Leclerc v Rusku drtí soupeře, jeho úspěšná kvalifikační vlna pokračuje

Jiří Izer, 28. září 2019, 15:23 Google+

Ferrari si i nadále udržuje slušnou formu, což na ruském okruhu v Soči potvrzuje po celý dosavadní víkend. Avšak navrch má spíše mladík z Monaka, jenž bude do zítřejšího závodu startovat z prvního místa s pětinásobným mistrem světa po boku a čtyřnásobným šampionem za zády...

Počet komentářů:  50 komentářů (Poslední 29.09. 10:29) Napište svůj názor
Čeká nás zítra další triumf stáje z Maranella?

Čeká nás zítra další triumf stáje z Maranella? | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Podmínky na závodním okruhu v areálu bývalého dějiště olympijských her v ruském Soči byly pro piloty velice příjemné, teplota vzduchu se díky sluníčku pohybovala kolem 21 °C (při vlhkosti 62 %), asfaltový povrch dráhy se ohřál na 31 °C, vanul vítr o rychlosti 9,3 km/h. Pirelli pro tento závodní víkend připravilo směsi pneumatik ze středu svého spektra (C2 - tvrdá/bílá, C3 - střední/žlutá a C4 - měkká/červená). Ve volných trénincích ukazovalo svou, po letní přestávce přetrvávající silnou formu Ferrari, na růžích ale rozhodně ustláno nemají, zejména Max Verstappen rudým vozům šlapal na paty. Jak probíhala samotná kvalifikace?

PRVNÍ ČÁST (Q1)

Na dráze se po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky jako první z pilotů objevil George Russell se svým williamsem, doplnil ho stájový kolega Robert Kubica. Avšak velmi brzy boxy opustili také oba jezdci Ferrari, na rozdíl od modro-bílých vozů na pneumatikách střední tvrdosti. Všichni další piloti to bez výjimky rozjeli na nejměkčí směsi.

Sebastian Vettel (1:39,560) se dopustil v zatáčkách 13/14 chyby, zatímco Charles Leclerc se jich vyvaroval a nasadil laťku na hodnotě 1:33,613. Na druhém místě se objevil Carlos Sainz (1:34,434) následovaný dalším mclarenem v osobě Landa Norrise (1:34,545). Deset minut do konce první etapy nedobrzdil do zatáčky v závěrečném sektoru Robert Kubica a na chvíli tak způsobil vyvěšení žlutých vlajek.

V polovině časového limitu vyhrazeného pro první část kvalifikace šel do čela tabulky Lewis Hamilton s časem 1:33,230. Mezi něho a stájový kolegu Valtteriho Bottase (1:33,726) se vklínil před Charlese Leclerca také Max Verstappen (1:33,368).

Na konci rovinky před nájezdem do třinácté zatáčky ustřelila záď vozu Alexandru Albonovi a zadní částí vozu bourá do bariéry a následuje přerušení kvalifikace červenou vlajkou, přičemž zbývá něco přes šest minut. Tou dobou také zhasly veškeré šance pro účast Daniila Kvjata v dnešní kvalifikaci.

Jakmile se provoz na trati opět obnovil, nervózní Sebastian Vettel vyrazil okamžitě do akce a to přímo na červených pneumatikách. Nacházel se totiž až na předposledním klasifikovaném, devatenáctém místě (za ním byl v tabulce samozřejmě už jenom zmíněný ruský pilot v barvách Toro Rosso).

V prvním sektoru zaznamenal německý jezdec nejrychlejší čas v prvním sektoru, v dalších dvou následovalo osobní maximum a výsledným časem 1:33,032 se vyšvihl do čela tabulky. Charles Leclerc zůstává s dřívějším kolem zajetým na pneumatikách se žlutým proužkem na čtvrtém místě.

V rámci jedné sekundy bylo pouze prvních šest pilotů - Vettel, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Bottas a Magnussen. V první desítce se ještě pohybovali Carlos Sainz, Lando Norris, Nico Hülkenberg a Romain Grosjean.

O záchranu bojovali piloti Alfa Romeo - Antonio Giovinazzi (1:34,755) se nakonec postaral o vyšoupnutí Kimiho Räikkönena (1:34,840), který se potrápil zejména v nájezdu na cílovou rovinku.

Dále nepostupují: Kimi Räikkönen, George Russell, Robert Kubica, Alexander Albon a Daniil Kvjat.

DRUHÁ ČÁST (Q2)

Mercedesy zatím jako jediné vyrážejí na střední směsi pneumatik, zatímco soupeři od Ferrari se budou snažit o postup do finální desítky na červeně značených gumách. Po prvních pokusech jde do čela Lewis Hamilton (1:33,134) před Valtterim Bottasem (1:33,281). Oba však přeskočil (na nejměkčích gumách) Max Verstappen s kolem 1:33,092.

Očekávanou vyšší rychlost měkkčích gum potvrdili oba piloti Ferrari v pořadí Leclerc (1:32,434) a Vettel (1:33,091). Přičemž rozdíl mezi Vettelem a Verstappenem činil nicotnou tisícinku sekundy!

Přibližně v polovině tohoto úseku kvalifikace bylo tedy pořadí v první desítce pilotů následující: Leclerc, Vettel, Verstappen, Hamilton, Bottas, Gasly, Pérez, Norris, Hülkenberg a Sainz.

Až do čtvrté minuty před koncem druhého dějství se rozhostil po okruhu v Soči klid. Poté odstartoval souboj o postup do závěrečné části kvalifikace zejména mezi piloty Racing Pointu, Renaultu, McLarenu a Haasu. Na trati se objevili prakticky všichni piloti včetně čela pořadí, bez výjimek na nejměkčích pneumatikách.

Vettel zaznamenal nejrychlejší čas v prvním sektoru, avšak ten následně převzal Leclerc, avšak v dalších dvou sektorech již zlepšení nezaznamenal a zůstal mu tedy původní čas. Rozdíl mezi piloty Ferrari činil asi jednu desetinu sekundy. Zatímco jezdci Mercedesu své pokusy vzdali a ponechali si možnost startu do zítřejšího závodu na žlutě značených pneumatikách.

Dále nepostupují: Pierre Gasly, Sergio Pérez, Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen a Lance Stroll.

TŘETÍ ČÁST (Q3)

Po odstartování odpočtu posledních dvanácti kvalifikačních minut byl první minutu a půl naprostý klid. Ten narušili Valtteri Bottas s Lewisem Hamiltonem, následovali je pak oba jezdci Ferrari. Na dráhu poté brzy vyrazili také zbývající jezdci - tedy kompletní Renault a McLaren, Romain Grosjean s Haasem a Max Verstappen na Red Bullu.

Během prvních pokusů zaznamenal v prvních dvou sektorech nejrychlejší časy Sebastian Vettel, ten prostřední mu poté sebral Charles Leclerc, ve třetím byl nejrychlejší zase Lewis Hamilton.

Po těchto úvodních snahách šel do čela tabulky Leclerc s časem 1:31,801 před Vettelem (1:32,135). Třetí Hamilton ztrácel již více než půl sekundy (1:32,365), další asi tři desetiny za ním byl Valtteri Bottas (1:32,632). Max Verstappen (1:32,729) byl již téměř sekundu za prvním místem.

K závěrečným soubojům o pole-position vyráží na čerstvých pneumatikách vláček monopostů vedený Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem, dále následovali Max Verstappen a duo Mercedesu v pořadí Bottas-Hamilton.

Charles Leclerc vylepšil čas v prvním sektoru (33,333), u jeho jména následovala fialová barva také ve druhém úseku dráhy (31,319) a sice v tom posledním to již byla žlutá indikace a celkově zrychlil s časem 1:31,628. Lewis Hamilton (1:32,030) se vklínil mezi oba jezdce Ferrari, na Sebastiana Vettela zbylo až třetí místo na roštu (1:32,053). Mladý Monačan tak pokračuje v krasojízdě a získává čtvrtou pole-position v řadě!

GP Ruska (Sochi International Street Cir)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:31,628
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:32,030
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:32,053
4. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:32,310
5. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:32,632
6. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:33,222
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:33,289
8. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:33,301
9. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:33,517
10. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:33,661
11. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:33,950
12. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:33,958
13. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:34,037
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:34,082
15. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:34,233
16. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:34,840
17. 63 George RUSSELL gbrWilliams Martini Racing1:35,356
18. 88 Robert KUBICA polWilliams Martini Racing1:36,474
19. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing1:39,197

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Leclerc v Rusku drtí soupeře, jeho úspěšná kvalifikační vlna pokračuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 29.09.2019 10:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 50 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso během testování s Toyotou v Jižní Africe

Kdo je podle Alonsa nejlepším jezdcem současnosti?

Carlos Sainz během kvalifikaci na městském okruhu Marina Bay

McLaren se v kvalifikacích výrazněji zlepšil v Singapuru, tvrdí Sainz

Sebastian Vettel s Ferrari SF90, které je na rovinkách suverénně nejrychlejší

Ferrari v podezření: Honda volá po "čistém" souboji, v roce 2020 chce titul

Charles Leclerc odjel kvalifikaci v Austinu se starším motorem

Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

Alexander Albon v závodě v Mexiku

Red Bull už zná svou jezdeckou sestavu pro příští rok

Koncept monopostu pro sezónu 2021

Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:00 - 16:30)
    • 2. Trénink (19:00 - 20:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (16:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kvjatovo Toro Rosso s reklamou coly Red Bull na zadním křídle...

Bude se Toro Rosso jmenovat po hvězdě? Není to jen v jeho rukou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  2. Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  3. Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

  4. Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

  5. Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

  6. Ferrari v podezření: Honda volá po "čistém" souboji, v roce 2020 chce titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud