Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Pavel Mandát, 24. května 2020, 23:39 Google+

Formule 1 je postavena před otázku, jak zaručit co největší stabilitu sportu. V honbě za splněním této nelehké mise se týmy rozhodly navrhnout další sérii úsporných kroků. Je mezi nimi výraznější snížení rozpočtového stropu i aerodynamický handicap.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 25.05. 19:17) Napište svůj názor
Start závodu v Kanadě

Start závodu v Kanadě | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Týmy Formule 1 stále přemýšlí o tom, jak ušetřit. Aktuální ekonomická krize totiž postavila celý sport před otázku vlastní životaschopnosti. Nyní se zdá, že první úsporný balíček bude brzy schválen. 

Co obsahuje? Tak především poměrně výrazné snížení rozpočtového stropu. Ten byl původně stanoven na 175 milionů dolarů, přičemž v platnost měl vejít počínaje sezonou 2021. 

Jenže vše bude nakonec jinak, neboť rozpočtový strop se nakonec smrsknul k hodnotě 145 milionů dolarů. A to není vše. V ročníku 2022  budou moci týmy operovat s rozpočtem ve výši 140 milionů, snížený o dalších pět milionů pak přijde na řadu s rokem 2023.

Další novinkou je takzvaný aerodynamický handicap. V čem spočívá? Prakticky jde o jakousi formu „trestu za úspěch". Vítěz Poháru konstruktérů se bude muset vypořádat s redukcí času,  který může strávit v aerodynamickém tunelu. Všechny další týmy jej budou mít v závislosti na umístění vyšší. Nejvíce prostoru pro vypilování aerodynamiky pak dostane poslední tým v hodnocení PK.

Všechny změny ještě musí posvětit Světová rada motorsportu. Avšak to už by měla být pouze formalita.

Vytisknout

Diskuze: Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 25.05.2020 19:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell v Abú Zabí

Russell o ambicích Williamsu i budoucnosti. Kdy čeká povýšení do Mercedesu?

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně

Alonsův nový šéf: Je to s ním složité, ale těším se!

Valtteri Bottas

Letos budu sobec, varuje Bottas

Williams FW43B

Williams ukázal FW43B s novým zbarvením: modrobílá s prvky žluté

Nikita Mazepin při sezónních testech v Maďarsku

Micka už jsem v totožném autě porazil, hlásí Mazepin. Co říká na pověst platiče?

Sebastian Vettel poprvé na trati s Aston Martinem AMR21

Aston Martin poprvé prohnal svůj nový vůz AMR21 po okruhu + FOTO

Nový zbarvení Haasu

Haas představuje nové zbarvení a hlavního sponzora

Aston Martin AMR21 - Mercedes

Zelená zpět na scéně. Aston Martin představil vůz pro sezonu 2021

Fernando Alonso

Alonso už je po své nehodě na kole zcela fit, může testovat s vozem F1

Nový technický ředitel Mercedesu James Allison

Mercedes záměrně neukázal podlahu W12. Co skrývá?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prezentace nového vozu Alpine F1: modrá kráska pro Alonsa s Oconem

  2. Mercedes odhaluje první snímky nového vozu W12

  3. Mercedes záměrně neukázal podlahu W12. Co skrývá?

  4. Letos budu sobec, varuje Bottas

  5. Zelená zpět na scéně. Aston Martin představil vůz pro sezonu 2021

  6. Aston Martin poprvé prohnal svůj nový vůz AMR21 po okruhu + FOTO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud