ANALÝZA: Hamilton přemožen jen v 1 sektoru, vylepšený motor Mercedes ukázal svou sílu

Petr Hlawiczka, 23. června 2018, 23:10 Aktualizováno 24.6.2018, 13:00 Google+

PAUL RICARD - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a rychlostí piloti dosahovali v jednotilvých sektorech francouzského okruhu? Jak se držely pneumatiky a s jakými strategiemi zítra zřejmě nastoupí do závodu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton jde vedoucímu Sebastianovi Vettelovi po krku

Lewis Hamilton jde vedoucímu Sebastianovi Vettelovi po krku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek


Nejprve se podívejme na mapu okruhu a rozvržení sektorů. Ten první obsahuje DRS zónu na startovní/cílové rovince, přerušen je středně rychlou zatáčkou a technickou pasáží zatáček 3 - 5.

Druhý sektor se skládá z dlouhé rovinky, kde se nachází další DRS zóna a místo měření maximální rychlostí (speed trap). Dlouhá rovinka je pro závody F1 rozdělena šikanou 8/9, o jejíž zrušení piloti usilují.

Za ní začíná poslední sektor se zatáčkou Signes (č. 10), která se projíždí naplno, ale tomu by tak nebylo, pokud by se zrušila předchozí šikana Mistral. Pak přichází na řadu kombinace rychlých zatáček (13. opět naplno) a brzdění do poslední 15., z níž piloti sprintují do cíle.

Mapa okruhu Paul Ricard

Mapa okruhu Paul Ricard | zdroj: Formula1.com

Hamilton si připsal nejlepší časy v prvním a třetím sektoru a stanovil nový rekord okruhu Paul Ricard na této konfiguraci trati. Dosáhl tím na 75. pole-position své kariéry.

Jeho týmový kolega Bottas jej předčil jen v prostředním sektoru, celkově za nim ale o desetinku zaostal, a to Hamilton na trati nechal více času.

Mercedesy jezdí ve Francii už s inovovaným motorem (verze 2.1), původně plánovanou novou specifikaci (2.0) pro Kanadu za ty dva týdny ještě vylepšili - nejen spolehlivost v oblasti klikové hřídele, ale také výkon, jenž měl být už v Montrealu vyšší. Podle Laudy jsou s ní o "jednu až dvě desetiny sekundy" rychlejší.

Nejblíže jim bylo Ferrari, Vettel ale ztrácel už téměř čtyři desetiny - a pokud by všichni zajeli ideální kola, ta by jeho deficit byl podstatně vyšší (0,629 s).

Nejrychlejší sektory kvalifikace na GP Francie 2018

Nejrychlejší sektory kvalifikace na GP Francie 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Red Bully jsou o desetinku pomalejší než Ferrari, před nedělí si ale na rudé vozy věří, protože v závodech jsou pravidelně konkurenceschopnější než v kvalifikacích, v nichž nemůžou těžit z tak výkonných módů motorů, jako jejich soupeři. Verstappen jezdil s nižším přítlakem a Ricciarda o 2 desetinky předčil.

"Myslím, že Mercedes při takovém tempu utečou. Pokud to zítra nepodělají, tak jsou v hodně dobré formě. My budeme závodit s Ferrari," předpokládá šéf týmu Christian Horner.

Hvězdou kvalifikace se mohl stát Grosjean, jenž měl potenciál na sedmou příčku, tedy stát se nejlepším pilotem ze "zbytku světa" za silnou trojkou. Jenže opět havaroval, proto bude startovat z 10. místa.

Parádním výkonem se blýskl Leclerc. Ten dnes získal skalp obou Haasů, Force Indií, McLarenů či Hülkenberga s Renaultem. Dokládá, že má velký talent a Ferrari by s ním pro příští sezónu v případě nahrazení Räikkönena zřejmě neudělalo chybu.

"Je to zkrátka neuvěřitelné. Jde zřejmě o nejlepší obrat mé kariéry z jednoho do druhého dne. Včera to byla katastrofa, auto nebylo dobré a já jsem taky moc dobře nejezdil. Dneska jsme ho kompletně předělali a nemám slov pro to, jak se teď cítím. Měli bychom být hrdi na to, co jsme dnes dosáhli," říká mladý pilot Sauberu.

Nejvyšší rychlosti (v km/h) kvalifikace na GP Francie 2018

Nejvyšší rychlosti (v km/h) kvalifikace na GP Francie 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejvyšší rychlost na rovince dosáhl Pérez s novým motorem Mercedes - 337,5 km/h. Räikkönen s Ferrari na něj ztratil jen 3,5 km/h. Nejlepším zástupcem Renaultu byl Sainz, jehož deficit dosáhl 8,2 km/h, Hartley s Hondou zaostával o 9,6 km/h.

Nejpomalejší na rovinkách byly McLareny, které stále řeší fundamentální problém s aerodynamickým balíkem svého vozu. Ten se žel neprojevuje v jejich aerodynamickém tunelu ve Wokingu ani v Kolíně u Toyoty, kde také testují - v tunelu se zkrátka vše nasimulovat nedá, proto se týmsnaží vše řešit během tréninku na závodních tratích.

Oba vozy vypadly naposledy v Q1 loni v Ázerbájdžánu, atmosféra v týmu houstne a tlak na současné vedení sílí. Až do Monaka se mu letos dařilo stahovat ztrátu na nejlepší, poté se ale začal propadat.

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti v kvalifikaci

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti v kvalifikaci | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"To pro nás bylo zklamání. S naší výkonnosti to v sobotu bývá tak tak, naše průměrná kvalifikační pozice letos zatím odpovídá 13. místu. Přesto jsem dosáhl na body v každém závodě, který jsem dokončil. Snad tomu tak bude i zítra. S vyvážením vozu bylo vše v pořádku, naše časy ale zkrátka nebyly dostatečně rychlé na postup do Q2. Na schůzce před kvalifikací jsme předpokládali výsledek kolem 14. a 15. místa, je to tedy víceméně očekávané. Víme, jak na tom jsme, a žel se musíme dále zlepšovat," komentoval dnešní výsledek Fernando Alonso.

Stále smutný pohled je také na Williams, který je nejpomalejší ze všech. Sirotkin se Strollem vymetli poslední dvě příčky.

Pneumatiky a strategie

Red Bully a Mercedesy svá nejrychlejší kola v Q2 dosáhly na super-měkké směsi, na níž tedy budou zítra startovat, což je výhodné. Zbytek vozů v první desítce včetně Ferrari bude mít ultra-měkkou směs, která vydrží přibližně pouze 20 kol, pak budou muset nasadit pomalou měkkou, aby s ní dojeli až do cíle.

Strategické možnosti pro GP Francie (US: ultra-měkká; SS: super-měkká; S - měkká směs)

Strategické možnosti pro GP Francie (US: ultra-měkká; SS: super-měkká; S - měkká směs) | zdroj: Albert Fabrega

Degradace pneumatik je ve Francii překvapivě dobrá, proto se zítra očekává jednozastávková strategie. To podpoří i dnešní snížení max. rychlosti v boxech na 60 km/h (prodlouží to čas potřebný pro zastávku).

Počet pneumatik zbývajících pro závod

Počet pneumatik zbývajících pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 




Google+ Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA: Hamilton přemožen jen v 1 sektoru, vylepšený motor Mercedes ukázal svou sílu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso po sezóně v F1 končí

"Ztráta Alonsa ukazuje, jak je Formule 1 špatná," tvrdí Pérez

Sauber vychovává mladíky pro Ferrari, kam příští rok odejde Charles Leclerc

Český tým Antonína Charouze se stává partnerem Sauberu pro výchovu mladých jezdců

Daniel Ricciardo předjíždí v Brazílii Sebastiana Vettela

"Příští rok nás čekají vzrušující závody!" tvrdí Brawn. Předjíždění se dle simulací "citelně" zlepší

Max Verstappen dumá, jak bude "veřejně prospěšný"

Někoho se štěstí drží aneb konflikty byly a nejspíš budou

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii

Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton se po Montrealu vrátil ve skvělé formě

PROHLÁŠENÍ týmů a pilotů po kvalifikaci na GP Francie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen vidí rudě zatímco Ocon kroutí hlavou

  2. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  3. Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

  4. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud