Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Pavel Mandát, 24. května 2020, 23:39 Google+

Formule 1 je postavena před otázku, jak zaručit co největší stabilitu sportu. V honbě za splněním této nelehké mise se týmy rozhodly navrhnout další sérii úsporných kroků. Je mezi nimi výraznější snížení rozpočtového stropu i aerodynamický handicap.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 25.05. 19:17) Napište svůj názor
Start závodu v Kanadě

Start závodu v Kanadě | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Týmy Formule 1 stále přemýšlí o tom, jak ušetřit. Aktuální ekonomická krize totiž postavila celý sport před otázku vlastní životaschopnosti. Nyní se zdá, že první úsporný balíček bude brzy schválen. 

Co obsahuje? Tak především poměrně výrazné snížení rozpočtového stropu. Ten byl původně stanoven na 175 milionů dolarů, přičemž v platnost měl vejít počínaje sezonou 2021. 

Jenže vše bude nakonec jinak, neboť rozpočtový strop se nakonec smrsknul k hodnotě 145 milionů dolarů. A to není vše. V ročníku 2022  budou moci týmy operovat s rozpočtem ve výši 140 milionů, snížený o dalších pět milionů pak přijde na řadu s rokem 2023.

Další novinkou je takzvaný aerodynamický handicap. V čem spočívá? Prakticky jde o jakousi formu „trestu za úspěch". Vítěz Poháru konstruktérů se bude muset vypořádat s redukcí času,  který může strávit v aerodynamickém tunelu. Všechny další týmy jej budou mít v závislosti na umístění vyšší. Nejvíce prostoru pro vypilování aerodynamiky pak dostane poslední tým v hodnocení PK.

Všechny změny ještě musí posvětit Světová rada motorsportu. Avšak to už by měla být pouze formalita.

Vytisknout

Diskuze: Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 25.05.2020 19:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen po závodě v Silverstone

Red Bull bude uklidňovat Verstappena, chápu frustraci, říká Horner

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

Damon Hill se dožívá šedesátin

Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Vozy F1 se v listopadu do Istanbul Parku vrátí

V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

Fernando Alonso se opět vrací do F1

Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

Alexander Albon se svou trofejí za třetí místo po závodě v Toskánsku

Přišel prvním pódiem Albona zlom? Horner je o tom přesvědčen

Speciální zbarvení safety caru v Toskánsku

"Výměna pneumatik za červených vlajek zdarma? Nesmysl, pravidla je třeba změnit," zlobí se Russell

Speciálně vyvedený monopost Ferrari u příležitosti oslav 1000. Grand Prix ve Formuli 1

Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Hromadná havárie z pohledu Carlose Sainze v Mugellu

Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

Safety Car v závodě v Toskánsku

FOTO: Karamboly, restarty a Hamiltonovo 90. vítězství, taková byla 1. GP Toskánska

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Jak se cítili aktéři arény F1 na novém okruhu?

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Mugellu: "Jednou to vyjde," věří Bottas

  3. Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

  4. Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

  5. GP TOSKÁNSKA: Dvojí přerušení a 8 zničených vozů lemovalo Hamiltonův triumf, obě Ferrari na bodech

  6. Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud