Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

Petr Hlawiczka, 20. května 2019, 06:20 Google+

Pirelli moc nechápe stížností týmů na letošní specifikace pneumatik, se kterými se jim pracuje hůře, a jsou pro ně obtížnější na pochopení. Kritizovaný provozní rámec se podle výrobce totiž oproti loňsku nezměnil.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 23.05. 12:07) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Stížností týmů - úzké pracovní rozpětí, rozhoduje každý °C
Například Haas kolísavost své formy přičítá "černému zlatu." V kvalifikacích je na tom výborně, v závodě se ale pak postupně polem propadá dozadu. Hodně se proto soustřední na porozumění letošním pneumatikám, což je podle něj klíčem ke konkurenceschopnosti.

Podle Günthera Steinera mají pneumatiky letos příliš velký dopad na pořadí týmu. Tenčí běhoun, který letos obsahuje o 25 % méně gumy, aby se zabránilo jejich přehřívání, pilotům podle něj stěžuje udržení tepla v letošních konstrukcích.

"Utrácíme miliony a miliony za vývoj těchto aut, a pak když se dostanou mimo provozní rámec pneumatik, tak najednou nemůžou jezdit. Neobviňuji čistě Pirelli. Viním také nás, protože některé týmy je dokáží přimět k fungování. Obecně to ale není správné. Po závodě bychom se neměli bavit o tom, jestli vaše pneumatiky fungovaly či nikoliv," stěžuje si šéf Haasu.

img-responsive

Haas letošním pneumatikám nerozumí, špatně se mu s nimi pracuje | foto: Haas F1 Team

Směsi se nezměnily, pracovní rozpětí je stejné, argumentuje Pirelli
Pirelli ale nechápe, proč si týmy letos stěžují na to, že se jim s pneumatikami pracuje hůře. Jejich provozní rámec podle Maria Isoly navíc není užší než loni: "Pokud hovoříme o šíři pracovního rámce, tak jsem letos zaslechl některé komentáře, že je letos užší. To lze těžko potvrdit."

"To, co nazýváme C3 a C4, jsou dvě směsi, které jsou stejné jako loňské měkké a ultra-měkké. Samozřejmě, že pracovní rámce je funkce směsi, takže se stejnou směsí máme stejný pracovní rámec. Nechci tvrdit, že je širší, ale můžu říct, že je díky snížení tloušťky běhounu můžou používat při vyšších teplotách. Nemůžeme však říct, že je pracovní rámec užší," vysvětluje šéf Pirelli.

"V Baku jsme provedli zpětné srovnání u některých týmů používajících C5 a hyper-měkkou směs. A šlo jasně vidět, že u hyper-měkké se objevilo drolení, zatímco u C5 směsi bylo nižší. Proto nechápu, jak můžeme hovořit o užším provozním rámci," kroutí hlavou Isola.

img-responsive

Pirelli chce týmům naslouchat a jejich požadavkům na širší pracovní rozpětí vyhovět | foto: Pirelli

"Požadavkům týmů klidně vyhovíme"
Pirelli si podle něj vždy rádo vyslechne názory týmů na možná vylepšení. Podle něj v budoucnu klidně přijdou ještě s širším pracovním rozpětím u svých pneumatik.

"Samozřejmě beru od týmu jakýkoliv komentář, protože ať už je provozní rozpětí užší či nikoli, žádají o širší. Výsledkem je, že podle nich je úzké. Je jasné, že u budoucích směsi musíme zapracovat na širším pracovním rozpětí," pokračuje.

"Samozřejmě, že jsme ve fázi návrhu nových pneumatik pro rok 2020 a také pro rok 2021, kdy mají být zakázány zahřívací deky, proto měníme náš přístup k návrhu směsí. Testujeme nové ingredience a materiály, abychom dosáhli tohoto cíle. A vyhodnotíme, jestli chceme v roce 2020 zavést něco nového a zároveň otestovali něco pro rok 2021," dodává Isola.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 23.05.2019 12:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toto Wollf a Dieter Zetsche se radují z vítězství po závodě v Monze

Alonso a Mercedes? Wolfova odpověď zní jasně

Red Bull

Další názor pilota ze staré školy. Bude Alan Jones pokračovat v roli závodního komisaře?

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Obrázek, který vyvolává diskuzi - neporazitelný Mercedes

Pět z pěti. Téma, které hýbe F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud