„Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 24. července 2019, 12:02 Google+

Nigel Mansell toho s Formulí 1 zažil spoustu. Závodil v období osmdesátých a devadesátých let. Jak na tuto dobu vzpomíná?

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 28.07. 12:38) Napište svůj názor
Mansell, Nigel

Mansell, Nigel | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Nigel Mansell patří k největším legendám F1. Mistr světa z roku 1992 sváděl svého času památné souboje s piloty, kterými byli například Ayrton Senna či Alain Prost. Za svou kariéru vystřídal hned několik týmů. Jmenujme Williams, Ferrari a Lotus. Zažil také éru turba v osmdesátých letech. „Takový Williams FW11B, tomu autu se už dnes nic nepřiblíží. F1 se už k ničemu takovému nikdy nevrátí, proto dnešní jezdci nikdy nebudou vědět, jak se chová skutečné auto F1“.

Pětašedesátiletý Brit dále pokračuje „V kvalifikacích měla naše auta výkon kolem 1500 koní. BMW jich údajně mělo ještě víc. A když se vám na šestku na rovince protáčela kola v rychlosti 280 až 290 km/h, tak to jako jezdec slovy ani nedokážu popsat. V každé zatáčce, do níž jste se přiřítili, se vás auto obrazně pokoušelo zabít,“ vypráví Mansell.

Další část rozhovoru se točila kolem úrovně bezpečnosti. I zde má Nigel Mansell celkem jednoznačný názor. Nelíbí se mu trend spousty současných okruhů, kdy jezdec vyjede z dráhy a po asfaltové únikové zóně se vrátí zpět, aniž by ho to často jakkoli potrestalo. „Třeba na starém okruhu v Silverstone jsme jeli po rovince Hangar rychlostí 320 kilometrů za hodinu, pak jsme šli s plným plynem do Stowe bez toho, abychom zvolnili. Přitom na tomto okruhu byly na vnější straně zatáčky dvacet centimetrů široké sloupy, mezi kterými bylo natažené pletivo. Jestliže jste vyletěli ven, skoro jistě jste to trefili“.

Na závěr svých vzpomínek Brit dodal „Po stránce bezpečnosti se to v tomto období ubíralo správným směrem, ale ještě nebyla k dispozici dostatečná technologie, která by věci radikálně zlepšila. Občas to bylo dost kruté.“

Vytisknout

Diskuze: „Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 28.07.2019 12:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica s Williamsem FW42 během tréninku v Silverstone

Williams zrychlí možná až o sekundu, Racing Point připravuje B-verzi auta

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud