Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Petr Hlawiczka, 6. prosince 2019, 06:10 Google+

FIA vydala aktualizovanou verzi pravidel pro sezónu 2020. Formule 1 se vrací k fyzické šachovnicové vlajce, týmy nebudou smět své vozy schovávat za plenty a kvůli navýšení počtu závodů budou moci využít o jeden motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) navíc.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 08.12. 17:54) Napište svůj názor
Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky | foto: HaJ

Sdílejte článek

Do kalendáře přibude nový podnik - Velká cena Vietnamu, kdy nyní usilovně pracují na dokončení okruhu a přidávají navíc jednu zatáčku proti původnímu plánu. Celkem nás čeká 22 závodů, FIA týmům umožní využít navíc o jedno MGU-K produkující 120 kW výkonu.

Letos mohly během sezóny beztrestně nasadit pouze dva kusy, stejně jako v případě úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE). Omezení na tři bude i nadále platit pro motor s vnitřním spalováním (ICE), turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).

Týmům se nelíbil rozdílný počet povolených MGU-K a MGU-H. Se dvěma MGU-K si letos vystačila pouze polovina pilotů včetně všech týmů s motorem Ferrari, Honda jich ale například u Kvjata nasadila až šest.

Počet využitých komponent pohonné jednotky v roce 2019

Počet využitých komponent pohonné jednotky v roce 2019 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Další novinkou je to, že již nebudou moci během testování schovávat svá auta před fanoušky za mobilní zábrany či různé součásti - tankovací vybavení, náhradní podlahy atd. FIA chce tyto akce učinit atraktivnějšími pro diváky, na auta a mechaniky téměř po celý den neviděli.

Nebudou smět zakrývat motory, převodovky, chladiče, náhradní křídla. Jedinou výjimkou budou rozbitá auta vracející se mechanikům a při opravách a nasazování podlahy, kdy by byly vidět citlivé detaily vnitřního uspořádání.

Mění se také pravidla týkající vzorku paliva a jeho testování, aby se zajistilo, že odpovídají referenčním vzorkům. Monoposty budou vybaveny dvěma průtokoměry, letos se průtok paliva (max. 100 kg/h) měřil pouze jedním.

Vozy byly během testů téměř po celý den před zraky diváků skryty

Vozy byly během testů téměř po celý den před zraky diváků skryty | zdroj: Formula1.com

Konec závodů bude od příštího ročníku opět určovat šachovnicová vlajka ve fyzické podobě, tedy ne ta na elektronickém panelu. To je reakce na chybu v letošní Velké ceně Japonska, kdy kvůli systémové chybě panely signalizovaly konec o jedno kolo dříve, což vedlo ke změně pořadí.

Pro další rok (2021) FIA potvrzuje tři dodavatele standardizovaných součástí: BBS bude dodávat ráfky, Magneti Marelli základní palivová čerpadla a Bosch vysokotlaká palivová čerpadla a součástí pro rozvod hydrauliky.

Plné znění nových pravidel včetně všech změn pro rok 2020 najdete zde: odkaz.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 08.12.2019 17:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mladý Charles Leclerc pronásleduje zkušeného Lewise Hamiltona

Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

Sergio Pérez při tréninku v Číně

Pérez je před novou sezonou optimista, "Můžeme udělat velký pokrok," říká

Briatore, Flavio

"Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

Lewis Hamilton má našlápnuto k překonání rekordů legendárního Michaela Schumachera

"Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

Charles Leclerc v tréninku v Soči

"Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

Williams se chce zlepšit a konečně se odrazit ze dna

Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku

Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  2. McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

  3. Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

  4. Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

  5. "Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

  6. "Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud