„Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 24. července 2019, 12:02 Google+

Nigel Mansell toho s Formulí 1 zažil spoustu. Závodil v období osmdesátých a devadesátých let. Jak na tuto dobu vzpomíná?

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 28.07. 12:38) Napište svůj názor
Mansell, Nigel

Mansell, Nigel | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Nigel Mansell patří k největším legendám F1. Mistr světa z roku 1992 sváděl svého času památné souboje s piloty, kterými byli například Ayrton Senna či Alain Prost. Za svou kariéru vystřídal hned několik týmů. Jmenujme Williams, Ferrari a Lotus. Zažil také éru turba v osmdesátých letech. „Takový Williams FW11B, tomu autu se už dnes nic nepřiblíží. F1 se už k ničemu takovému nikdy nevrátí, proto dnešní jezdci nikdy nebudou vědět, jak se chová skutečné auto F1“.

Pětašedesátiletý Brit dále pokračuje „V kvalifikacích měla naše auta výkon kolem 1500 koní. BMW jich údajně mělo ještě víc. A když se vám na šestku na rovince protáčela kola v rychlosti 280 až 290 km/h, tak to jako jezdec slovy ani nedokážu popsat. V každé zatáčce, do níž jste se přiřítili, se vás auto obrazně pokoušelo zabít,“ vypráví Mansell.

Další část rozhovoru se točila kolem úrovně bezpečnosti. I zde má Nigel Mansell celkem jednoznačný názor. Nelíbí se mu trend spousty současných okruhů, kdy jezdec vyjede z dráhy a po asfaltové únikové zóně se vrátí zpět, aniž by ho to často jakkoli potrestalo. „Třeba na starém okruhu v Silverstone jsme jeli po rovince Hangar rychlostí 320 kilometrů za hodinu, pak jsme šli s plným plynem do Stowe bez toho, abychom zvolnili. Přitom na tomto okruhu byly na vnější straně zatáčky dvacet centimetrů široké sloupy, mezi kterými bylo natažené pletivo. Jestliže jste vyletěli ven, skoro jistě jste to trefili“.

Na závěr svých vzpomínek Brit dodal „Po stránce bezpečnosti se to v tomto období ubíralo správným směrem, ale ještě nebyla k dispozici dostatečná technologie, která by věci radikálně zlepšila. Občas to bylo dost kruté.“

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: „Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 28.07.2019 12:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Představení nového Ferrari

Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Lando Norris s McLarenem MCL34

Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Aldo Costa  v Monze

Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica s Williamsem FW42 během tréninku v Silverstone

Williams zrychlí možná až o sekundu, Racing Point připravuje B-verzi auta

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  2. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  3. Co radí Webber Vettelovi?

  4. Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

  5. Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

  6. Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud