Změnil se nějak přístup komisařů k závodění mezi piloty?

Jiří Izer, 16. července 2019, 19:55 Google+

O uplynulém víkendu jsme byli svědky zajímavé grand prix, během níž došlo k několika soubojům kolo na kolo a až na jeden incident komisaři počínání jezdců na trati nijak penalizacemi neovlivňovali. Tento způsob závodění je obecně vítaný, avšak je to výsledkem "měkkčího" přístupu delegátů od FIA?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 18.07. 18:41) Napište svůj názor
Charles Leclerc a Max Verstappen si na dráze nedarují ani centimetr

Charles Leclerc a Max Verstappen si na dráze nedarují ani centimetr | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Asi nebudeme daleko od pravdy, že si snad všichni fanoušci přáli vidět na dráze duely ostřejšího charakteru a pokud možno co nejméně zasahování do těchto bitev tzv. "od zeleného stolu". Pro samotnou Formuli 1, zejména v posledních letech získávající stále více nálepku sterilního závodění, byly totiž nedávná Velká cena Rakouska a posledně odjetý podnik na britském okruhu v Silverstone zcela určitě dobrou reklamou.

V posledních kolech na dráze v rakouském Spielbergu se odehrál incident mezi do té doby vedoucím Charlesem Leclercem na Ferrari a čím dál více dotírajícím Maxem Verstappenem, jenž se svým vozem od Red Bullu chytl doslova vražedné tempo a na domácí trati pro svůj tým vybojoval tvrdými lokty vítězství. Holandský pilot se ihned po závodě nechal slyšet, že "toto je závodění, jinak bychom museli zůstat doma".

Možná leckoho napadlo, zda nedošlo u komisařů obecně k nějakému zmírnění pohledu na závodní situace a jestli se můžeme i pro příště na podobně tvrdé souboje těšit? "Vypadá to tak a bylo to skvělé závodění," radoval se Christian Horner po nervydrásajícím souboji svého svěřence s Charlesem Leclercem na Silverstone. "Pro davy diváků to bylo zábavné. V posledních několika zatáčkách vyjeli oba na dráze trochu zeširoka, avšak bylo to tvrdé, férové závodění a je fajn se na to dívat." Šéf stáje Red Bull Racing také dodal, že rozhodnutí, zda se konkrétní událostí zabývat či nikoli "je dle uvážení ředitele závodu, jenž dnes odvedl skvělou práci."

img-responsive

Duely Leclerca s Verstappenem naznačují tolerované mantinely pro nekompromisní závodění | foto: Scuderia Ferrari

Přitom samotný ředitel závodů Michael Masi tvrzení o větší svobodě pro jezdce popírá a zároveň zdůrazňuje, že jakékoli incidenty mohou zaznamenat samotní komisaři nebo jim mohou být nahlášeny přímo od týmů skrze jeho osobu. "Komisaři mohou vyšetřovat cokoli," říká pro RaceFans. "Vlastně se věcmi zabývám spíše častěji, nicméně v závislosti na tom, jak hektický je závod a co se odehrává jsou komisaři zcela oprávněni prošetřovat věci jakýmkoli způsobem, v jakékoli podobě či formě dle jejich vlastní vůle."

"Abych byl tak nějak upřímný, filosofii 'nechat je závodit' využíváme po celý rok," pokračuje. "Myslím, že povaha okruhu, způsob, jak to bylo, ano, byla tu nějaká akce kolo na kolo, ale [je to] stejné, jako tomu bylo předtím a bylo to posuzováno úplně stejným způsobem. Charakter tohoto podniku možná vyvolává dojem, že je v tom více této filosofie, ale byla přijata a uplatněna naprosto stejně tak, jako tomu bylo po celý rok."

Nicméně připouští, že to, jak přísně pravidla vyžadovat je věcí "probíhající diskuse. Co je to 'nechme je závodit', jak to vypadá? V mnoha ohledech to byly praktické příklady, jenž ukázaly, co je a co není považováno za přijatelné. Myslím, že je to jenom jedna z těch věcí, které přetrvávají." K incidentu, kdy se při opětovném zisku pozice od Leclerca dostal Verstappen všemi čtyřmi koly za čáru se Masi řekl, že si tuto událost nevybavuje a ani mu to nebylo oznámeno.

"Kdyby to bylo zásadní, ručím vám za to, že tým by mě na to okamžitě upozornil," dodává závěrem k již zmiňovanému incidentu z rakouské trati mezi Leclercem a Verstappenem, jenž nikdo z jezdců neřešil. "Na setkání jezdců o tom nebyla vůbec žádná diskuse. Myslím, že když se jezdci mají na co zeptat, věřte mi, zeptají se. A když chtějí vyjasnění, ještě jsem neviděl jezdce, jenž by se držel zpátky. Nicméně ne, nepadly zde ohledně tohoto vůbec žádné dotazy."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Změnil se nějak přístup komisařů k závodění mezi piloty?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 18.07.2019 18:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Valtteri Bottas při úspěšném rallyovém pokusu ve Francii

VIDEO: Vítězná jízda Bottase v rallye na okruhu Paul Ricard

Lewis Hamilton se svým šéfem Totem Wolffem

Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

Šéf Red Bullu Christian Horner

Red Bull a Honda? Horner je s prvním rokem partnerství spokojený

Webber, Mark

Co radí Webber Vettelovi?

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Silverstone

Zažívá Sebastian Vettel svoje déjà vu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  2. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  3. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  4. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  5. Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

  6. Co radí Webber Vettelovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud