PROHLÁŠENÍ po závodě v Rakousku: Nadšení u McLarenu

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka / Pavel Mandát, 5. července 2020, 16:58 Aktualizováno 5.7.2020, 21:45 Google+

ZÁVOD SPIELBERG ; První závod sezóny v Rakousku byl dramatický a se spoustou odpadnutí. Zvítězil Valtteri Bottas s Mercedesem, na pódiu jej doplnil Charles Leclerc s Ferrari a Lando Norris s McLarenem. Jak hodnotí své dnešní výkony piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 07.07. 23:07) Napište svůj názor
Čtvrteční tiskovka v Bahrajnu

Čtvrteční tiskovka v Bahrajnu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Během závodu jsem byl pod značným tlakem. Jeden safety car byl OK, ale u posledního jsem si říkal: "cože, už zase?" Lewis měl dost příležitostí, aby se dostal do vedení, protože jsem udělal pár drobných chyb a on byl dnes opravdu rychlý. Ale vždy jsem se vzchopil, znovu získal kontrolu nad závodem, takže jsem si lepší start do sezóny nemohl přát. 

Auto bylo nutné dostat pod kontrolu, proto ten problém s přejížděním obrubníků. V určité fázi jsem se obával, jestli bude všechno v pořádku, nakonec jsem rád, že se nám podařilo dojet do cíle s oběma vozy, vedeme Pohár konstruktérů, což je pro nás velmi dobrý začátek.

Lewis Hamilton, 4. místo (po penalizaci)
Samozřejmě to pro mě není nijak skvělý víkend, včera to byla moje chyba, ale bylo trochu divné, když jsem najednou dostal trest tří míst na startu. Nijak mě to nerozhodilo, naopak povzbudilo, abych se vypjal k nejlepšímu výkonu, jakého jsem schopen - a cítím, že jsem tak také jel. Musel jsem samozřejmě nasadit řádné tempo, abych dohnal Valtteriho a pak přišla ta opravdu nešťastná záležitost s Alexem. Opravdu nemohu uvěřit, že jsme se znovu srazili. Byl to ale závodní incident. V každém případě ale přijímám trest - cítím, že si ho zasloužím.

Byly tu ještě další problémy, sdělili nám, že nemáme přejíždět obrubníky. Nevím, jestli ten problém dokáží během tří nebo čtyř dnů dát do pořádku, ale nechci nijak zpochybňovat náš tým. Jsou to inteligentní a tvrdě pracující lidé. Jsem si jist, že už v téhle chvíli pracují na řešení. Ať už jim to vyjde nebo ne, počkáme a uvidíme.

Toto Wolff, šéf týmu
Skvělý závod pro fanoušky, kteří museli na F1 v TV dlouho čekat. Gratuluji Valtterimu a týmu k výhře. Pro Lewise to nebyl dobr den, měl smůlu s penalizacemi. Tu na startu musíte skousnout, ale ta pětisekundová byla dle mého názoru dost přísná. Párkrát jsem se podíval na video - Lewisovi se v zatáčce zablokovala kola, Albon měl místo, aby zatáčkou projel, v mém pojetí to tedy nebylo oprávněné. Ale je mi jasné, že komisaři mají komplexní práci a musejí přijít se správným rozhodnutím, někdy je pro vás výhodou a někdy naopak.  Jako tým jsme to měli těžké kvůli převodovce. Situace byla vážná a měli jsme problém na Valtteriho autě, později také na Lewisově. Mohlo to znamenat konec závodu. Víme, že to souvisí s vibracemi a proto jsme jezdcům nakázali, ať se drží dál od obrubníků. V jednu chvíli to vypadalo, že do cíle nedojedeme, takže jsme se jen snažili dokroužit a starali se o auta. Oba jezdci měli dobrou rychlost, byli opravdu velmi vyrovnaní po celý víkend, ale starosti nám dělala spolehlivost. Spielberg je pro některé části auta náročnější než jiné okruhy a my musíme na tomhle zapracovat a zlepšit to.

FERRARI

Charles Leclerc, 2. místo
Jsem neskutečně šťastný, je to jako vítězství. Nečekal jsem to. Pěkné překvapení, dobré. Myslím, že jsme dnes vše udělali správně, abych byl upřímný, a dojeli jsme druzí. Měli jsme štěstí, samozřejmě, s Lewisovou penalizací. Bylo tam pár nehod a cílem bylo využít příležitostí, i když jsme neměli rychlost na to, abychom podle mě dojeli tak, aby to odrazilo náš výkon. Jsem spokojen, ale máme před sebou hromadu práce. Hodně ztrácíme na to, abychom se dostali tam, kde chceme být, ale možné je všechno. Takže si musíme udržet mentální sílu, pracovat týmově a jsem si jistý, že se tam dostaneme, bude to chtít čas. Chtěl jsem být agresivní, protože při safety carech jsem se trápil v první a třetí zatáčce. Věděl jsem, že tam nebudu mít žádnou šanci. Ale věděl jsem, že to přijde, když někdo udělá chybu, Lando zpomalil se Sergiem a já do toho šel. Se Sergiem to bylo náročné, ale užil jsem si to. Zařadil bych to k jednomu z mých nejlepších závodů v F1, protože jsem neudělal žádnou chybu.

Sebastian Vettel - 10. místo
Upřímně jsem rád, že jsem se otočil jenom jednou. Bylo to hodně těžké a také velmi těsné. Myslím, že Carlos - tedy domnívám se, že to byl Carlos, nevím to jistě, zkrátka jeden z McLarenů - zatočil dovnitř, kde jsem byl zcela na hraně, protože jsem chtěl být blízko tak jak to jenom jde. Ale ustřelila mi záď. To se mi dnes stalo několikrát, takže si gratuluji, že z toho byly jen jedny hodiny... Zatím nevíme, co se děje s autem, musíme všechno prověřit, ale dnes byl vůz opravdu hodně těžko ovladatelný. Snažil jsem se o co nejlepší výkon, evidentně nám pomohly výjezdy safety caru, bylo to nakonec celkem zábavné, ale nikoli výsledek, jaký bych si přál.

Mattia Binotto - ředitel týmu
Byl to opravdu rušný závodní víkend s výsledkem, který dalece předčil naše očekávání - že se opět dostaneme do závodu, zvláště po nepovedené kvalifikaci. Charles odjel úžasný závod, od prvního do posledního kola bojoval jako lev a výborně zužitkoval nabízené příležitosti. Dnešní druhé místo je bezesporu hlavně jeho zásluha. Sebastianovi se aspoň podařilo dostat zpět na body, ale s nastavením vozu bojoval víc než jeho týmový kolega. Teď je třeba se zaměřit na další víkend. 

Oněch devatenáct bodů, které jsme na Spielbergu získali, je také dílem spolehlivosti, což je vždy důležité, stejně jako práce, kterou během minulého týdne tým odvedl na trati i v Maranellu. Leč z hlediska ryzího výkonu jsme pozadu víc, než bychom legitimně očekávali. Proto se snažíme co nejrychleji zakomponovat aktualizace do vozu, přestože je nám jasné, že žádný balíček změn nemůže být kouzelnou hůlkou, která radikálně změní poměr sil mezi týmy. Poté, co jsme po tomto závodě byli svědky, že několik desetin více či méně může mít obrovský vliv, co se týče postavení na startu, nesmíme žádnou z věcí sebeméně podcenit. 

MCLAREN

Lando Norris, 3. místo
Chvílemi jsem si říkal, že jsem to pokazil. Ale nevzdal jsem to, dostal jsem se před Péreze a jsem na pódiu! Poslední kola byla skvělá a určitě vidíte, že mi trošku došel dech. Vzhledem k tomu, jak na tom jsme, je to skvělý výsledek a jsem pyšný, že toho mohu být součástí.

Carlos Sainz, 5. místo
To byl ale závod! Velkou roli v něm hrály výjezdy safety caru a bojovalo se téměř všude. Poslední stint jsem měl velmi dobrý, dostal jsem se z devátého na páté v posledních kolech. Gratuluji Landovi k jeho prvnímu pódiovému umístění a celému týmu za silný víkend!

Andreas Seidl, šéf týmu
Jsem pyšný, že jsem součástí tohoto týmu. Skvělý výkon předvedl Lando a to od startu až do cíle. Dojet v prvním závodě třetí a pátí je skvělá odměna za naši tvrdou práci. Gratuluji a děkuji celému týmu. Pracovali jsme tvrdě, abychom se sem dostali a byl to náročný víkend plný omezení. Díky FIA i pořadatelům, že vše připravili a my tak mohli bezpečně začít sezónu a předvést fanouškům skvělou show. Měli jsme dobrou spolehlivost i strategii. Klobouk dolů také před Landem i Carlosem, jak jeli po tak dlouhé pauze.  Dnes to bylo povzbudivé, ale stále se máme co učit. Ale potvrdilo, že jdeme správným směrem s vývojem i programem. Po pátku jsme váhali, nebyli jsme si jistí, že budeme dost rychlí, ale závod potvrdil, že máme solidní základ. Ale pracujeme dál, abychom byli příští týden ještě silnější. A na závěr chci poděkovat partnerům a fanouškům. Jejich podpora byla neuvěřitelná, i když nás nyní podporují jen na dálku.

RACING POINT

Sergio Pérez, 6. místo
Šesté místo je dobrý způsob, jak začít novou sezonu, ale je pravda, že jsme mohli skončit i výš. Dnes jsme bojovali opravdu tvrdě, bohužel nám však uškodily bezpečnostní vozy. Po závodě je každopádně snadné říct, co jsme měli udělat jinak...

Lance Stroll, nedokončil
Start jsme měli dobrý, jenže postupně jsem začal přicházet o výkon.Došlo na změny v různých nastaveních, které ale nepomohly. Nakonec jsme byli nuceni odstoupit. Podíváme se na to, abychom se příště mohli vrátit silnější

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Tohle bylo divoké odpoledne! Pro všechny na okruhu i televizní diváky doma u obrazovek. Po tak dlouhé pauze je důležité, že jsme sezonu zahájili ziskem několika bodů. 

ALPHA TAURI

Pierre Gasly - 7. místo
Cítím se skvěle, že po tak dlouhé době opět závodím a myslím, že na úvod se nám povedl opravdu vzrušující závod. Kdyby nám někdo řekl, že v neděli dojedeme na sedmém místě, okamžitě bychom to brali, takže s dnešním výsledkem jsme navýsost spokojeni, zvláště po náročném začátku víkendu. Věděli jsme, že závod bude výzvou, protože Renaulty, Racing Point a McLareny jsou opravdu silné, ale svedl jsem několik velmi dobrých duelů a navíc se dokázal vyhnout problémům. Dnešek nám opravdu vyšel.

Daniil Kvjat - 12. místo (nedokončil)
Až do kontaktu s Oconem pro mě závod probíhal dobře - měl jsem slušné tempo a čerstvější pneumatiky. Po srážce s Renaultem jsem si poškodil přední křídlo a po defektu pneu jsem si poškodil závěs, takže tím pro mě závod skončil. Tenhle moment mě připravil o body, takže je to velká škoda a jsem hodně zklamán, že jsem závod jaký se dnes odehrál, nemohl dokončit. Cítil jsem se v něm opravdu silný.

Jody Egginton - technický ředitel
To bylo odpoledne! Dnešní závod byl akční a plný incidentů. Jedno auto přivezlo slušnou porci bodů, druhé mělo k podobnému výsledku hodně blízko, ale s ním už to bohužel nevyšlo. Celý tým na trati i na naší základně skvěle fungoval a výsledkem pro všechny je dobré umístění. S naším balíčkem inovací máme šanci se posunout kupředu, základ je dobrý a vývoj pokračuje, takže se těšíme na další závody. Řekl bych, že to byl dobrý start našeho života pod značkou Scuderia AlphaTauri.

RENAULT

Esteban Ocon, 8.místo
Jsem spokojený. Cítil jsem se dobře, avšak pořád si připadám trochu zrezivěle! Je fajn získat body, i když víme, že příště se musíme kvalifikovat na lepší pozici. Zavodní tempo bylo fajn, s tím panuje spokojenost. Teď budeme analyzovat data, abychom se připravili na další závod. Opravdu se na něj těším.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Dnes to bylo připomenutí, jaká občas F1 může být - nemilá. Je škoda, že jsem musel odstoupit, ale měli jsme problém s chlazením a preventivně jsme auto museli odstavit, než se poškodí víc. Myslím, že jsou tu ale pozitiva, která si můžeme z tohoto víkendu odnést. Kvalifikační rychlost vypadá slibně a víme, že máme co zlepšovat co se té závodní týče. Můžeme si z toho vzít hodně a je dobré, že máme další šanci už příští týden. Posuneme se kupředu.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Je dobré znovu závodit. Byl to typický první závod sezony, ve kterém se udála spousta věcí. Každý, kdo v něm dojel, měl šanci na solidní zisk. Naše spokojenost je poloviční. Škoda Danielova odstoupení, to bylo preventivní opatření kvůli problémům s chlazením. Esteban předvedl velmi dobrá výkon, který ozdobil ziskem bodů. Navíc na trati, kde se nám v minulosti nedařilo. Před dalším víkendem se budeme soustředit hlavně na spolehlivost, abychom mohli bodovat s oběma vozy.

ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 9. místo
Po včerejší špatné kvalifikaci, byl zisk bodů to nejlepší, co jsme mohli udělat. Na začátku jsme se trochu trápili, ale postupně to bylo lepší a lepší, V takovém bláznivém závodě samozřejmě potřebujete i trochu toho štěstí, my ho měli. Navíc jsme využili každou příležitost, která se nám naskytla. Jsem hrdý na celý tým, a zároveň už se těším na příští týden, až zase usedneme do auta.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Je to škoda, když musíte ukončit dobře vypadající závod tímto způsobem. Oproti včerejšku jsme udělali krok vpřed. První SC nám sice ublížil, ale i tak byla možnost bojovat o dobré body. Pak jsme ale museli zastavit kvůli problému s kolem. Bylo to pro mě překvapení, přišlo to bez varování. Musíme se na to podívat a zajistit, aby se to už nepakovalo. Přesto si z dnešního závodu můžeme odnést i pozitiva. Důležité je, abychom neustále vylepšovali náš vůz. 

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Získání bodů v prvním závodě sezony je vždy dobrá věc, ale dnes je tu mnohem víc pozitiv, než je jen výsledek závodu. Oproti kvalifikaci jsme se hodně zlepšili, dokázali jsme využít více potenciálu, který v sobě C39 skrývá. Celý tým zachoval chladnou hlavu, přičemž zisk bodů je zasloužená odměna. Velká škoda Kimiho problémů. Prozkoumáme to, abychom zajistili, že příští týden budeme moci získat body s oběma vozy.

WILLIAMS

Nicholas Latifi, 11. místo
Nejdřív bych chtěl všem poděkovat, že jsme se dostali až sem. Byla to dlouhá cesta. Dnešní závod pro mě byl hlavně o tom, abych se učil. Dojeli jsme, to je hlavní, ale musím říct, že je frustrující, když si uvědomím, jak blízko jsem byl k zisku bodů. Na začátku jsme se potýkali s chlazením, kvůli čemuž jsem nemohl maximálně tlačit. Většinu závodu jsem pak odjel sám, ale hodně jsem se toho naučil. Příští víkend se vrátím silnější. 

George Russell, nedokončil
Neměli jsme dnes temp, v jaké jsme doufali. Snažil jsem se držet krok s Alfou Romeo a Haasem, ale byli až příliš rychlí. Pak nás odstavila ztráta tlaku paliva, Ještě nevím, co přesně se stalo, ale každopádně bylo potřeba zastavit auto.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
By to divoký závod. George musel odstoupit, protože ztratil tlak paliva, přičemž my měli o jeho motor obavy. Je to škoda, do té doby měl silný víkend. 

Nicholas dnes dokončil svůj první závod ve Formuli 1. Bylo to pro něj hlavně o tom, aby se učil.Navíc dojel plnou délku závodu, sice toho hodně odtrénoval na simulátoru, ale skutečné Velké ceně se nic nevyrovná. 

Nyní sed vracíme do továrny, abychom pokračovali na vývoji našeho vozu. Těšíme se na další závody. 

RED BULL

Alexander Albon, nedokončil
Je to stále čerstvé, takže musím být opatrný s tím, co řeknu. Ale není k tomu moc co dodat než že je to frustrující. Opravdu jsem měl pocit, že jsem mohl tento závod vyhrát. Měli jsme dobrou strategii, kluci odvedli dobrou v práci v boxech a ano, měli jsme i štěstí se safety carem. Auto se chovalo dobře. Vypadalo to pro nás velmi dobře, i když tvrdá sada nefungovala nejlépe, věděl jsem, že budou mít u Mercedesu při re-startu studené pneumatiky. Takže jsem plánoval, že je dostanu během pár kol po jeho zajetí do boxů. Mám pocit, že jsem ten manévr už udělal, ten kontakt přišel hodně pozdě a překvapil mě. Už jsem myslel na to, jak dostanu Valtteriho v dalším kole. Byl jsem vpravo. Při předjíždění vnějškem je tu vždy riziko, ale dal jsem co nejvíc místa jsem mohl. Bylo na něm, jestli havarujeme nebo ne. Teď jsem já útočil a on se bránil. Neřekl bych, že to bolí víc než Brazílie, ale incident tam byl tak padesát na padesát, kdežto tento není. Musíme se nyní soustředit na následující víkend a snad budeme mít více štěstí využít příležitost než dnes. Uvidíme.

Max Verstappen, nedokončil
Nejsem si ještě jistý, co se stalo, musíme to prozkoumat a zjistit, ale samozřejmě to není výsledek, jakým chcete začít sezónu. Měl jsem dobrý start, ne jako loni, a brzy jsem mohl vidět Valtteriho, který byl rychlý, takže boj o první místo by byl hodně velkým soustem. Myslím, že by to ale bylo snadné pódium a to by byl slušný začátek roku. Ale co naděláte? Je to závodění a tak to chodí. Výsledek nezměníme, je to škoda pro tým, který tvrdě pracoval. Ale budeme se soustředit na následující závod a snad to bude lepší.

Christian Horner, šéf týmu
Bylo to hodně frustrující, nemám slov. Ztratit Maxe, když jel druhý a tak brzy a na lepších pneumatikách bolelo, ale Alex byl v dobré pozici. Alex jel skvěle, strategicky jsme to zvládli dobře a dostal by pozici Racing Pointu, při restartu Alex předjel Lewise a podruhé ve třech závodech jej Lewis sundal. Rozhodně to byla Lewisova chyba, dostal za to penalizaci, ale i tak to bolí. Museli jsme odstoupit a vypadá to na problém s pohonnou jednotkou, musíme se na to podívat. Je hodně frustrující odjet s tím, že ani jeden vůz nedojel do cíle, bez bodů, když jsme mohli bojovat o vítězství. Pozitivní však je, že to vypadá, že jsme měli dobře rozjetý závod, ale do příštího víkendu stále máme kus práce před sebou, abychom našli další rychlost.

HAAS

Kevin Magnussen, nedokončil
Bylo mi řečeno, abych ulehčil brzdám, jak to jenom jde. Dělal jsem vše, co se dalo, ale nakonec jsme vypadli. Stalo se to, když na mě zaútočil Esteban Ocon, brzdy se ochladily a to byl okamžik, kdy jsem se vezl mimo trať. Bylo to pořád na hranici. Nečekali jsme, že budeme mít s brzdami takový problém. Věděli jsme, že je potřeba s nimi nakládat opatrně, ale tohle nás zaskočilo. Možná se do šachty dostaly nějaké trosky. Je to škoda, obhajoval jsem jedenáctou příčku a nebýt potýkání s brzdami, mohl jsem jet dost svižně.

Romain Grosjean, nedokončil
Odešly brzdy - šetřil jsem je od prvního kola, dbal na ně. Je zřejmé, že v otázce chlazení není všechno úplně v pořádku, takže je potřeba na tom pro příští týden zapracovat. Myslím, že další velkou starostí je tempo, dnes bylo hodně složité vůz ovládat, zejména v balíku jezdců. Zamyslíme se nad tím a uvidíme, s čím přijdeme za týden. Bude to potřebovat lepší řešení. 

Günther Steiner, ředitel týmu
Je zřejmé, že dnes to nebyl den, jaký jsme očekávali. U obou vozů se přehřívaly brzdy - u obou stejně. Kvůli tomu jsme skončili, i když tu byla slušná možnost se dostat na body. Ale "jestli a kdyby" neplatí. Jako klad vidím, že piloti jsou v dobrém rozpoložení. Mají pocit, že auto je schopné dobře závodit, takže se zdá, že nám dnes utekla příležitost. Pokud budeme tvrdě pracovat, tak se v budoucnu na body dostaneme, to je samozřejmě náš cíl.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě v Rakousku: Nadšení u McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 07.07.2020 23:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v Silverstone

Vettel dostane ve Španělsku nové šasi, Ferrari ale žádné větší novinky nechystá. Co očekává?

Mercedesy minulý víkend v Silverstone

Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

di Montezemolo, Luca

Hybridní éra? Nikdy nebyla součástí naší kultury, říká Montezemolo

F1 v Monaku

F1 se má v roce 2021 vrátit k normálu, dokončuje kalendář závodů. Kdy se na tribuny vrátí diváci?

Max Verstappen v závodě v Silverstone

FOTO: Výroční 70. velká cena s nečekaným vítězem

Valtteri Bottas v boxech

Zaspal Mercedes a dal Hamiltonovi výhodnější strategii? Wolff nesouhlasí, kritiku Bottase ale chápe

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 v Silverstone

Hamilton bere bod navíc za nejrychlejší kolo, Williams pátý

Lewis Hamilton svůj týden starý triumf nezopakoval

Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

Max Verstappen po závodě v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Tak tohle jsem nečekal," raduje se Verstappen

Pierre Gasly s vozem AlphaTauri AT01 v Silverstone

Bottas předčil Hamiltona pouze v 1 sektoru, Honda nejrychlejší na rovinkách. Strategie pro závod?

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alexander Albon s Red Bullem

Nejrychlejší sektory patří McLarenům, maximální rychlost Red Bullu poháněnému…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Šílené, zítra to bude bolet," domnívá se překvapený Hülkenberg

  2. Směšný trest Racing Pointu za kopírování? Ferrari a McLaren se proti verdiktu chtějí odvolat

  3. Hamilton bere bod navíc za nejrychlejší kolo, Williams pátý

  4. Mercedes k nezastavení, Red Bull s novými motory, Hülkenberg s Kubicou opět v akci

  5. Zaspal Mercedes a dal Hamiltonovi výhodnější strategii? Wolff nesouhlasí, kritiku Bottase ale chápe

  6. Renault s protestem uspěl, FIA trestá Racing Point a odebírá mu body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud