Je nepravděpodobné, že by do konce roku dokázal McLaren předstihnout a splnit svůj předsezónní cíl. Ten má dva závody před koncem slušný náskok 38 bodů a zřejmě tak skončí jako nejlepší ze zbytku pole za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem.
"Je fakt, že McLaren postavil lepší auto, lepší šasi než my. Nestydím se za to, že bojujeme s McLarenem. Jde o fantastický tým a skvělé jméno v F1," uznává Abiteboul svou porážku.
"Myslím, že zkrátka musíme přijmout věci takové, jaké jsou, ať už jsme v F1 či nikoliv. V F1 to je náročné, pravdou nicméně je, že se stále zlepšujeme v poznání auta a dokážeme vylepšovat nastavení, protože vůz samotný už nevyvíjíme, nějakou dobu se už neposouvá," prozrazuje šéf Renaultu.
Uvědomuje si, že musí vyřešit zejména kvalifikace, v nichž zaostávají více než v závodech: "V sobotních kvalifikacích jsou nejméně o půl sekundy rychlejší než my, ale v neděli jim jsme mnohem blíže, vlastně jsme lepší než oni."
"Bylo tomu tak v USA, v Mexiku a také v Suzuce, i když to kvůli startovní pozici, strategii a tomu, co se přihodilo po závodě, nebylo tak viditelné. Víme tedy, na co se zaměřit. Víme, že samotná rychlost a omezení vozu se prokazují v kvalifikaci," pokračuje Abiteboul.
"Naše auto má určité zásadní vlastnosti, které nejsou příjemné, když na to tlačíte naplno. Ale v závodě, kde věci začínáte šetřit, jsou věci mnohem příjemnější," pochvaluje si 42letý Pařížan.
A Daniel Ricciardo dodává své srovnání z pohledu jezdce: "Když se dívám na onboard videa, tak mi nepřijde, že by McLaren dokázal dostávat kola ze svého auta snadněji. Vypadá to, že mají zřejmě širší pracovní rámec, a proto v kvalifikaci z toho nejsme vždy schopni dostat maximum jako oni."