Čeká nás extrémní komprese kalendáře závodů? Škrty znamenají totiž ekonomické ztráty

Jiří Izer, 15. března 2020, 11:35 Google+

Aktuální škrty v letošním kalendáři ho zatím zkrátily zásluhou pandemie koronaviru o čtyři položky (Austrálie, Bahrajn, Čína, Vietnam) a zrušení dalších dvou (Holandsko, Španělsko) budou zřejmě brzy na pořadu dne. Zatím to tedy dle optimistických předpokladů zbude na soupisce šestnáct podniků mistrovství světa s možným startem sezóny v ikonickém Monaku.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 15.03. 20:24) Napište svůj názor
Kratší víkendy by mohly usnadnit náhradu odložených velkých cen

Kratší víkendy by mohly usnadnit náhradu odložených velkých cen | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Současná sportovní pravidla (Čl. 5.4) vyžadují nejen maximální (22), nýbrž i minimální (8) počet velkých cen v rámci jednoho ročníku. „Nepředpokládáme, že bychom se dostali na tuto úroveň, ale nacházíme se na neprozkoumaném území,“ vyjádřil se Ross Brawn pro Sky, jenž si tak nemyslí, že bychom se mohli dostat právě ke spodní hranici předepsané pravidly. Naopak doufá, že se letos odjede minimálně sedmnáct závodů.

„Jsem docela optimistou, že můžeme mít šampionát o tak sedmnácti, osmnácti závodech nebo víc. Takže myslím, že bychom je tam mohli vmáčknout, ale záleží to na tom, kdy sezóna bude moci začít.“ To by samozřejmě znamenalo, že by kalendář tvořilo více podniků v těsném sledu za sebou, přičemž již pro tento našlapaný ročník mistrovství světa se počítalo s celkem sedmi takovými páry závodů.

img-responsive

Dočkáme se startu sezóny v tradiční destinaci Monackého knížectví? | foto: Williams F1 Team

Jaké by tedy mohlo být východisko z této kritické situace? „Jednou z věcí, o které jsme mluvili, byly dvoudenní víkendy a tím, kdybychom měli tři závody po sobě při dvoudenním víkendu, to by mohlo být alternativou,“ říká dále sportovní šéf F1 k případným úpravám kalendáře.

„Myslím, že to, co letos od týmů potřebuje je flexibilita. Musí dát nějaký prostor pro uskutečnění těchto věcí, protože máme velmi neobvyklé okolnosti a musíme zajistit, že budeme mít sezónu, která nabídne pro týmy slušnou ekonomickou příležitost, neuvalíme týmy do tíživé situace kvůli tomu, že nemůžeme mít závody jenom proto, že někdo nechce tři závody za sebou. Jelikož budeme mít zřejmě klidný start. Jsem si jist, že týmy budou flexibilní, aby nám umožnily tyto záležitosti dát dohromady.“

Vytisknout

Diskuze: Čeká nás extrémní komprese kalendáře závodů? Škrty znamenají totiž ekonomické ztráty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 15.03.2020 20:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo během kvalifikace v Barceloně

McLaren očekává dlouhou bitvu s Ferrari, pro zbytek sezóny má jasný cíl

Charles Lecler a Mattia Binotto při pátečním tréninku v Sáchiru

Binotto chválí Leclerca, naštvala ho italská média

Start GP Španělska - Pérez v hloubi pole

"Pérez vpředu zoufale chybí. Potřebujeme jej tam, abychom Mercedes dostali pod tlak," říká Horner

Všechno dobré - nakonec Mercedes dokázal to nejdůležitější, vyhrát závod.

Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

Lewis Hamilton vítězí v závodě v Barceloně

FOTO: Závod v Barceloně - Hamilton kráčí za obhajobou titulu

Max Verstappen - závod v Portugalsku

Nejrychlejší kolo patří s náskokem Verstappenovi, Alonso před McLareny

Lewis Hamilton byl dnes opět suverénně nejrychlejší

GP ŠPANĚLSKA: Hamilton si Verstappenem poradil v depu i na trati

Lewis Hamilton se svou trofejí za prnví místo v závodě v Portugalsku

PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamiltonův lov na Verstappena "Málem jsem do boxů nezajel," říká pilot Mercedesu

Lewis Hamilton vyhrává svou 100 pole position v kvalifikaci v Barceloně

FOTO: Kvalifikace v Barceloně - Hamiltonovo 100. pole position

Startovní rovinka v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska - Ferrari v 2. řadě, Mazepin penalizován

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone: Za rozhodnutí o zrušení závodu nechtěl nikdo převzít zodpovědnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bottas nejrychlejší, Verstappenovi scházelo jen 33 tisícin sekundy! O přerušení tréninku se postaral Kubica

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamiltonův lov na Verstappena "Málem jsem do boxů nezajel," říká pilot Mercedesu

  3. Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

  4. GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska - Ferrari v 2. řadě, Mazepin penalizován

  5. Hamilton odpoledne nejrychlejší, Red Bull v hloubi pole

  6. GP ŠPANĚLSKA: Hamilton si Verstappenem poradil v depu i na trati

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud