měl problémy s pneu také). Fakt, že Mergl měl v samém závěru fatální potíže, nečekal nikdo. Ani RedBull.
Opravdu zdejší diskutéry nechápu. Na jedné straně chcete napětí, ukončení dominance Mercedesu. A když Merglům najednou popraskají pneumatiky, protože se cítili bohorovněji, zase hledáte viníka, který podle mne ani viníkem nemůže být...(smajlík krucení hlavou-až k ukroucení )
Fakt, že většina riskovala a k pitstopům nezajela je druhá věc, se kterou Pirelli nemůže nic udělat. (Tady byl podle mne problém v tom, že většina pole zajela k pitstopu v jeden moment a většina to na těch pneumatikách chtěla dojet do cíle, i když jim to zpomalilo). Jen Max si šel pro bod navíc, když usoudili, že na lepší umístění nemá šanci (Horner přiznal, že měl problémy s pneu také). Fakt, že Mergl měl v samém závěru fatální potíže, nečekal nikdo. Ani RedBull.
Opravdu zdejší diskutéry nechápu. Na jedné straně chcete napětí, ukončení dominance Mercedesu. A když Merglům najednou popraskají pneumatiky, protože se cítili bohorovněji, zase hledáte viníka, který podle mne ani viníkem nemůže být...(smajlík krucení hlavou-až k ukroucení )
Petr
22:03 04.08.2020 78.157.160.XXX
Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli plní zadání, jenže týmy se budou snažit vždycky posouvat limity. Vzhledem k počasí na vyšší degradaci v neděli doplatily. Takže hurá do měkčích směsí (trochu se to spraví předepsanými vyššími tlaky a menším odklonem), jen ať to zkoušejí dál a ať se defekty vytrestají.
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek