Čeká nás extrémní komprese kalendáře závodů? Škrty znamenají totiž ekonomické ztráty

Jiří Izer, 15. března 2020, 11:35 Google+

Aktuální škrty v letošním kalendáři ho zatím zkrátily zásluhou pandemie koronaviru o čtyři položky (Austrálie, Bahrajn, Čína, Vietnam) a zrušení dalších dvou (Holandsko, Španělsko) budou zřejmě brzy na pořadu dne. Zatím to tedy dle optimistických předpokladů zbude na soupisce šestnáct podniků mistrovství světa s možným startem sezóny v ikonickém Monaku.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 15.03. 20:24) Napište svůj názor
Kratší víkendy by mohly usnadnit náhradu odložených velkých cen

Kratší víkendy by mohly usnadnit náhradu odložených velkých cen | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Současná sportovní pravidla (Čl. 5.4) vyžadují nejen maximální (22), nýbrž i minimální (8) počet velkých cen v rámci jednoho ročníku. „Nepředpokládáme, že bychom se dostali na tuto úroveň, ale nacházíme se na neprozkoumaném území,“ vyjádřil se Ross Brawn pro Sky, jenž si tak nemyslí, že bychom se mohli dostat právě ke spodní hranici předepsané pravidly. Naopak doufá, že se letos odjede minimálně sedmnáct závodů.

„Jsem docela optimistou, že můžeme mít šampionát o tak sedmnácti, osmnácti závodech nebo víc. Takže myslím, že bychom je tam mohli vmáčknout, ale záleží to na tom, kdy sezóna bude moci začít.“ To by samozřejmě znamenalo, že by kalendář tvořilo více podniků v těsném sledu za sebou, přičemž již pro tento našlapaný ročník mistrovství světa se počítalo s celkem sedmi takovými páry závodů.

img-responsive

Dočkáme se startu sezóny v tradiční destinaci Monackého knížectví? | foto: Williams F1 Team

Jaké by tedy mohlo být východisko z této kritické situace? „Jednou z věcí, o které jsme mluvili, byly dvoudenní víkendy a tím, kdybychom měli tři závody po sobě při dvoudenním víkendu, to by mohlo být alternativou,“ říká dále sportovní šéf F1 k případným úpravám kalendáře.

„Myslím, že to, co letos od týmů potřebuje je flexibilita. Musí dát nějaký prostor pro uskutečnění těchto věcí, protože máme velmi neobvyklé okolnosti a musíme zajistit, že budeme mít sezónu, která nabídne pro týmy slušnou ekonomickou příležitost, neuvalíme týmy do tíživé situace kvůli tomu, že nemůžeme mít závody jenom proto, že někdo nechce tři závody za sebou. Jelikož budeme mít zřejmě klidný start. Jsem si jist, že týmy budou flexibilní, aby nám umožnily tyto záležitosti dát dohromady.“

Vytisknout

Diskuze: Čeká nás extrémní komprese kalendáře závodů? Škrty znamenají totiž ekonomické ztráty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 15.03.2020 20:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone: Za rozhodnutí o zrušení závodu nechtěl nikdo převzít zodpovědnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  5. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud