Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Petr Hlawiczka, 6. prosince 2019, 06:10 Google+

FIA vydala aktualizovanou verzi pravidel pro sezónu 2020. Formule 1 se vrací k fyzické šachovnicové vlajce, týmy nebudou smět své vozy schovávat za plenty a kvůli navýšení počtu závodů budou moci využít o jeden motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) navíc.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 08.12. 17:54) Napište svůj názor
Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky | foto: HaJ

Sdílejte článek

Do kalendáře přibude nový podnik - Velká cena Vietnamu, kdy nyní usilovně pracují na dokončení okruhu a přidávají navíc jednu zatáčku proti původnímu plánu. Celkem nás čeká 22 závodů, FIA týmům umožní využít navíc o jedno MGU-K produkující 120 kW výkonu.

Letos mohly během sezóny beztrestně nasadit pouze dva kusy, stejně jako v případě úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE). Omezení na tři bude i nadále platit pro motor s vnitřním spalováním (ICE), turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).

Týmům se nelíbil rozdílný počet povolených MGU-K a MGU-H. Se dvěma MGU-K si letos vystačila pouze polovina pilotů včetně všech týmů s motorem Ferrari, Honda jich ale například u Kvjata nasadila až šest.

Počet využitých komponent pohonné jednotky v roce 2019

Počet využitých komponent pohonné jednotky v roce 2019 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Další novinkou je to, že již nebudou moci během testování schovávat svá auta před fanoušky za mobilní zábrany či různé součásti - tankovací vybavení, náhradní podlahy atd. FIA chce tyto akce učinit atraktivnějšími pro diváky, na auta a mechaniky téměř po celý den neviděli.

Nebudou smět zakrývat motory, převodovky, chladiče, náhradní křídla. Jedinou výjimkou budou rozbitá auta vracející se mechanikům a při opravách a nasazování podlahy, kdy by byly vidět citlivé detaily vnitřního uspořádání.

Mění se také pravidla týkající vzorku paliva a jeho testování, aby se zajistilo, že odpovídají referenčním vzorkům. Monoposty budou vybaveny dvěma průtokoměry, letos se průtok paliva (max. 100 kg/h) měřil pouze jedním.

Vozy byly během testů téměř po celý den před zraky diváků skryty

Vozy byly během testů téměř po celý den před zraky diváků skryty | zdroj: Formula1.com

Konec závodů bude od příštího ročníku opět určovat šachovnicová vlajka ve fyzické podobě, tedy ne ta na elektronickém panelu. To je reakce na chybu v letošní Velké ceně Japonska, kdy kvůli systémové chybě panely signalizovaly konec o jedno kolo dříve, což vedlo ke změně pořadí.

Pro další rok (2021) FIA potvrzuje tři dodavatele standardizovaných součástí: BBS bude dodávat ráfky, Magneti Marelli základní palivová čerpadla a Bosch vysokotlaká palivová čerpadla a součástí pro rozvod hydrauliky.

Plné znění nových pravidel včetně všech změn pro rok 2020 najdete zde: odkaz.

Vytisknout

Diskuze: Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 08.12.2019 17:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud