Giovinazzi kvůli havárii v Belgii málem přišel o místo. Když pak začal předčit Kimiho, už si toho nikdo nevšímal

Petr Hlawiczka, 3. ledna 2020, 06:10 Google+

Antonio Giovinazzi kvůli své havárii v závěru Velké ceny Belgie 2019 přišel podle šéfa týmu Frederica Vasseura málem o své místo u Alfy Romeo. Sice pak skvěle zareagoval, zlepšil svou výkonnost a porážel svého týmového kolegu, nikdo si toho už ale moc nevšímal - šlo totiž o boje mimo bodovaná místa, když jejich vůz už nebyl tak konkurenceschopný.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Antonio Giovinazzi během tréninku na Hungaroringu

Antonio Giovinazzi během tréninku na Hungaroringu | foto: Alfa Romeo Racing

Sdílejte článek

Nováček Giovinazzi neprožil s Alfou Romeo po boku Kimiho Räikkönena nejlepší první polovinu sezóny. Ve Spa-Francorchamps se zdálo, že konečně dosáhne na body, když zbytečně havaroval v předposledním kole závodu, v němž se držel na bodech. O týden později se doma v Monze zvedl a pod tlakem vybojoval deváté místo.

"[Nehoda v Belgii] byla pro všechny v týmu velkým šokem, protože šlo o dobrou příležitost. Antonio se zčistajasna zjevil a v jednom z posledních kol havaroval," vzpomíná šéf Alfy Romeo na smolný závod, v němž přišli o Kimiho v podstatě hned po startu, když do něj narazil Max Verstappen a hodně mu poškodil podlahu.

"S Antoniem jsme pak vedli náročný rozhovor, protože takové věci mohou rozhodnout o vaší kariéře. Přemýšleli jsme o budoucnosti. Museli jsme si následující týden sednout, abychom situaci probrali, on pak zareagoval výtečně," pochvaluje si Vasseur jeho víkend v Itálii, kde jej čekal ten "nejtěžší závod."

img-responsive

Giovinazzi si v Belgii vedl skvěle, žel v předposledním kole přišla kritická chyba | foto: Pirelli

"Obrovský tlak, tuna hostů, domácí závod Alfy Romeo. Čekala jej tisková konference, takže navíc spousta otázek ohledně Spa. OK, teď je čas na reakci. Odvedl pod tlakem velmi dobrou práci. V Monze a v Singapuru si vedl výborně - bylo to fajn mít Antonia ve vedení závodu," pokračuje 51letý Francouz.

Dobré výkony a smůla zároveň
Ve druhé části sezóny podával Giovinazzi mnohem lepší výkony než v té první. Zlepšil svou konzistenci v závodech a v kvalifikacích byl častěji úspěšnější než Kimi Räikkönen, jehož předčil i v bodovém zisku. Díky tomu si udržel své místo, o které se zajímal Nico Hülkenberg, jenže už to moc vidět nebylo.

"U Antonia byl ten problém, že jsme postrádali výkonnost, když byl na špici. Můžete sice být před svým týmovým kolegou, ale už to bylo jen o 14. nebo 15. místech," poukazuje Vasseur na nezájem médií v takových případech. "Pokud to je šesté nebo sedmé místo, tak o vás všichni mluví."

img-responsive

Antonio si místo v týmu po velkém zlepšení od GP Itálie 2019 udržel | foto: Alfa Romeo Racing

Vzestup Giovinazziho formy, která gradovala v Brazílii pátou příčkou, zkrátka kolidoval s poklesem výkonnosti Alfy Romeo, která se ve druhé části propadala až na konečné osmé místo, přitom po úvodních třech podnicích sezóny 2019 byla čtvrtá.

"Jedna věc je to ukázat týmu a druhá bodovat, protože pro vy, celý padok a všichni se zkrátka soustředí na výsledky. Je to těžké provést řádnou analýzu, pokud do toho nejste každý den zapojeni. Nějak se zbavíte tíhy ze svých ramenou," dodává Vasseur, jenž nakonec jezdecké složení svého týmu nezměnil.

Za stáj sídlící ve švýcarském Hinwilu bude nadále závodit Giovinazzi s Räikkönenem, letos jim ale bude pomáhat nový rezervní pilot - zkušený Robert Kubica, s nímž přichází také hlavní sponzor Orlen se slušnou finanční injekcí. Proto se její název oficiálně mění na Alfa Romeo Racing Orlen.

Vytisknout

Diskuze: Giovinazzi kvůli havárii v Belgii málem přišel o místo. Když pak začal předčit Kimiho, už si toho nikdo nevšímal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean a Günther Steiner v Melbourne

Co považuje Grosjean za svou největší přednost?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud