MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Není to jednoduchý okruh a jsem rád, že jsem z auta dostal maximum. Vítr nabíral na síle. Moc se těším, až budu závodit s Charlesem. Během posledního kola jsem ztratil v předposlední zatáčce, ale i tak jsem si ten čas udržel, což bylo hlavní. Jsem moc spokojený, pracovali jsme tvrdě a je to skvělá týmová práce. Zítra bude opět horko, takže to bude těžké s pneumatikami, ale moc se těším, jak to dopadne.
HAMILTON: "It's not an easy track. I'm happy I got the potential out of the car... The wind has been picking up, it's quite gusty..."#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/QOIMthJsgy
— Formula 1 (@F1) June 22, 2019
Valtteri Bottas, 2. místo
Bylo to s Lewisem mega těsné celý víkend. Mezi námi bylo jen pár setin, máme tu silné auto. Do první zatáčky je to dlouhá cesta, takže je tu šance. Celkově to bylo dobré, ale ty poslední kola zajel Lewis tak dobře, že jsem nebyl schopen jej překonat. Nepodařilo se mi perfektně zajet osmou a devátou zatáčku a tam jsem ztratil. Jinak jsme jeli dost podobně. Během druhého pokusu jsem se už nemohl zlepšit. Bude to asi zítra náročné, má být horko, což znamená náročné podmínky pro pneumatiky. Je to ale těsné, cítím se dobře a body se rozdávají zítra.
BOTTAS: "It's been super-close between Lewis and I all weekend and there's only been a few hundredths between us. We've had a strong car all weekend. There's a long run into Turn 1, so there's a chance..."#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/hyyT1rHSH8
— Formula 1 (@F1) June 22, 2019
Toto Wolff, šéf týmu
Byl to dobrý víkend a okruh nám sedí. Máme hodně přítlaku, což je tu výhodou. Oba jezdci jeli dobře, Lewis z toho vyšel vítězně. Myslím, že kvůli větru se jezdci víc trápili, ale Lewis zajel skvěle a zlepšil se. Zítra má být horko, takže bude klíčem udržet funkční pneumatiky až do konce. Na středních je to dobrý start, ale okolo jsou všichni na těch stejných. Máme za sebou ve druhé řadě dva silné jezdce, takže důležitý bude start a také spolehlivost.
FERRARI
Charles Leclerc, 3. místo
Tohle je to nejlepší, co jsme dnes mohli získat. Hodně důležitý bude dobrý start. Snad budeme mít zítra dobrý závod. Byl to dobrý víkend a cítím se dobře, cílem posledních týdnů je vylepšit nastavení a poradit si s vývojem na trati. S tím jsem spokojen, protože jsem se zlepšil. Na druhou stranu nejsme tam, kde bychom měli být, co se rychlosti proti soupeřům týče. Čeká nás dost práce a já se budu snažit mít dobrý start, abych jim trošku zatopil.
LECLERC: "Today is the best we could have done. A good start will be very important... hopefully tomorrow will be a good race"#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/cL9i91D89C
— Formula 1 (@F1) June 22, 2019
Sebastian Vettel, 7. místo
Nevím, co se přesně v tom kole stalo, ale ztratil jsem tam tolik rychlosti, že to nemělo smysl to kolo dokončit. Bylo to jako na houpačce, v některých kolech to bylo dobré, v jiných ne, postrádal jsem v závěru cit pro auto. Nedostal jsem z něj maximum, bylo to pro mě těžké. Neměl jsem tolik přilnavosti, co předtím. Z většiny novinek jsme se vrátili ke starším věcem, neudělali jsme takový pokrok, jak jsme čekali. Rychlost je dobrá, ale Mercedes je příliš daleko, budeme spíše bojovat s Red Bullem. Auto bylo lepší, než naznačuje výsledek. Na druhou stranu se na závod těším, bude to náročné kvůli pneumatikám, ale většinou se to v závodě uklidní a mělo by to být konzistentnější, uvidíme.
Mattia Binotto, šéf týmu
Věděli jsme, že to tu pro nás bude těžké. Nicméně, myslím, že jsme se proti Španělsku posunuli správným krokem a na to se zaměřujeme. Sebastian nebyl v Q3 spokojen s pneumatikami, nicméně zítra to bude dlouhý závod, je tu hodně rovinek, mělo by tu být dost možností se posunout vpřed.
RED BULL
Max Verstappen, 4. místo
Po zlepšení na autě po trénincích jsme měli dobrou kvalifikaci. Myslím, že v Q3 jsme mohli být blíž Ferrari, ale moje poslední kolo nebylo čisté. V posledních zatáčkách se něco pokazilo, zvláštní chování auta, na to se musíme podívat, co se tam stalo. Ale jinak myslím, že jsme Ferrari byli blíž. Aktuálně to vypadá, že McLareny jsou hodně blízko, ale měli bychom na nět mít tři nebo čtyři desetiny. Ale získali jsme maximum a podle mě na pódium budeme potřebovat štěstí. Jako jsme je měli loni. Tento okruh nám nesedí, ale zítra to bude o práci s pneumatikami. Nejsem si jistý, že můžeme bojovat s Mercedesy, ale doufám v boj s Ferrari. Uvidíme, co zvládneme.
Pierre Gasly, 9. místo
Bylo to náročné, v ranním tréninku jsem byl konkurenceschopnější. Potom jsme udělali nějaké změny a trápil jsem se s přilnavostí. Jsem zklamaný, protože si myslím, že jsme měl na víc. Ale tak to chodí a budu muset zítra bojovat. Podíváme se na strategii a uvidíme, co zvládneme s pneumatikami a snad získám nějaké pozice. Šlápnu na to.
Christian Horner, šéf týmu
Okruh se hodně vyvíjel, myslím, že Max získal maximum, odvedl hodně dobrou práci. Zvládl se dostat do Q3 na středí sadě a je čtvrtý, takže je v druhé řadě. Pierre to měl náročnější. Dostal se do první desítky, ale potom se už nezlepšoval a ztrácel čas v obou kolech v páté a šesté zatáčce proti jeho týmovému kolegovi. Bohužel je z toho deváté místo.
MCLAREN
Lando Norris, 5. místo
Po včerejšku a třetím tréninku se to do kvalifikace rýsovalo docela dobře. Možná ne tak moc po třetím tréninku - bylo to mnohem těsnější než včera - ale čekali jsme to a nedělali jsme si starosti. Nicméně to bylo pořád velmi těsné. Před kvalifikací jsme provedli pár úprav, což si myslím pomohlo. Dělali jsme, co jsme udělat potřebovali a zvládl jsem obstojné kolo. Pokazil jsem poslední zatáčku, byl trochu netrpělivější a poněkud to přestřelil. Bez ohledu na to je to zjevně solidní výsledek - ale zítřek bude dlouhý. Velké díky týmu.
"It's a good day" 😎@LandoNorris qualifies P5 for just his 7th #F1 race ⬇️ https://t.co/sU3ZXWQOL5
— Formula 1 (@F1) June 22, 2019
Carlos Sainz, 6. místo
V první řadě velké gratulace celému týmu a také týmu v továrně. Myslím, že je to výsledek veškeré tvrdé práce, která odtamtud pochází a vylepšení, která jsme poslední dobou přinášeli. Pouze to ukazuje, že se musíme nadále snažit a držet se tohoto směru. Za druhé, po osobní stránce bych řekl, že to byl trochu těžký víkend, i když to tak nevypadalo. Včera jsem zkoušel spoustu experimentálních věcí a to mě dnes možná trošku rozhodilo. Nebyl jsem s vozem úplně spokojen, ale pořád jsem se dnes zvládl více méně zvednout a cítit se lépe. V kvalifikaci jsme zajeli několik solidních kol, abychom dosáhli šestého místa před našimi soupeři a tím, že jsme se do Q3 dostali na středních pneumatikách nám do závodu dává slušné naděje na souboj. Teď musíme zítřejší práci dokončit.
Andreas Seidl, šéf týmu
Páté a šesté místo, gratulace všem tady na trati a doma v továrně. Je to za nějakou dobu nejlepší kvalifikační výsledek. Po dvou solidních včerejších a jednom dalším slušném tréninku dnešní dopoledne jsme v kvalifikaci uplatnili vše, co jsme se naučili, včetně využití pneumatik. Po dobře zvládnuté kvalifikace od týmu a obou jezdců jsme zvládli dosáhnout všech našich cílů, postoupit do Q3 a být schopni startovat na středních pneumatikách, což by mohlo být velmi podstatné, pokud jde o výsledek závodu. Ale nejsme z tohoto výsledku nepřiměřeně nadšení, skloníme hlavy a zůstaneme plně soustředění. Body se rozdávají až zítra.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 8. místo
Dnes jsem s osmým místem spokojen, udrželi jsme si naši formu v třetích částech kvalifikace. Vnímal jsem, že již nebylo moc co získat v čase na kolo a osmá pozice je pravděpodobně maximem. Během první jízdy ve druhé části kvalifikace jsem chyboval, takže jsem to vypustil a pak nasadil střední pneumatiky. Byl to risk, protože to za celý víkend bylo poprvé, co jsme na ní museli jet. Nicméně tým zjevně vědel, že se to vyplatí, jelikož jsme zvládl slušné kolo, abych se dostal do třetí části. Zítřejší startovní rošt je zajímavý tím, jak víceméně každý startuje na středně tvrdých pneumatikách. Budu cílit na vozy vpředu a usilovat o solidní závod.
Nico Hülkenberg, 13. místo
Dnešek rozhodovaly maličkosti. Druhá část pro nás neprobíhala úplně hladce a proto jsme mimo první desítku. Nepřihodilo se nic špatného, mé první kolo v Q2 na středních pneumatikách bylo dobré, ale během mého druhého kola, jenž by mělo být dle předpokladů rychlejší, mi do osmé zatáčky ustřelil zadek a bylo hotovo. Zítra se budu snažit tvrdě závodit. V tréninku vypadala naše závodní rychlost slušně a budeme se snažit si ji udržet. Máme potenciál na body a uděláme vše, co můžeme, abychom vůz dostali zpět do první desítky.
Alan Permane, sportovní ředitel
Daniel měl solidní kvalifikaci a osmé místo je do zítřejšího závodu rozumnou startovní pozicí. Od včerejška jsme vůz hodně zlepšili, ale ne dost na to, abychom byli před McLarenem. Nico se bohužel během svého druhého výjezdu ve druhé části kvalifikace dopustil chyby, nicméně bez toho by byl s nejvyšší pravděpodobností v závěrečné části. Je to trochu smíšený výsledek, ale v zítřejším závodě hromada práce.
ALFA ROMEO
Antonio Giovinazzi, 10. místo
Jsme spokojen. Bylo to pozitivní a jsem moc rád, že jsem zpět v první desítce. Stojí za tím pár věcí - novinky na voze, které vypadají, že fungují dobře a také jsme dobře dokázali pracovat s pneumatikami. Trať se dost vyvíjela a bylo důležité šlápnout na to a zvládnout poslední kolo v každé části. Negativní je, že budeme jedno ze dvou aut startujících na měkké sadě, ale snad najdeme strategii, která nám pomůže udržet se na bodech. Máme dobrou rychlost a snad získáme dobrý výsledek.
Kimi Räikkönen, 12. místo
Novinky fungují a měli jsme na to dostat se do první desítky. Bohužel jsem udělal chybu v posledním kole Q2, takže nebylo překvapení, že jsem se nedostal dál. Ale jsme v dobré pozici, můžeme si zvolit pneumatiky a auto dobře funguje, takže uvidíme zítra.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byla to dobrá kvalifikace a máme našlápnuto ke slušnému výsledku. Antonio získal maximum a je dobré jej vidět v první desítce. Kimi měl smůlu, jen těsně nepostoupil, ale může si zvolit pneumatiky, takže to mu může pomoci v boji o body. Mákneme a snad najdeme dobrou strategii, abychom byli za úsilí odměněni body.
TORO ROSSO
Alexander Albon, 11. místo
Do kvalifikace jsem měl poněkud pomalý start, jelikož jsem v první části kvalifikace skončil patnáctý. Věděl jsem, že v autě tkví mnohem více potenciálu a ve druhé části jsem zajel o dost lepší kolo, ačkoli se trochu zvedl vítr a těsně jsem nepostoupil do Q3. Dnes bylo auto dobré - došlo na takové drobnosti, které činily rozdíly v postupu do finální desítky. Samozřejmě bych byl radši ve třetí části kvalifikace, avšak start z jedenáctého místa je pro nás docela fajn, protože si můžeme vybrat, na kterých pneumatikách budeme do závodu startovat. Když se podíváme na páteční trénink, naše závodní tempo je solidnější než jízda na krátkou vzdálenost, takže pro zítřek máme šanci získat nějaké body.
Daniil Kvjat, 16. místo
S tím, jak se moje dnešní kvalifikace odvíjela jsem spokojen, zajet slušné kolo během mé první jízdy v Q1 bylo zábavné. Věděli jsme, že můj závod je ovlivněn penalizací, kterou jsem si do víkendu přenesl, takže jsme se v první řadě soustředili na závodní nastavení a odjet tolik kol, kolik jsme jen mohli, abychom v neděli byli v dobré formě. Můžeme se na toto dívat jako na příležitost a doufám, že tvrdá práce, kterou jsme do závodu vložili se vyplatí. Míval jsem v minulosti z chvostu roštu solidní závody, takže zítra se pokusím o totéž!
Guillaume Dezoteux, šéf výkonnosti vozu
Po obstojném třetím tréninku, ve kterém jsme v porovnání se včerejškem zlepšili naše vyvážení a práci s pneumatikami jsme do kvalifikace mířili s cílem dostat Alexe do její třetí části. Pro Daniila dnes bylo cílem porazit George Russella, jenž rovněž obdrží penalizaci kvůli pohonné jednotce. V pohodě dokázal během druhého výjezdu zajet čas, jenž pokořil ten Russellův, což ho umístilo v kvalifikaci na šestnáctou pozici. Alex odvedl za horkých podmínek solidní práci a zvládl postoupit do druhé části kvalifikace. Během jeho posledního kola se zvedl vítr a byli jsme poněkud blízko k Ricciardovi před námi. To ovlivnilo jeho první sektor, ale zbytek kola byl slušný. Dnes jsme o Q3 přišli jen těsně, ale start z jedenáctého místa nás nestaví do špatné pozice do závodu, protože máme volnou volbu pneumatik a na stole leží pár strategických možností. Také zítra jsou očekávány vysoké teploty povrchu dráhy, což bude ve výkonnosti vozu a opotřebení pneumatik hrát důležitou roli. S tímto na paměti doufáme, že budeme stíhat naše nejbližší soupeře a domů přivezeme pár bodů.
RACING POINT
Sergio Pérez, 14. místo
Doposud to byl složitý víkend a bohužel jsme přišli o třetí část kvalifikace. Abychom začali bojovat v první desítce potřebujeme pouze malé zlepšení, takže musíme zůstat pozitivně naladěni a pokračovat v práci naším obvyklým způsobem. Myslím, že má kvalifikační kola byla vlastně docela solidní. Všechno jsme dali dohromady v okamžiku, kdy byly podmínky velmi obtížné a v první části kvalifikace jsme zajeli slušné kolo. Ale v Q2 další týmy zrychlily a nás překonaly. Dělali jsme, co jsme mohli, ale realisticky vzato si nemyslím, že jsme dnes odpoledne na první desítku měli rychlost. Zítřek je to, co se počítá a víme, že v závodě se může cokoli přihodit. Potřebujeme solidní start, dobrou strategii a slušné závodní tempo, abychom získali pár bodů.
Lance Stroll, 18. místo
Jsem tím docela zklamán. Měl jsem pocit, že jsem za dostupné přilnavosti zajel slušné kolo, ale je to více méně to, kde jsme se nacházeli během tréninku. Rozhodně frustrující den, ale vzhlížím k zítřku. S naší závodní rychlostí vypadáme vždycky silnější a v neděli dám do toho všechno.
Otmar Szafnauer, CEO & šéf týmu
Tento víkend jsme se trápili u vozů s hledáním trefy do černého a rozhodně jsme nesoupeřili o třetí část kvalifikace. V porovnání se závěrečným tréninkem učinily oba vozy slušný krok vpřed, ale tato trať prostě nenahrává našim silným stránkách. Nebýt rychlejší v kvalifikační formě je frustrující, ale v pátek jsme při dlouhých jízdách vypadali konkurenceschopnější a víme, že o nedělích dokážeme závodit dobře. Večer budeme studovat strategické možnosti se zřetelem na skutečnost, že tato trať je obzvlášť náročná na přední pneumatiky a uvidíme, co zvládneme udělat, abychom se zítra posunuli v pořadí vpřed.
HAAS
Kevin Magnussen, 15. místo
Kvalifikace bývá většinou naše silná stránka, ale dnes to tak nebylo. Chyběla nám rychlost na kolo. Je to zklamání, protože máme auto s dobrým přítlakem, design auta je dobrý, prostě by mělo fungovat, ale nefunguje, protože nám nefungují pneumatiky. Měli bychom být výš. Jsem z toho zmatený, ale doufám, že to zítra bude dobrý závod. Dám do toho vše.
Romain Grosjean, 17. místo
Byl to náročný víkend. Auto se těžce řídilo co se vyvážení týče a včera jsme toho moc neudělali, i když jsme pokročili, trápili jsme se některými věcmi. Je těžké ukázat přesně na jednu věc, někdy je to přední část auta, někdy zadní, teď to prostě nebylo dost dobré. Musíme se na to podívat a posunout se vpřed.
Guenther Steiner, šéf týmu
Je to zklamání, pochopitelně. Mysleli jsme, že nám tu pneumatiky budou fungovat, ale není to tak. A takový je tedy výsledek. Máme před sebou kus práce, ale uvidíme, co přinese zítřek. Bude náročné se dostat na body, ale pochopitelně se pokusíme. Můžeme si zvolit sadu, takže to je výhoda. Nevzdáme to, nikdy.
WILLIAMS
George Russell, 19. místo
Získali jsme dnes z kvalifikace vše. Během víkendu jsem zajel jen třetinu kol, protože jsem promeškal první a třetí trénink. Takže zajet dobré kolo bylo uspokojivé. Celkově jsem se svým výkonem spokojen a doufejme v dobrý závod.
Robert Kubica, 20. místo
Časy nebyly nejlepší, ale co se jízdy týče, byl jsem spokojen. Trať se hodně měnila ke konci Q1, to pomáhá užít si jízdu. Pokud pominete časy na kolo, nebylo to špatné jezdit. Ale když chybí výkon a celkově přilnavost, na čase se to odrazí.
Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Oba jezdci jeli čistá kola, George odvedli solidní práci, když se téměř nezúčastnil prvního a třetího tréninku kvůli motoru. Museli jsme vyměnit ERS a přenastavit vůz. Robert také odvedl dobrou práci, snížil ztrátu a zlepšoval se. Celkově jsme získali maximum a tým pracoval dobře. Musíme pokračovat v dlouhodobém vývojovém plánu a zlepšit výkon.