Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 10. prosince 2019, 23:30 Google+

Aldo Costa slavil úspěchy u Ferrari i Mercedesu. Jaké vidí hlavní rozdíly v práci pro oba tyto týmy?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aldo Costa  v Monze

Aldo Costa v Monze | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Aldo Costa je ve světě Formule 1 uznávaným odborníkem.  Jeho doménou je navrhování a design vozů. Osmapadesátiletý Ital působil v minulosti u Ferrari. Zde spolupracoval s takovými esy, jako jsou Rory Byrne či Ross Brawn. Dá se proto říct, že svého času měl ty nejlepší učitele. Po odchodu těchto jmen to byl právě Costa, kdo měl převzít velký díl jejich odpovědnosti. Proto postupně povýšil z hlavního designéra až na technického ředitele.

Měl tedy pod palcem celé technické oddělení. Jenže s příchodem v té době přelomové sezony 2009 začala forma Ferrari upadat. Italové sice byli o rok později blízko mistrovskému titulu, avšak Fernando Alonso své tažení do úspěšného konce nedotáhl.

Ročník 2011 se měl nést ve znamení odplaty. Opak byl ale pravdou. Rudé vozy se už od samého počátku inkriminované sezony trápily. Tempo udával Red Bull s McLarenem. Ferrari těmto týmům nestačilo, také proto se čím dál častěji začaly ozývat hlasy, které tvrdily, že se mise Alda Costy u Ferrari chýlí ke svému konci.

Nemýlily se. Osudnou se zkušenému Italovi stala aféra kolem většího zadního křídla, než bylo v té době povoleno. Ferrari se tímto dílem, jenž byl přivezen do Barcelony snažilo snížit ztrátu na své soupeře, nicméně technický delegát byl proti a Ferrari toto vylepšení zakázal. O pár dní později respektovaný technik svůj post opustil.

Bez práce ale dlouho nezůstal. Během sezony 2012 ho zlanařil do Mercedesu jeho někdejší parťák z dob u Ferrari Ross Brawn. Tím začal další velký příběh. Byli to právě tihle dva, kdo patřili k hlavním architektům úspěchů německé stáje, které nastaly počínaje ročníkem 2014. Od té doby neměl jakýkoli titul ve Formuli 1 jinou než stříbrnou barvu.

img-responsive

Felipe Massa v Brazílii 2008 | foto: Scuderia Ferrari

Jaké jsou podle Alda Costy rozdíly u práce ve Ferrari a Mercedesu? „Když jsem v roce 2012 přišel do Mercedesu bylo tam docela jiné klima. Všechno tam bylo hodně pragmatické. Neviděl jsem ta žádnou politiku. Všichni tam dělali vše pro to, aby byla vzájemná spolupráce všech kolegů na co nejvyšší úrovni.“

Podle mě Ferrari nechybí materiál nebo lidská zdroje. Všechno potřebné mají. Rozdíl je v tom, že v Anglii berou F1 jako práci. V Itálii je na vás vyvíjen mnohem větší tlak. Skrz média, tifosi nebo akcionáře.“

„V Anglii můžete tuhle práci hodit za hlavu. V Itálii je to jiné. Odejdete z kanceláře a práce vás neustále pronásleduje. Všichni chtějí vědět, kdy bude Ferrari vyhrávat, všichni se zajímají,“ líčí Costa

Podle něj je každopádně pouze otázkou času, kdy stáj z Maranella opět stane na vrcholu. Dodejme, že osmapadesátiletý Ital svou štaci v Německu letos ukončil. Z rodinýých důvodů se vrátil blíže domovu, neboť přijal nabídku pracovat pro Dallaru.  

Vytisknout

Diskuze: Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První testy nového Haasu VF-20

Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  3. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  4. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  5. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  6. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud