V pondělí rakouská stáj překvapila oznámením, že během letní přestávky mění svou jezdeckou sestavu. Překvapením to bylo proto, že ještě před několika dny nás její šéfové ujišťovali o její neměnnosti, ne kvůli bídným výkonům Francouze.
"Gasly má problém v provozu. Ztrácí místa a nemá rád ani předjíždění. To je ten důvod, proč jsme museli reagovat a dát šanci Albonovi. Ten dokončí sezónu [u Red Bullu] a Gasly převezme jeho Toro Rosso. Pak uvidíme, kdo bude příští rok jezdit vedle Maxe," vysvětluje Marko s tím, že je s Verstappenem již dohodnutý na pokračování.
I když mnozí očekávali, že se na Gaslyho místo posune zkušenější Kvjat, který by tak podruhé vstoupil do stejné řeky a který stojí v šampionátu o šest příček výše než jeho týmový kolega, tak Marko odvážně sáhl po talentovaném thajském nováčkovi, jehož výkony si velmi pochvaluje: "Zatím jde o ohromný debut. Z auta vyždímal všechno."
"They came to me, and obviously I said yes please!"
— Formula 1 (@F1) August 12, 2019
Manners maketh man... @alex_albon charmed @redbullracing with his polite persona and ferocious speed back in 2010 ☺️
🎥= @yjajournalists pic.twitter.com/jyV9pCGEbm
Marko rovněž vysvětluje, proč se Red Bull z počátku této sezóny tolik trápil: "Postavili jsme auto s příliš nízkým přítlakem. Jednoduše jsme podcenili pokrok, který dosáhl náš nový motorový partner Honda. Dodali více výkonu, než jsme si mysleli."
"Proto jsme původně chtěli kompenzovat scházející výkon pomocí šasi, jež je aerodynamicky velmi efektivní. To jsme napravili a aspoň v posledních závodech jsme se téměř vyrovnali Mercedesu. Rozhodně jsme předběhli Ferrari a ve druhé části sezóny budeme konkurenceschopní na všech druzích okruhů," varuje odborný poradce týmu své soupeře.
Red Bull v posledních čtyřech závodech nasbíral o 17 bodů více než Scuderia a mezi jezdci Verstappen v posledních pěti velkých cenách získal o 37 bodů více než jeho přímý konkurent - Sebastian Vettel z Ferrari. Holanďan si připsal dokonce více bodů než lídr šampionátu Lewis Hamilton, jehož by chtěl ve zbytku sezóny ještě potrápit.