Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Pavel Mandát, 24. května 2020, 23:39 Google+

Formule 1 je postavena před otázku, jak zaručit co největší stabilitu sportu. V honbě za splněním této nelehké mise se týmy rozhodly navrhnout další sérii úsporných kroků. Je mezi nimi výraznější snížení rozpočtového stropu i aerodynamický handicap.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 25.05. 19:17) Napište svůj názor
Start závodu v Kanadě

Start závodu v Kanadě | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Týmy Formule 1 stále přemýšlí o tom, jak ušetřit. Aktuální ekonomická krize totiž postavila celý sport před otázku vlastní životaschopnosti. Nyní se zdá, že první úsporný balíček bude brzy schválen. 

Co obsahuje? Tak především poměrně výrazné snížení rozpočtového stropu. Ten byl původně stanoven na 175 milionů dolarů, přičemž v platnost měl vejít počínaje sezonou 2021. 

Jenže vše bude nakonec jinak, neboť rozpočtový strop se nakonec smrsknul k hodnotě 145 milionů dolarů. A to není vše. V ročníku 2022  budou moci týmy operovat s rozpočtem ve výši 140 milionů, snížený o dalších pět milionů pak přijde na řadu s rokem 2023.

Další novinkou je takzvaný aerodynamický handicap. V čem spočívá? Prakticky jde o jakousi formu „trestu za úspěch". Vítěz Poháru konstruktérů se bude muset vypořádat s redukcí času,  který může strávit v aerodynamickém tunelu. Všechny další týmy jej budou mít v závislosti na umístění vyšší. Nejvíce prostoru pro vypilování aerodynamiky pak dostane poslední tým v hodnocení PK.

Všechny změny ještě musí posvětit Světová rada motorsportu. Avšak to už by měla být pouze formalita.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 25.05.2020 19:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull

Vettel a Red Bull? Obnovení úspěšného spojenectví je údajně na spadnutí

Fernando Alonso v rámci sezónních testů v Bahrajnu

POHLED REDAKTORA: Co přinese Alonsův návrat?

Ferrari

Alonso je zpět. Upsal se Renaultu

Fernando Alonso a Lewis Hamilton před závodem v Abú Zabí

Alonsův návrat? Potvrzení má přijít velmi brzy

Charles Leclerc s Ferrari během 1. tréninku

Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku

Čtvrteční tiskovka v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Rakousku: Nadšení u McLarenu

Alexander Albon s Red Bullem

Nejrychlejší sektory patří McLarenům, maximální rychlost Red Bullu poháněnému Hondou

Alexander Albon, smutný hrdina úvodního závodu

Úvodní závod s velkou úmrtností, Bottas si pohlídal vítězství

Lando Norris v Rakousku

Nejrychlejší kolo předvedl bronzový Norris, na poslední chvíli tím vystrčil Hamiltona z pódia

Lewis Hamilton během soukromého testu Mercedesu v Silverstone před zahájením sezóny 2020

Hamilton byl na koberečku, trestu se ale vyhnul

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. LECLERC, 3. NORR... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Černý Mercedes stíhaný Red Bullem začíná v Rakousku nejrychleji, Ferrari hodně ztrácí

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes v laufu, Verstappen se nevzdává

  3. První kvalifikace sezony pro Bottase, Ferrari propadlo

  4. Úvodní závod s velkou úmrtností, Bottas si pohlídal vítězství

  5. Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku

  6. Druhý trénink v Rakousku: Mercedes nedal soupeřům šanci

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud