DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 141, poslední 06.08.2020 09:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 21:52
Třeba sto prasklin. Když mají být gumy "po… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 22:03
Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 04.08.2020 10:05
Rozdíl to je z pohledu pravidel. Tam je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Petr

Petr

109.81.245.XXX
Samozřejmě, že to nejde - brzdové kanálky dělá brzdovými kanálky to, co je uvnitř - a jak říkáš, k tomu fotky nestačí, potřebuješ už nějaké IP (výkresy, CAD,..). RP argumentuje tím, že si koupil od Mercedesu loňské brzd. kanálky a ty své podle nich udělal pomocí reverzního inženýrství - tedy jsou kopií. Loni mezi vyjmenovanými díly (listed parts) v pravidlech pro rok 2019 nebyly. Jenže: pravidla pro rok 2020 byla vydána někdy v červenci.. a třeba Haas je chtěl loni od Ferrari koupit, a FIA mu za to pohrozila - takže si musel najmout pár lidí na jejich design. Takže to bude zajímavé sousto pro právníky.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Co se týče RP...jestli mají celej monopost dle platných pravidel...není co řešit, jestli ne...tak prostě podvádějí.

To že rozhodnutí FIA tak trvá naznačuje že to není jednoznačně...to by to FIA jednoduše a rychle smetla ze stolu.
Mimochodem...neumím si predstavit jak by RP jen podle fotek dokázal přesně okopírovat brzdové kanálky Mercedesu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Dokumentaci nemůžeš poskytnout nebo prodat, má to svá přísná omezení. Přímo z pravidel.

No competitor shall be entitled : a) To pass on or receive any information on Listed Parts (including but not limited to data, designs or drawings) directly to or from another competitor or via an external entity or third party. b) To receive or supply consultancy or any other kind of services from or to another competitor directly or via an external entity or third party in relation to Listed Parts

Any information on non‐Listed Parts passed on or received by a competitor or any consultancy or any other kind of services involving a competitor in relation to non‐Listed Parts shall be strictly limited to the designs or drawings necessary for the integration of the non‐Listed Parts into the design of the car and/or the data necessary for the correct operation of the non‐Listed Parts on the car.

... Mercedes si to jistě ohlídal, podle mě by Wolff takové předání zakázaných informací nikdy neriskoval. Brzdové kanálky jim prodal loni ke studování celé, což bylo legální. Tady se bude řešit jen RP.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Heleď psal jsi že odjeli slušnou sezónu kterou by McLaren bral všemi deseti, není tomu tak protože na předposledním místě už s Hondou skončili a Mclaren potřeboval jít dopředu, ne dozadu jako STR. Pokud jde čistě o motor tak ten Hondy z roku z roku 2018 by v sezoně 2017 jistě brali, ten vztah by se nerozpadl a navázali by nejspíše na rok lepšící se rok 2016. Jenže Honda přišla tehdy s jiným zmetkem.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Je to tak. Až si tak říkám, že v případě Ferrari je to celé v duchu - karma je zdarma. 12 A asi bych se natlemil, kdyby se to celé dalo na dohodičku, Ferrari se ozvalo, že takhle ne a FIA by kontrovala tím, že tedy ruší všechny dohodičky a všechno se pěkně odtajnilo. To by bylo teprve "žrádlo" pro nás fandy. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Dokumentaci můžeš poskytnout nebo prodat, nesmí být ukradena. Ale to už z historie víme. 12
Nesmí se to podle toho vyrobit stejně, toť celé. I proto mi to fakt přijde divné, že by si to Mercedes neohlídal. Nechci to bagatelizovat, ale podle mě tam mají opravdu věci, které nasazeny nebyly nebo jim je sám Mercedes předělal tak, aby to vyhovovalo. Nejspíš to bude na samotné hraně, ale takové, jako bylo flexi křídlo RB nebo FRIC. Každému to bude jasné, je to viditelné, ale nebude to postihnutelné.
A když bude FIA dělat dál bububu, tak dohodička, povíme jak na to a jak to nedělat a jak ohlídat, že to někdo dělá a proč to dělá, drakonická pokuta 40.000 USD a troje mokasýny pro tribunál a půjdeme dál ... bohužel.
Teď to nepíši jako fanda Lewise a Mercedesu, ale spíš je ve mě pořád taková pochuť konání FIA v dobách RB-STR, Ferrari-Haas, motůrku Ferrari loni a vlastně i testu Mercedesu s Pirelli v roce 2013, ať se netrefuji jen vedle ...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
To je hodně zaslepený názor.
Ten motor už v tom roce měl výkon i spolehlivost. Navíc jeli s duem Gasly a Hartley, kdy především ten druhý jmenovaný by měl svým závodním tempem problém i v GP2. I přesto v první polovině sezóny dojeli nejlepší výsledek s motorem Honda od roku 2015. A dokonce se tak dobře neumístil ani Ferda s Renaultím motorem ten rok, ale ten svými výkony jen eliminoval ztráty. Ten rok to auto stálo za prd.
Druhou polovinu sezóny zkoušeli různé varianty, aby byl na příští sezónu co nejlépe připraven. Což se dle mého docela povedlo, protože bedna s dominantním Mercedesem v prvním závodě mi přijde jako solidní start.
Nicméně o tom stejně úplně nebyla řeč. Já tam dodával v sezónách předchozích. Tím je myšleno roky 2015-2017. Jestli Ti nepřijde, že by v těch sezónách brali ten Hondí motor roku 2018 všemi deseti, tak už Ti asi opravdu nerozumím a asi sis musel v těch problémech McLarenu libovat. 03 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Buď jsou fakt hloupí nebo trollí záměrně. Škoda takové krmit ;)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Já to jen a jen vítám. Jako nebyl jsem to poslední kolo úplně v klidu, ale i jako fanda Lewise po tomto volám. Vždyť Mercedes jel celý závod trapnou údržbu. Utlumený motory, šetřili gumy. I jako fanda Lewise bych se klidně podíval až na stupně vítězů.
Měli jsme tady návštěvu a cca 5 kol před cílem jsme si říkali, že jsme v klidu mohli jít na zahradu a kecat. Sotva to dořekneme, bum Bottas a hned to bylo drama. Super! 12 Víc defektů, víc nabubřelých továren, co si budou myslet, že mohou vše. A s rukou na srdci povím ještě jednu věc. Po pravdě jsem litoval, že za Lewisem nejel Lando. Maxovi jsem vítězství nepřál, ale Lando je sympaťák. 12 Nebo i ten Vettel. Ale to spíš proto, že by tady na diskuzích popraskalo pár žilek, tak spíš kvůli zábavě. 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Nemáš pravdu, Ferdo. Před pár lety šéf Pirelli mluvil přesně o tom, že kdyby F1 potřebovala pneumatiku s cca výkonností měkké sady a co by vydržela celý víkend, tak nemají problém to udělat. Jenže FIA a promotér chtěli změnu od Bridgestone, kteří dělali nesmrtelné gumy. Ty gumy jsou opravdu přesně podle zadání. Jen týmy chtějí jezdit co nejméně do boxů. 04

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Tím bych nikomu moc nepomohl. Minimálně dokud tam bude Lewis, tomu je tam nikdy nehodím. 12 12 A ostatní už teď nestíhají, tak co s nimi. Jako můžu krouhnout Bottase, jestli to pomůže. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Heleď a víš co, proč ne. 11 Williams to potřebuje jako sůl a po odchodu Brojlera se u mě v duchu pořekladla "stará láska nerezaví" opět zažehla obliba Mekáče. Takže jen do toho. 12 Jen ještě něco vymyslet na Renault, ale oni určitě také něco obšlehli od RB nebo Mekáče. 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Pneumatikám by měla životnost končit ojetím a né praskáním. V tomhle bodě Pirelli totálně vyhořelo a nebylo to poprvé.
Z mého pohledu zcela nedůvěryhodná značka. A když se koukneš na hodnocení civilních pneumatik, tak patří mezi gumy s poměrně dobrou přilnavostí, ale moc nevydrží a ještě jsou předražené.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Jaké zmetky? Pirelli svým způsobem odvedlo vynikající práci, když vyrobilo pneu u kterého deklarovali životnost a po této životnosti tyto pneu začaly "hromadně" umírat.Nezapomínej, že přesně tak to mají v zadání. Oni umí vyrobit pneu, která vydrží dvojnásobek závodu. To se nemusíš obávat. A možná by to bylo pro ně to nejjednodužší zadání.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Nemyslím si, že řeším zcela něco jiného. Pirelli vyrábí uměle degradující pneu "na zakázku" od 2011. Každou sezónu min. 3 suché směsi a 2 mokré. A každou sezónu musí být jiné gumy, protože týmy během první poloviny sezóny zjistí, jak pneu provozovat, aby jim vydržely skoro celý závod. Což představuje docela velké množství možností, které už byly použity. Ono je to dosti obtížné vyrábět a hledat alternativy pneumatik tak, aby zároveň byly bezpečné v provozu sportu, který většinou jde za hranice doporučení i technických možností. Ale také, aby byla zachována ona umělá degradace. Podle mne je to balanc na hodně tenké niti.
Za mne by se měl Pirelli vyjadřovat respekt a ne po nich plivat.
Nějak nerozumím jak myslíš ono rčení "Pirelli má dělat časové pneumatiky co nevydrží, což dělá, jen to dělá za tebe špatně. Jde to dělat lépe".Přál bych ti, aby jsi měl ve tvém zaměstnání podobného "kritika", který ti bude na vše co uděláš říkat, že jsi sice udělal co se po tobě chtělo, ale že bys to měl udělat lépe. A tak pořád dokola. Protože, co jsi udělal lépe, lze udělat ještě lépe atd. (V některých tvých názorech se fakt ztrácím).
Dle mne pneu byly po smrti, zpomalily a pak praskly. Co je na tom špatně? Jak napsal Jon výše, Lewis mohl klidně zajet pro nové a ještě sebrat Maxovi nejrychlejší kolo. Tady je jasně vidět, jakých extrémů se piloti i týmy v F1 dopouští a jak bohorovně uvažují.A když jim to občas nevyjde, tak se snese kritika nikoliv na ně samotné, ale na jakéhosi viníka jehož materiál měl vydržet více než měl deklarováno. Všem kritikům: jděte reklamovat zboží po záruční době. Jak myslíte, že dopadnete? Být Pirelli, pošlu vás tam také.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Nezdá se Ti velebení zmetků poněkud nelogické?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Svého času brojil i RB proti Mercedesu, protože Horner nejdříve vyhodil motor Renault a když nedosáhl na nic lepšího, tak se zase k Renckovi vrátil. A těch keců o tom, že by měli Mercedesu zakázat vývoj a nebo ho donutit, aby se o svá řešení podělil s ostatními, to už si nepamatujete? A najednou přišel s něčím rychlým RP a všichni jsou vzteky bez sebe, že to neudělali také. Ferrari loni vysloveně podvádělo - a co mu udělali? Měli ho diskalifikovat z celého ročníku, ale neudělalo se nic. Jen mu ty švindly pro letošek zakázali a kde teď rudí jsou, že... Také kdysi povolili Renaultu hmotnostní tlumiče, ale když začal dominovat, tak mu je bezdůvodně zakázali. Pak dvojité difuzory, foukané difuzory - pořád se něco zakazovalo. Přitom je to všechno jen o neschopnosti něco vymyslet nebo na to sehnat dost peněz. Zajímavé bylo, že současný RP v minulosti neměl zrovna dvakrát tolik peněz, ale vždycky tam něco vymysleli a za malé peníze realizovali a místo blbých keců pracovali. Ano, na titul to nebylo, ale nejezdili poslední. A když teď zase něco vymysleli, tak se jim to ti neschopní snaží zakázat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
11 11 11 Cítím to úplně stejně. Degradující pneu jsou jediný (i když umělý) rizikový a nepředvídatelný faktor. Navíc, když týmům, nebo pilotům bouchnou za svou mezí živitnosti, nechápu lidi, kteří ještě tohle kritizují a neodpustí si plivnout na Pirelli.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Protože s tím autem jel jako prase... 12 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
U Sauberu bych i věřil, že si brzdové kanálky vyrábí sami, vyráběli si je vždycky než je koupila Alfa, ale u Haasu bych si už tak jistý nebyl. Samozřejmě je to pouhý dojem.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama