V Mexiku létal Verstappen, závěrečné souboje předčasně ukončila nehoda Bottase

Jiří Izer, 26. října 2019, 21:17 Google+

MEXIKO - KVALIFIKACE; Nejvyšší nadmořská výška na soupisce závodů F1 seděla nejlépe Maxi Verstappenovi v Red Bullu, z první řady bude startovat také Charles Leclerc. Další Ferrari v podání Sebastiana Vettela bude číhat bok po boku s Lewisem Hamiltonem ze druhé řady na startovním roštu.

Počet komentářů:  127 komentářů (Poslední 28.10. 10:11) Napište svůj názor
Zvládne Max Verstappen udržet po startu obě Ferrari za sebou?

Zvládne Max Verstappen udržet po startu obě Ferrari za sebou? | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Na mexickém okruhu se vzhledem k jeho dlouhým rovinkám očekává díky síle motorů převaha na straně Ferrari. Třetí trénink jakožto generálka před samotnou kvalifikací však nenabídl zcela odpovídající podmínky. Dá se říct, že první náznaky toho, jak to bude v souboji o co nejlepší pozici na startovním roštu vypadat naznačily až jeho závěrečné minuty. V těch se otěží chopili oba rudé vozy s těsným náskokem před soupeři od Mercedesu. Závodní inženýr Valtteriho Bottase dokonce do vysílačky hýřil optimismem, že tento boj mají ve vlastních rukou...

Klání o pole-position na místní závodní dráze s oficiálním názvem Autódromo Hermanos Rodríguez v hlavním městě Mexika začínalo při teplotě vzduchu 19 °C a relativní vlhkosti 61 %, povrch tratě se ohřál na 34 °C a vanul vítr o rychlosti 5,7 km/h. Pirelli přivezlo do tamější destinace pneumatiky ze středu spektra letošní škály, tedy C2 (tvrdá, bílá), C3 (střední, žlutá) a C4 (měkká, červená). Jak se tedy závodním pilotům vedlo a jak vše na okruhu s nejvyšší nadmořskou výškou v kalendáři ovlivňující výkonnost pohonných jednotek formulí proběhlo?

PRVNÍ ČÁST (Q1)

Pionýrem na dráze po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky byl George Russell. Krátce nato ho doplňuje také stájový kolega Robert Kubica, oba na nejměkčích pneumatikách. Oba Williamsy jezdily po dráze první minuty celkem osamoceně.

Na trati se objevují také oba zástupci ze stáje Haas a doslova během pár sekund opustila garáže více než polovina závodního pole, bez výjimek na červeně značených pneumatikách.

Romain Grosjean si střihl hodiny v první zatáčce okruhu, zadním kolem přejel i přes žluté zvýšené obrubníky lemující hlídané hranice dráhy. Na trati máme před polovinou první etapy kvalifikace všechny piloty kromě jezdců Williamsu.

Do čela tabulky jde nejprve Sebastian Vettel s časem 1:16,859, následně ho přeskočil Alexander Albon (1:16,175) a mezi oba se vklínilo další Ferrari v podání Charlese Leclerca (1:16,692). Brzy ale všechny překonává Max Verstappen (1:15,949), oba Red Bully začínají druhou polovinu Q1 na čele, třetí je aktuálně Lewis Hamilton s kolem 1:16,424. Stájový kolega z Mercedesu Valtteri Bottas se umístil na průběžném šestém místě s časem 1:17,062 - více jak sekundu za první příčkou.

Charles Leclerc (1:16,364) asi pět minut před koncem těsně překonává Lewise Hamiltona. Většina jezdců se touto dobou uklidila do boxů, na dráze zůstávají oba Haasy, Alexander Albon a Lewis Hamilton. Na okraji výpadkové zóny se nacházel Antonio Giovinazzi (1:17,986), přičemž kolega Kimi Räikkönen se s časem 1:17,599 figuroval na sedmé pozici. Rozestupy ve středu pole jsou tedy hodně těsné...

V poslední minutě zůstalo prvních šest pilotů v garážích. O udržení do dalších částí kvalifikace bojovali oba piloti Racing Pointu - Lance Stroll (1:18,190) byl na šestnácté pozici a Sergio Pérez dalším pokusem poskočil na třinácté místo s časem 1:17,465. McLaren v podání Carlose Sainze (1:17,044) zvládl ukořistit sedmou příčku a Lando Norris (1:17,092) skončil na místě desátém.

Dále nepostupují: Lance Stroll, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, George Russell a Robert Kubica.

DRUHÁ ČÁST (Q2)

Jízdy zahajují oba jezdci Toro Rosso, připojuje se Carlos Sainz. Piloti tentokrát neváhají a brzy máme plnou dráhu, většina z nich na střední směsi pneumatik. Na těch nejměkčích začínají oba Renaulty, Alfa Romeo a dále Lando Norris se Sergiem Pérezem.

Po prvních pokusech byli v čele obě Ferrari v pořadí Sebastian Vettel (1:15,914) a Charles Leclerc (1:16,219), avšak oba rozdělil Max Verstappen s časem 1:16,136. Na Lewise Hamiltona (1:16,481) zbyla čtvrtá příčka, páté místo patřilo Alexi Albonovi (1:16,574).

Na čtvrté místo se prokousal Valtteri Bottas (1:16,398) a odsunul tak svého kolegu o místo níže. Sergio Pérez na sedmém místě byl prvním z těch, co měli měkčí pneumatiky, přesto s časem 1:16,981 ztrácel na Albona přes čtyři desetiny. První šestka má aktuální čas na žlutě značených pneumatikách, Carlos Sainz (1:17,182) na těchto gumách obsadil průběžnou jedenáctou pozici.

Na trati je před závěrečnými minutami absolutní klid a ticho před bouří. Tu zahajuje Carlos Sainz následovaný oběma Renaulty, tentokrát na pneumatikách s červeným proužkem. Zatímco Mercedesy vyrážejí jako jediné stále na žluté sadě, Ferrari naordinovalo oběma jezdcům ty nejměkčí, avšak zřejmě jenom pro strýčka příhodu...

Carlos Sainz (1:16,267) se vyšvihl na čtvrté místo, Lando Norris potvrzuje formu McLarenu šestou pozicí (1:16,447). Do čela jdou ale oba Mercedesy v pořadí Lewis Hamilton (1:15,721) a Valtteri Bottas (1:15,852). Jezdci Ferrari své časy ponechali na původních hodnotách, startovat tedy budou také na pneumatikách střední tvrdosti.

Dále nepostupují: Sergio Pérez, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi.

TŘETÍ ČÁST (Q3)

Časový odpočet již započal a všichni s výjezdem váhají. Po první minutě přerušil ticho Lando Norris, následoval ho Carlos Sainz a oba vozy Toro Rosso. Brzy po nich vyrážejí také oba jezdci Mercedesu. Po třech minutách jsou na dráze všichni ze zbývající desítky pilotů.

První sektor změnil barvu na fialovou u Sebastiana Vettela a po zlepšení ve zbývajících dvou sektorech jde do čela (1:15,170), přeskakuje ho ale Charles Leclerc (1:15,024). Avšak skvělé kolo vytáhl Max Verstappen (1:14,910) a jde po prvních pokusech na první místo. Lewis Hamilton zůstal na čtvrté pozici (1:15,290), pátý byl Alexander Albon (1:15,336) a Valtteri Bottas se nacházel jen těsně o příčku níž (1:15,338).

Čtyři minuty před koncem kvalifikace se na trati rozhostil opět klid před závěrečnou bitvou o pole-position. Vše se rozjelo dvě minuty před vypršením poslední dvanáctiminutovky.

Charles Leclerc chybuje ve druhém sektoru, zatímco Valtteri Bottas při nájezdu na cílovou rovinku brousí svůj vůz o bariéry, čímž kvalifikace předčasně pro všechny končí! Z prvního místa bude startovat Max Verstappen s vylepšeným časem 1:14,758! Následovat ho budou obě Ferrari v pořadí Charles Leclerc a Sebastian Vettel, druhou řadu doplní Lewis Hamilton.

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:14,758
2. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:15,024
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:15,170
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:15,262
5. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda1:15,336
6. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:15,338
7. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:16,014
8. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:16,322
9. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:16,469
10. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:16,586
11. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:16,687
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:16,885
13. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:16,933
14. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:16,967
15. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:17,269
16. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:18,065
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:18,436
18. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:18,599
19. 63 George RUSSELL gbrWilliams Martini Racing1:18,823
20. 88 Robert KUBICA polWilliams Martini Racing1:20,179

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: V Mexiku létal Verstappen, závěrečné souboje předčasně ukončila nehoda Bottase

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 127, poslední 28.10.2019 10:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 127 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v závodě v Mexiku

Red Bull už zná svou jezdeckou sestavu pro příští rok

Koncept monopostu pro sezónu 2021

Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

Charles Leclerc po úspěsné kvalifikaci v Singapuru

Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

Daniel Ricciardo v Suzuce před McLarenem Carlose Sainze

Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

George Russell s Williamsem FW42 během kvalifikace v Austinu

"Rozpočtové stropy? Socialismus! Williams si je nezaslouží, nezajímá nás," hlásá Villeneuve

Lewis Hamilton slaví 6. mistrovský titul po závodě v americkém Austinu

Významné osobnosti chválí Hamiltona. "Ferrari by s ním vyhrálo," má jasno Montezemolo

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:00 - 16:30)
    • 2. Trénink (19:00 - 20:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (16:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen si prvního místa z kvalifikace dlouho neužil, vystřídá ho Charles Leclerc

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Navzdory penalizaci očekává Verstappen napínavý závod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Rozpočtové stropy? Socialismus! Williams si je nezaslouží, nezajímá nás," hlásá Villeneuve

  2. "Je jedno, jestli jsem 11. nebo poslední." Räikkönen je po výborném výkonu zklamaný

  3. Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  4. Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

  5. "Nižší maximální rychlost Ferrari byla v USA jasně patrná," komentuje Honda

  6. Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud