DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 141, poslední 06.08.2020 09:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 21:52
Třeba sto prasklin. Když mají být gumy "po… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 22:03
Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 04.08.2020 10:05
Rozdíl to je z pohledu pravidel. Tam je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

juras

juras

88.103.92.XXX
Já osobně se domnívám že RP opravdu značně vybočuje...ani Haas, ani Alfa Romeo, ani AT v takovéhle míře nemají shodné díly se svými továrními stájemi.
Opakuju...Renault to má dobře promyšlený...brzdový kanálky podle mě podle fotek obšlehnout nejde (to zásadní je uvnitř - takže podle musíš mít výkresy).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Souhlasím...u Bottase bylo už jen z televizních záběrů víc než zřejmé že defekt hrozí...dokonce to Bottas řešit s boxem rádiem...přesto Mercedes riskoval...a myslím že musel...protože na extra pit-stop neměli náskok.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tedy opravdu nechápu smysl diskuze o výdrži pneumatik s ohledem na proběhlou velkou cenu v Silverstone.

Jediný s čím souhlasím je to že Pirelli kdyby mělo hrdost...odmítlo by dělat gumy na zakázku pro FIA...když už má být jeden dodavatel, pak zadání by mělo znít...udělat např. 3 směsi na sucho...s tím aby byly logicky rozlišené (nejměkčí nejrychlejší, nejtvrdší nejtrvanlivější...a každou směs aby vyrobili jak nejlépe umí.

Pirelli už v začátku přistoupilo na úmyslně "nekvalitní" gumy...ale myslím že časem se to zlepšilo, nicméně záměr FIA se moc nezdařil...respektive vůbec...stejně se ty nejlepší (nejbohatší) týmy zase vypořádávají s nástrahami "nečitelnosti" gum zase nejlépe. To že nějaký závod vybočí z normálu je podle mě příliš vysoká daň.

Každý tým a výrobce motoru se snaží udělat co nejlepší výrobek...jen Pirelli na zakázku vyrábí ne nejlepší, ale do určité míry nevypočitatelné gumy.

Co se Silverstone týče...já tedy nevím co kdo viděl...ale v případě Bottase bylo víc než zřejmé (už jen pouhým okem v televizi) že jeho gumy mají na krajíčku. A to nevíme co na boxové zídce...tam podle mě měli dobrý přehled o gumách Hamiltona...a museli vědět že je to na hraně. Takže úplně vinit Pirelli je teď přehnané...kdysi třeba Alain Prost dokázal čistým stylem jízdy odjet na gumách úplně jinou vzdálenost než piloti s dravým jezdeckým stylem (GP Austrálie 1986 - Keke Rosberg i Mansell jako dva piloti s agresívním přístupem k řízení měli defekt, Pigueta podobně jako v neděli Redbull Verstappena povolal tehdy Williams na výměnu do boxů...a brazilec tak přišel nejen o vítězství, ale i o titul...nicméně úplně stejně to bylo rozhodování zda riskovat a nebo se vyhnout případnému defektu).

Naopak...neděle ukázala že ani Mercedes není v úplně komfortní pozici...to by byl kdyby si mohl dovolit extra pit-stop aby eliminoval hrozící defekt. A znova opakuju že záběry na Bottase jasně ukazovaly že gumy jsou ve špatném stavu...takže to nebyly žádné "náhlé" defekty. Ono i Mercedes musí dávat gumám zabrat když má být nejrychlejší...co by to mělo za smysl kdyby se na tvrdých gumách mohla absolvovat celá vzdálenost velké ceny aniž by se tvrdý gumy sjely?

Já jsem zvědavej jak na to týmy půjdou tuto neděli...s měkčíma směsma to podle mě bude na min. dva pit-stopy...ale bude se možná dát uvažovat úplně v klidu i o třech.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

37.48.56.XXX
To se snad nestame. To bych asi formuli a MCl poslal k sipku. Mcl je konstrukter a doufam ze navzdy bude. B tymu fandit nechci.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Jsou už nějaké šumy, že AT a Haas se Sauberem by na tom moli být obdobně?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
a ještě začnou vyšetřovat AT 18
no, a až všechny dikvalifikují ( některé za poskytnutí podkladů ke kopírování a některé za kopírování jako takové ), tak letošní šampionát vyhraje McL a Williams skončí na krásném druhém místě 18 18 18

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Myslíš tu slušnou sezonu STR kdy spadli na předposlední místo? Hele díky, ale to už McLaren zažil a všemi deseti by to určitě nebral. Naopak právě toho se tehdy zbavil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
On ten náskok je relativní. Stačí se podívat na Hondu, která byla zbavena na rok otěží nutnosti udělat špičkový motor a s STR odjeli slušnou sezónu, kterou by McLaren bral všemi deseti (myšleno v sezónách předchozích). Oni to knowhow mají, ale ten koncept se nedá předělat za noc. Což je to, co je aktuálně srazilo. Koncem sezóny to bude už výrazně lepší, tomu věřím. Jestli ne, tak je tam něco hodně špatně a budou padat hlavy. 12 A za zajímavou F1 a samotné Ferrari doufám, že začnou tam, odkud ryba běžně smrdí. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.208.XXX
Jo Jone, nakup v železářství hřebíky a vyraž na F1..... 18

Ne tudy cesta nevede...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.208.XXX
Ale no tak....ty řešíš zcela něco jiného. Pneumatika lze vyrobit tak, že skokově zpomalí a jde na ní ještě dlouho jet.( ale logicky pomaleji) Prostě tak to vyrobit lze a je to bezpečné. To bylo jednoduché zdělení mého přízpěvku, ke kterému jsi ty přidal balast, který s tím nesouvisí. Pirelli má dělat pneumatiky "časové" co "nevydrží" , což dělá, jen to dělá za mne špatně. Jde to dělat lépe...... a to v módu co jsem psal.
To že týmy to přehnaly, nerozporuji....

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Máš naprostou pravdu. Díky defektům se z do té doby nudného závodu (když nebudu počítat torpédo Albona a jedno výjimečně pouze sebezničující v podobě Kuvajta) to dodalo správné napětí. Když už ne předtím, tak alespoň v posledních dvou kolech.
Pirelli dalo jasnou informaci. Argument typu "myslel jsem" je totálně lichý. Silverstone má většinu náročných zatáček doprava, takže i laik dokáže usoudit, že levá přední pneumatika dostává pěkně zabrat. Je to tak, že Lewis to řekl v kontextu. Nicméně i tak z něj vypadl nutný žvást, protože byla naprostá hloupost si na poslední kolo také nezajet pro nové obutí, když už tam nechal Max dostatečný časový interval. Pokud vím, tak tu zastávku sám odmítl s tím, že to dojede. A po zásluze mu ta guma bouchla hned vedle boxové zídky. Ale super, na třech kolech už to tak dominantě nejelo a hned z toho byla zápletka. Místo double jeden zachráněn zvonem a druhý těsně za body. Kdo by si na toto tři kola před cílem vsadil, že? 04
Za mě jen tak dál a super, že Pirelli přiveze ještě měkčí směsi. A jen ať bouchají, pokud je někdo bude provozovat za hranou pomyslné životnosti. Přesně toto potřebujeme. Technické selhání je dnes průměrně tak jedno za závod a to jen díky pár dětským nemocem v prvních závodech, případnému nedostatku náhradních dílů pro stáje odcházejících k jinému motoráři. 12 Urvaná křídla a monoposty rozmlácené po nárazech ve vysokých rychlostech také vidět nechceme, takže toto je ideální faktor. Jen potřebujeme srovnat pole, aby si top stáje tu zastávku navíc nevyjeli. Což Mercedes dozajista tento víkend udělá. Místo údržby to více poženou a závod ojedou na střední - tvrdá - střední. Ale třeba do toho opět zasáhne SC a bude se to muset přehodnotit a může jim to hodit do strategie vidle. 04

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
A další závod poté diskvalifikují Haas a Alfu. 18 Aby té ironie nebylo málo. 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Myslíš, že to na Jardu dá? Ona Kačenka nerada snižuje standard. 12 12 Ale na druhou stranu, Helmut je dobrá vstupenka na megapárty RB, kde by se mohl najít nějaký větší chlapák. 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Copak Hamilton, ten už toho nakecal. Já si např. pamatuji, jak tvrdil, že má pneu po smrti a pak na nich odjel ještě deset kol do cíle, bez jakéhokoliv zpomalení.
A to prohlášení jsi trošku vytrhl z kontextu. Ne? Neříkal náhodou také něco o tom, že jel šetrněji než Bottas, který na to musel tlačit a tak si myslel, že má v gumách ještě dost života? 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Vážně si myslíš, že v F1 se pohybují sami neschopní hlupáci od jezdců až po inženýry obklopené technikou a za podpory inženýrů dodaných každému týmu přímo z Pirelli, aby hlídali stav pneumatik?
Ne né, tuhle situaci nepochytili ani v samotném Pirelli.
„Byl jsem si jistý, že v pneumatikách mám ještě dost života,“ řekl Hamilton.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
GRAHAME, pneumatika není tou součástkou, která ovlivňuje rozhodujícím způsobem rychlost. Pokud vím, tak piloti problémy s pneumatikami zjistili a také na nich nikdo žádné extra časy nezajížděl. Nebo snad ano???
Fakt, že většina riskovala a k pitstopům nezajela je druhá věc, se kterou Pirelli nemůže nic udělat. (Tady byl podle mne problém v tom, že většina pole zajela k pitstopu v jeden moment a většina to na těch pneumatikách chtěla dojet do cíle, i když jim to zpomalilo). Jen Max si šel pro bod navíc, když usoudili, že na lepší umístění nemá šanci (Horner přiznal, že měl problémy s pneu také). Fakt, že Mergl měl v samém závěru fatální potíže, nečekal nikdo. Ani RedBull.
Opravdu zdejší diskutéry nechápu. Na jedné straně chcete napětí, ukončení dominance Mercedesu. A když Merglům najednou popraskají pneumatiky, protože se cítili bohorovněji, zase hledáte viníka, který podle mne ani viníkem nemůže být...(smajlík krucení hlavou-až k ukroucení 03)

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Pro začátek by si mohli koupit šasi od Merglu a pak už dál pokračovat vlastním vývojem. Tohle by už FIA opravdu neustála. A klidně by se mohl přidat i Williams aby si formulový svět uvědomil, že tudy cesta opravdu nevede.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
Jenže to budou mít šasi prvním rokem, to moc nepředvedou. Budou ho muset teprve vyladit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Má zpomalit dle toho na jak dlouho je vyrobená a i to ve svém prizpevku píšeš že to tak je.. Tak si neprotiřeč. 13Lze to tak udělat...vyrobit. Pak by nikdo v jízdě ne pokračoval...a pneu nepřetěžoval

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli plní zadání, jenže týmy se budou snažit vždycky posouvat limity. Vzhledem k počasí na vyšší degradaci v neděli doplatily. Takže hurá do měkčích směsí (trochu se to spraví předepsanými vyššími tlaky a menším odklonem), jen ať to zkoušejí dál a ať se defekty vytrestají. 03

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama