Red Bull dnes v boxech dominoval - jeho tři zastávky byly nejrychlejší ze všech, Gaslyho ve 12. kole odbavil za 1,9 vteřiny, Verstappena o kolo později za 1,96 s a ve 20 kole za 2,06. Nový světový rekord, parádní práce!
Gone in 1️⃣.9️⃣1️⃣ seconds!
— Formula 1 (@F1) July 15, 2019
A. NEW. WORLD. RECORD!!!
👏👏👏 @redbullracing#BritishGP 🇬🇧 #F1 @DHL_Motorsports pic.twitter.com/5n1dliB0TX
Williams se dnes musel spokojit až se 4. nejrychlejší zastávkou, když Kubicu v 20. kole zdržel 2,14 s. Ferrari patří pátá pozice, Vettela ve stejném kole přezulo za 2,25 s. Na dalších místech se seřadili Renault, McLaren, Mercedes a Alfa Romeo.
Do závodu startovalo 11 jezdců na středně-tvrdých pneumatikách - z první desítky povinně pouze Mercedesy a Red Bully, 9 jich začínalo na měkkých.
Analysis of those crucial @Max33Verstappen and @Charles_Leclerc pit stops from Silverstone on Sunday 👀
— Formula 1 (@F1) July 18, 2019
The full episode of Weekend Debrief is available now to F1TV Pro subscribers 🍿
>> https://t.co/kp7hdzvT19#F1 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/xVj9kA99ST
Jak jsme včera předpovídali, většina týmů volila dvouzastávkovou strategii, s jednou zastávkou si vystačilo 8 pilotů, Pérez do boxů zamířil dokonce třikrát.
Závod vyhrál Hamilton, který stavěl pouze jednou, když přezul ze středně-tvrdých na tvrdé během výjezdu safety-caru v polovině závodu. Z první trojice byl ale jediný, ostatní do boxů zajeli dvakrát. U prvních pěti pilotů jsme viděli čtyři odlišné strategie. Safety-car představoval zlom v závodě, téměř všichni přední piloti ho využili k zastávce v boxech.
Nejdéle na jedné sadě pneumatik vydržel Gasly - 40 kol na tvrdé směsi představovalo 77 % velké ceny vypsané na 52 okruhů. Na středně-tvrdé jich zvládl nejvíce Albon (39 kol), na měkké Pérez (22 kol).
Zajímavé bylo, že Hamilton zajel nejrychlejší kolo na 32 kol starých tvrdých pneumatikách, čímž předchozí rekord překonal o 3,3 sekundy.
Pirelli zůstává v Silverstone, kde bude v úterý a ve středu testovat pneumatiky pro rok 2020 společně s Red Bullem a Williamsem.