Hamilton by na nových pneumatikách těžko našel něco dobrého, zmatené mu přijde i jejich značení

Petr Hlawiczka, 4. března 2019, 06:20 Google+

Lewis Hamilton po předsezónních testech raději nechtěl moc komentovat vlastnosti pneumatik, které připravilo pro sezónu 2019. Bude práce s nimi slabinou Mercedesu v prvních závodech? Zmatené mu přijde i jejich letošní značení.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 04.03. 23:23) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s Mercedesem W10 během testů v Barceloně

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 během testů v Barceloně | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Pirelli letos upravilo směsi, tenčí je také tloušťka běhounu ve snaze zabránit tvorbě puchýřů a jejich přehřívání, zatímco konstrukce zůstávají stejné.

Mercedesu se je zpočátku testů v Barceloně nedařilo udržet při životě, po úpravách na voze se mu ale drolení podařilo zvládnout. Drolení by podle inženýrů mohlo představovat velký problém, podle výrobce pneumatik ale v průběhu sezóny se stoupajícími teplotami zmizí.

"Co ode mě chcete vědět, jestli jsou pneumatiky dobré? Fakt o nich nemám moc dobrého co říct, raději tedy nebudu nic říkat. Na začátku roku budou představovat výzvu. Bude to s nimi ještě náročnější než minulý rok," uvádí Hamilton.

Provozní rámec F1 pneumatik Pirelli pro sezónu 2019

Provozní rámec F1 pneumatik Pirelli pro sezónu 2019 | zdroj: Pirelli

Pirelli letos snížilo teplotu jejich zahřívání na zadní nápravě ze 100 °C na 80 °C, a tudíž i počáteční tlaky. Zcela nové jsou pneumatiky do deště a přechodné pneumatiky (tzv. intermediálky) se zlepšenou výkonností za mokra a větší odolností proti aquaplaningu. Proto u těchto dvou druhů již nejsou potřeba dva druhy, jako tomu bylo loni (pro nižší a pro vyšší teploty).

Hladké pneumatiky mají nyní také širší provozní rámec: tvrdá C1 pneumatika 110 - 140 °C, C2 směs 110 - 135 °C, středně-tvrdá C3 směs 105 - 135 °C, C4 směs 90 - 120 °C a nejměkčí C5 směs 85 - 115 °C.

Jezdci Mercedes se nezamlouvá ani zjednodušení jejich značení z loňských hyper-měkkých (růžové), ultra-měkkých (fialové), super-měkkých (červené), měkkých (žluté), středně-tvrdých (bílé), tvrdých (modrá) a super tvrdých (oranžová) na letošní C1 - C5 (přičemž loňská měkká odpovídá letošní C3), ze kterých se vždy vyberou tři druhy, a ty budou označeny bílou, žlutou a červenou barvou (od nejtvrdší) pro identifikaci jejich tvrdosti - červenou barvou tedy v některých závodech může být označena C5, v jiných ale i C4 nebo třeba C3 směs.

Značení pneumatik v testech 2019

Značení pneumatik v testech 2019 | zdroj: Pirelli

"A máme všechny ty odlišné názvy pneumatik: C5, C4, C3, C2 a C1. Což je pro mě osobně trochu zavádějící než veškeré ty barvy, které jsme měli," poukazuje Hamilton. "Zvykneme si na to a stane se to normou."

Po zimě hladovější týmový kolega Valtteri Bottas si vedl na nových pneumatikách lépe, bude pro něj větší hrozbou? "Zdá se, že Valtteri si na dráze jízdu na těch pneumatikách užíval. Já získám o něco větší cit pro to, jaké jsou. Jezdil jsem s větším množstvím paliva, takže to není obecně nikdy dobrý pocit, když máte v autě více benzínu. Jsme ale všichni na stejné lodi a já se jim pokusím co nejlépe porozumět," slibuje Hamilton.

Šéf Pirelli Mario Isola si zpětné vazby pětinásobného mistra světa cení a jeho kritiku s ním probrat. "Tenčí běhoun je chrání před tvorbou puchýřů a přehříváním. V chladnější podmínkách, jako je ráno a pozdě odpoledne, se může objevovat drolení. Uprostřed dne to bylo lepší. Nevím, jestli svým názorem mířil na C1, C2 nebo C5, to jsou nové směsi, ale když vezmeme C3 a C4, které hodně používali, tak ty jsou stejné jako loňské měkké a ultra-měkké. Potřebuji si s ním promluvit, abych ho lépe pochopil - více do detailů, poznat důvod, proč není spokojený."

View this post on Instagram

A post shared by Lewis Hamilton (@lewishamilton) on

Video: Hamiltonův pes Roscoe zkoumá nové pneumatiky

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hamilton by na nových pneumatikách těžko našel něco dobrého, zmatené mu přijde i jejich značení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 04.03.2019 23:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Valteri Bottas tentokrát double neslavili, ale vítězství ano

PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po Grand Prix Monaka

Sergio Pérez si o jednu pozici polepšil díky potrestání soupeře

Magnussen potrestán po závodě, klesl v pořadí

Choreografie v podání mechaniků Williamsu

V boxech nejrychlejší Williams, jaká strategie pomohla Hamiltonovi k vítězství? + GRAFIKA

Sergio Pérez poháněný Mercedesem byl na rovince za tunelem rychlejší než piloti Ferrari

Nejlepší sektory a maximální rychlosti: Blýskl se Gasly, Racing Point na rovinkách před Ferrari

Pierre Gasly s Red Bullem RB15 v Monaku

Nejrychlejší kola v Monaku: Gasly předvedl sílu Red Bullu, třetí Albon

Lewis Hamilton vyhrává i tehdy, kdy v to snad on sám nedoufá

GP Monaka: Hamiltona může porazit zase jen Hamilton + VIDEO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jiskry za Ferrari SF90 v Barceloně

Shrnutí obou předsezónních testů: Ferrari favoritem, kolik ztrácí Mercedes a co…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedesy odpoledne v přístavu dominují, Ferrari zaostává o parník. Překvapil nováček Albon

  2. PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po Grand Prix Monaka

  3. "Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

  4. Renault kvůli problému s ojnicemi nemohl využívat svůj motor na plný výkon, Abiteboul prozrazuje čísla

  5. Ferrari po analýze zůstává u svého současného konceptu, zvažuje návrat Resty zpět

  6. SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud