Hamilton by na nových pneumatikách těžko našel něco dobrého, zmatené mu přijde i jejich značení

PH, 4. března 2019, 07:45 Google+

Lewis Hamilton po předsezónních testech raději nechtěl moc komentovat vlastnosti pneumatik, které připravilo pro sezónu 2019. Bude práce s nimi slabinou Mercedesu v prvních závodech? Zmatené mu přijde i jejich letošní značení.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 04.03. 23:23) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s Mercedesem W10 během testů v Barceloně

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 během testů v Barceloně | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Pirelli letos upravilo směsi, tenčí je také tloušťka běhounu ve snaze zabránit tvorbě puchýřů a jejich přehřívání, zatímco konstrukce zůstávají stejné.

Mercedesu se je zpočátku testů v Barceloně nedařilo udržet při životě, po úpravách na voze se mu ale drolení podařilo zvládnout. Drolení by podle inženýrů mohlo představovat velký problém, podle výrobce pneumatik ale v průběhu sezóny se stoupajícími teplotami zmizí.

"Co ode mě chcete vědět, jestli jsou pneumatiky dobré? Fakt o nich nemám moc dobrého co říct, raději tedy nebudu nic říkat. Na začátku roku budou představovat výzvu. Bude to s nimi ještě náročnější než minulý rok," uvádí Hamilton.

Provozní rámec F1 pneumatik Pirelli pro sezónu 2019

Provozní rámec F1 pneumatik Pirelli pro sezónu 2019 | zdroj: Pirelli

Pirelli letos snížilo teplotu jejich zahřívání na zadní nápravě ze 100 °C na 80 °C, a tudíž i počáteční tlaky. Zcela nové jsou pneumatiky do deště a přechodné pneumatiky (tzv. intermediálky) se zlepšenou výkonností za mokra a větší odolností proti aquaplaningu. Proto u těchto dvou druhů již nejsou potřeba dva druhy, jako tomu bylo loni (pro nižší a pro vyšší teploty).

Hladké pneumatiky mají nyní také širší provozní rámec: tvrdá C1 pneumatika 110 - 140 °C, C2 směs 110 - 135 °C, středně-tvrdá C3 směs 105 - 135 °C, C4 směs 90 - 120 °C a nejměkčí C5 směs 85 - 115 °C.

Jezdci Mercedes se nezamlouvá ani zjednodušení jejich značení z loňských hyper-měkkých (růžové), ultra-měkkých (fialové), super-měkkých (červené), měkkých (žluté), středně-tvrdých (bílé), tvrdých (modrá) a super tvrdých (oranžová) na letošní C1 - C5 (přičemž loňská měkká odpovídá letošní C3), ze kterých se vždy vyberou tři druhy, a ty budou označeny bílou, žlutou a červenou barvou (od nejtvrdší) pro identifikaci jejich tvrdosti - červenou barvou tedy v některých závodech může být označena C5, v jiných ale i C4 nebo třeba C3 směs.

Značení pneumatik v testech 2019

Značení pneumatik v testech 2019 | zdroj: Pirelli

"A máme všechny ty odlišné názvy pneumatik: C5, C4, C3, C2 a C1. Což je pro mě osobně trochu zavádějící než veškeré ty barvy, které jsme měli," poukazuje Hamilton. "Zvykneme si na to a stane se to normou."

Po zimě hladovější týmový kolega Valtteri Bottas si vedl na nových pneumatikách lépe, bude pro něj větší hrozbou? "Zdá se, že Valtteri si na dráze jízdu na těch pneumatikách užíval. Já získám o něco větší cit pro to, jaké jsou. Jezdil jsem s větším množstvím paliva, takže to není obecně nikdy dobrý pocit, když máte v autě více benzínu. Jsme ale všichni na stejné lodi a já se jim pokusím co nejlépe porozumět," slibuje Hamilton.

Šéf Pirelli Mario Isola si zpětné vazby pětinásobného mistra světa cení a jeho kritiku s ním probrat. "Tenčí běhoun je chrání před tvorbou puchýřů a přehříváním. V chladnější podmínkách, jako je ráno a pozdě odpoledne, se může objevovat drolení. Uprostřed dne to bylo lepší. Nevím, jestli svým názorem mířil na C1, C2 nebo C5, to jsou nové směsi, ale když vezmeme C3 a C4, které hodně používali, tak ty jsou stejné jako loňské měkké a ultra-měkké. Potřebuji si s ním promluvit, abych ho lépe pochopil - více do detailů, poznat důvod, proč není spokojený."

View this post on Instagram

A post shared by Lewis Hamilton (@lewishamilton) on

Video: Hamiltonův pes Roscoe zkoumá nové pneumatiky

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hamilton by na nových pneumatikách těžko našel něco dobrého, zmatené mu přijde i jejich značení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 04.03.2019 23:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

Charles Leclerc v Melbourne obstál

"Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Melbourne

"Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jiskry za Ferrari SF90 v Barceloně

Shrnutí obou předsezónních testů: Ferrari favoritem, kolik ztrácí Mercedes a co…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč Ferrari v Austrálii propadlo? Vettel hovoří o potížích s vozem

  2. Ferrari svému nečekanému výpadku v Austrálii nerozumí, Itálie kritizuje "slabého" Vettela

  3. Mercedes postaru, Bottas s přehledem zdolal Hamiltona

  4. "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

  5. Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

  6. O pořadí rozhodl tým, Leclerc se musel stáhnout a zůstat za Vettelem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud