Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

Petr Hlawiczka, 15. srpna 2019, 06:10 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětlil, proč musel Pierre Gasly odejít z Red Bullu. Toho po letní přestávce nahradí Alexander Albon z Toro Rosso. Také hovoří o výkonnosti jejich monopostu, s nímž podle něj již předčí Ferrari a téměř dosahují úrovně Mercedesu.

Počet komentářů:  169 komentářů (Poslední 24.08. 22:25) Napište svůj názor
Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

V pondělí rakouská stáj překvapila oznámením, že během letní přestávky mění svou jezdeckou sestavu. Překvapením to bylo proto, že ještě před několika dny nás její šéfové ujišťovali o její neměnnosti, ne kvůli bídným výkonům Francouze.

"Gasly má problém v provozu. Ztrácí místa a nemá rád ani předjíždění. To je ten důvod, proč jsme museli reagovat a dát šanci Albonovi. Ten dokončí sezónu [u Red Bullu] a Gasly převezme jeho Toro Rosso. Pak uvidíme, kdo bude příští rok jezdit vedle Maxe," vysvětluje Marko s tím, že je s Verstappenem již dohodnutý na pokračování.

I když mnozí očekávali, že se na Gaslyho místo posune zkušenější Kvjat, který by tak podruhé vstoupil do stejné řeky a který stojí v šampionátu o šest příček výše než jeho týmový kolega, tak Marko odvážně sáhl po talentovaném thajském nováčkovi, jehož výkony si velmi pochvaluje: "Zatím jde o ohromný debut. Z auta vyždímal všechno."

Marko rovněž vysvětluje, proč se Red Bull z počátku této sezóny tolik trápil: "Postavili jsme auto s příliš nízkým přítlakem. Jednoduše jsme podcenili pokrok, který dosáhl náš nový motorový partner Honda. Dodali více výkonu, než jsme si mysleli."

"Proto jsme původně chtěli kompenzovat scházející výkon pomocí šasi, jež je aerodynamicky velmi efektivní. To jsme napravili a aspoň v posledních závodech jsme se téměř vyrovnali Mercedesu. Rozhodně jsme předběhli Ferrari a ve druhé části sezóny budeme konkurenceschopní na všech druzích okruhů," varuje odborný poradce týmu své soupeře.

Red Bull v posledních čtyřech závodech nasbíral o 17 bodů více než Scuderia a mezi jezdci Verstappen v posledních pěti velkých cenách získal o 37 bodů více než jeho přímý konkurent - Sebastian Vettel z Ferrari. Holanďan si připsal dokonce více bodů než lídr šampionátu Lewis Hamilton, jehož by chtěl ve zbytku sezóny ještě potrápit.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 169, poslední 24.08.2019 22:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 169 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc v kvalifikaci v Abú Zabí

"Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

Romain Grosjean při testech v Barceloně

Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Desetiválcový motor Mercedes FO110H, jenž poháněl McLaren MP4-14

Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Lance Stroll během Velké ceny Abú Zabí

"Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Helmut Marco, Gianpiero Lambiase a Max Verstappen v kvalifikaci v Rakousku

"Žádný jiný juniorský program nedosahuje výsledků, kterými disponuje ten náš," hlásí Marko

Robert Kubica s Williamsem FW42 v Japonsku

"Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

Mladý Charles Leclerc pronásleduje zkušeného Lewise Hamiltona

Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lando Norris v závodě v Maďarsku

Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

  2. Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

  3. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  4. "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

  5. "Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

  6. Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud