Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

Petr Hlawiczka, 20. května 2019, 06:20 Google+

Pirelli moc nechápe stížností týmů na letošní specifikace pneumatik, se kterými se jim pracuje hůře, a jsou pro ně obtížnější na pochopení. Kritizovaný provozní rámec se podle výrobce totiž oproti loňsku nezměnil.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 23.05. 12:07) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Stížností týmů - úzké pracovní rozpětí, rozhoduje každý °C
Například Haas kolísavost své formy přičítá "černému zlatu." V kvalifikacích je na tom výborně, v závodě se ale pak postupně polem propadá dozadu. Hodně se proto soustřední na porozumění letošním pneumatikám, což je podle něj klíčem ke konkurenceschopnosti.

Podle Günthera Steinera mají pneumatiky letos příliš velký dopad na pořadí týmu. Tenčí běhoun, který letos obsahuje o 25 % méně gumy, aby se zabránilo jejich přehřívání, pilotům podle něj stěžuje udržení tepla v letošních konstrukcích.

"Utrácíme miliony a miliony za vývoj těchto aut, a pak když se dostanou mimo provozní rámec pneumatik, tak najednou nemůžou jezdit. Neobviňuji čistě Pirelli. Viním také nás, protože některé týmy je dokáží přimět k fungování. Obecně to ale není správné. Po závodě bychom se neměli bavit o tom, jestli vaše pneumatiky fungovaly či nikoliv," stěžuje si šéf Haasu.

img-responsive

Haas letošním pneumatikám nerozumí, špatně se mu s nimi pracuje | foto: Haas F1 Team

Směsi se nezměnily, pracovní rozpětí je stejné, argumentuje Pirelli
Pirelli ale nechápe, proč si týmy letos stěžují na to, že se jim s pneumatikami pracuje hůře. Jejich provozní rámec podle Maria Isoly navíc není užší než loni: "Pokud hovoříme o šíři pracovního rámce, tak jsem letos zaslechl některé komentáře, že je letos užší. To lze těžko potvrdit."

"To, co nazýváme C3 a C4, jsou dvě směsi, které jsou stejné jako loňské měkké a ultra-měkké. Samozřejmě, že pracovní rámce je funkce směsi, takže se stejnou směsí máme stejný pracovní rámec. Nechci tvrdit, že je širší, ale můžu říct, že je díky snížení tloušťky běhounu můžou používat při vyšších teplotách. Nemůžeme však říct, že je pracovní rámec užší," vysvětluje šéf Pirelli.

"V Baku jsme provedli zpětné srovnání u některých týmů používajících C5 a hyper-měkkou směs. A šlo jasně vidět, že u hyper-měkké se objevilo drolení, zatímco u C5 směsi bylo nižší. Proto nechápu, jak můžeme hovořit o užším provozním rámci," kroutí hlavou Isola.

img-responsive

Pirelli chce týmům naslouchat a jejich požadavkům na širší pracovní rozpětí vyhovět | foto: Pirelli

"Požadavkům týmů klidně vyhovíme"
Pirelli si podle něj vždy rádo vyslechne názory týmů na možná vylepšení. Podle něj v budoucnu klidně přijdou ještě s širším pracovním rozpětím u svých pneumatik.

"Samozřejmě beru od týmu jakýkoliv komentář, protože ať už je provozní rozpětí užší či nikoli, žádají o širší. Výsledkem je, že podle nich je úzké. Je jasné, že u budoucích směsi musíme zapracovat na širším pracovním rozpětí," pokračuje.

"Samozřejmě, že jsme ve fázi návrhu nových pneumatik pro rok 2020 a také pro rok 2021, kdy mají být zakázány zahřívací deky, proto měníme náš přístup k návrhu směsí. Testujeme nové ingredience a materiály, abychom dosáhli tohoto cíle. A vyhodnotíme, jestli chceme v roce 2020 zavést něco nového a zároveň otestovali něco pro rok 2021," dodává Isola.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 23.05.2019 12:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

Přilba Sebastiana Vettela před závodem v Monaku

Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

Lando Norris s porouchaným McLarenem ve Velké ceně Kanady

"Zdi jsem se nedotkl." McLaren stále vyšetřuje záhadnou poruchu Norrise + VIDEO

Nico Hülkenberg s Renaultem RS19 na okruhu Gillese Villeneuva

Renault sáhl po týmové režii, Hülkenberga tím naštval

Lewis Hamilton po vítězství v Kanadě

"Udělal bych totéž, co Vettel. Taky bych ho zmáčkl," říká Hamilton po shlédnutí opakovaného záznamu

Lewis Hamilton slaví po závodě v Kanadě

FOTO: Dramatická Velká cena Kanady, o jejímž vítězi se ještě bude diskutovat

O Kanadě se bude mluvit hodně dlouho

Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Obrázek, který vyvolává diskuzi - neporazitelný Mercedes

Pět z pěti. Téma, které hýbe F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě v Kanadě: "Lidé by na Lewise neměli bučet," říká rozzlobený Vettel

  2. Komisaři vysvětlují, proč potrestali Vettela

  3. Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

  4. "Udělal bych totéž, co Vettel. Taky bych ho zmáčkl," říká Hamilton po shlédnutí opakovaného záznamu

  5. Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

  6. GP Kanady: Hamilton vítězí všude, i u zeleného stolu + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud