MERCEDES
Valtteri Bottas, 1. místo
Byl to zatím dobrý víkend. Cítil jsem se dobře a upřímně, ve třetí části jsem se trápil s tím, abych poskládal perfektní kolo, ale stačilo to. To kolo nebylo ok, ne tak, jak bych si přál. Auto bylo dobré a Lewis se hodně zlepšil, bylo to velmi těsné.
BOTTAS: "It's been a good weekend so far, starting from pole
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
The lap was ok, not completely how I wanted but luckily it was good enough for pole - the car has been really good this weekend"#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/OovNDps6ms
Lewis Hamilton, 2. místo
Nevzdal jsem to a tlačil na to, ale Valtteri byl celý víkend skvělý. Trápil jsem se s autem, ale jsem nyní o dost spokojenější, v jednu chvíli to byla ztráta osm desetin, takže tak malý rozdíl je nakonec fantastický. Pro tým je to neuvěřitelný výsledek. Ferrari jsou hodně rychlá na rovinkách, ale je jasné, že jsme zapracovali na rychlosti v zatáčkách a získali tam.
HAMILTON: "Valtteri's been stellar all weekend... There's more time left on the table, but I'll try and get it tomorrow!"#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/YnFkELAq2B
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
Toto Wolff, šéf týmu
Je to skvělé mít oba vozy v první řadě. Ferrari do toho dali vše a na rovinkách jsou velmi rychlí, ale my jsme rychlí v zatáčkách a proto jsme zůstali před nimi. Auto vypadá dobře co se přítlaku týče, ale musíme zlepšit rychlost na rovince. Vallteri byl velmi silný celý víkend a zajel dobrá kola. Lewis se trápil s přilnavostí, ale hodně na tom zapracoval a bylo to jen těsně. Je to hodně nepředvídatelné a čekáme těsné bitvy s Ferrari a Red Bully.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místo
Od první chvíle kvalifikace to vypadalo, že Mercedes začal lépe. Myslím, že to bylo dobré, možná jsme mohli získat o něco víc, ale byl jsem spokojený a zvládl jsem poslední pokus, což bylo dost důležité. Možná jsme měli na víc, ale ne na to porazit ty stříbrné. Jsou v zatáčkách strašně rychlí a když se přiblížíme, máme výhodu na rovinkách, takže možná se s tím bude dát něco dělat.
VETTEL: "I think we had a good session, maybe there was a tiny bit more
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
I actually was quite happy that I got the final attempt because it was quite tight on time"#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/3AjFeOrub1
Charles Leclerc, 4. místo
Jsem na sebe naštvaný. Udělal jsem chybu v posledním kole a to jsem neměl dělat. Jsem zklamaný, protože potenciál být mezi prvními třemi tu byl. Udělal jsem chybu v zatáčce číslo dvanáct a třináct, vyjel zeširoka a hodně to nedotáčelo. Mohlo to být lepší, ale takový je život. Zatím to však nebyl moc přímočarý víkend a trápil jsem se s nastavením, nebylo to lehké. Udělali jsme pár změn a zlepšilo se to, ale ne dost na to dostat se před Mercedesy. Ale alespoň jsme se přiblížili. Takže jsem sice zklamaný, mohlo to být lepší, ale celkově to byl vlastně pozitivní den.
Mattia Binotto, šéf týmu
Nebylo to perfektní a je to hodně těsné, takže tam potom vidíme ty rozdíly. I tak bychom neměli být překvapeni, že jednou vedete a podruhé jste za soupeřem. V Bahrajnu jsme se poučili, že se nevyhrává v sobotu a uvidíme, podle všeho to bude těsné až do konce.
RED BULL
Max Verstappen, 5. místo
Mohl jsem předjet Ferrari před sebou, ale snažil jsem se být hodný, protože to v kvalifikaci neděláte... Nejsem šťastný, že jsem nestihl poslední kolo, ale ono se to otočí. Bojovali jsme o třetí místo a když nemůžete dál pokračovat, víte, že ti, kteří ještě jedou, mají šanci vás překonat.
Pierre Gasly, 6. místo
Myslím, že to bylo dobré. Bylo to sice náročné a stále nejsem zcela spokojen, ale tohle je asi maximum. Jsou oblasti, kde se zlepšit, ale pocit z auta je lepší a víme, co máme zlepšit a já vím, co mohu udělat já sám. Měl jsem odlišnou strategii než prvních pět, tak uvidíme, jak to zítra půjde. Samozřejmě víme, že opotřebení pneumatik bude náročné, ale může se stát cokoliv. Max byl rychlý, nyní se oba musíme soustředit na závod. Budeme se snažit a snad získáme body. Těším se.
Christian Horner, šéf týmu
Ten začátek nás stál lepší výsledek. Max byl v dobré pozici, ale potom ho předjel Sebastian a tak se stáhl, aby nebyl hned za ním a neztrácel čas, potom ho předjel ještě Renault, takže znovu, a čas ubíhal, takže to nestihl včas a je to škoda, protože jsme měli šanci se zlepšit a myslím, že jsme mohli získat druhou řadu. Zvládli jsme to předtím, ale teď to jen znamená, že budeme muset závodit tvrdě. Pro Pierra to byla dobrá kvalifikace. Dostal se do první desítky s jedním kolem, ale bohužel se zasekl ve vláčku aut a nedostal další šanci, ale můžeme si z toho vzít řadu pozitiv.
RENAULT
Daniel Riccirardo, 7. místo
Jsem moc spokojený, je to dobrý výsledek. Bitva ve středu pole je dost vyrovnaná a je dobré být v jejím čele. Moje poslední kolo nebylo úplně dobré, neměl jsem čistý poslední sektor, takže jsem byl rád, když jsem zjistil, že jsem sedmý. Zítra se budeme snažit si to udržet a zaútočit na šesté místo.
Nico Hülkenberg, 8. místo
Je to dobrý týmový výsledek. Auto bylo dobré a šlo to bez potíží. Dostali jsme se do druhé části jen s jednou jízdou, což je potěšující. Se svými koly jsem byl spokojen. Věděli jsme, že to bude těsné a potvrdilo se to. Důležitý je týmový výsledek a z těchto míst můžeme mít dobrý závod. Rychlost byla dobrá, auto se chová dobře a budeme se snažit s oběma vozy získat body.
Alan Permane, sportovní ředitel
Jsme spokojení. I když bychom byli rádi ještě výš. Jsme dobře připravení a cílem jsou body. Budeme dál pracovat a zjistíme, jaké máme možnosti co se strategie týče.
HAAS
Kevin Magnussen, 9. místo
Bylo fajn být ve třetí části kvalifikace, ale nebylo fajn zajet nulový počet kol - prostě jsme to propásli. Všichni vyjeli z boxů ve stejnou chvíli, já vyrazil ven o trošku pozdě, vypadl jsem o délku šesti nebo sedmi vozů. Nezvládl jsem protnout cílovou čáru, než bylo odmávnuto šachovnicovou vlajkou. Nacházel jsem právě vzadu na konci fronty, takže jsem nenajel do kola. Nemyslím, že bychom na tom byli lépe, kdybychom to kolo měli, ale pořád by bylo hezké se o to pokusit. Přinejmenším máme pro zítřek pár slušných pneumatik. Ohledně neděle nejsem takovým optimistou, ale snad budeme mít slušný výsledek, musíme jen počkat a uvidíme.
Romain Grosjean, 10. místo
S mým prvním pokusem ve druhé části kvalifikace jsem nebyl příliš spokojen, měl jsem velké potíže v osmé zatáčce, jednoduše jsem nemohl to kolo dokončit. Když dostanete jednu šanci a střed pole je ve dvou desetinách sekundy, vyvíjí to na nás hodně tlaku. Vedlo se nám dobře a myslím, že ze včerejška jsme se velmi dobře otřepali, takže mám z toho radost. Ve třetí části kvalifikace jsme si zřejmě možná nepřeřídili hodinky na čínský čas. Myslím, že vůz dnes vypadal opravdu slušně, mnohem lépe než včera, takže jsem s tím velmi spokojen. Renault se zdál být včera během dlouhých jízd na to opravdu dobře, takže uvidíme, jestli s nimi dokážeme udržet krok. Jsme v docela slušné pozici. Samozřejmě nebylo ideální, že jsme v Q3 nezajeli žádný čas, nicméně si myslím, že pořadí, jaké vidíme v Q3 víc vypovídá o žebříčku v tomto roce.
Günther Steiner, šéf týmu
Pozitivní stránkou je, že jsme měli v prvních třech závodech letošního roku měli oba vozy ve třetí části kvalifikace. To je docela solidní výsledek. Při poslední jízdě jsme to nestihli k cílové čáře včas, protože se tam všichni nacpali. Nezvládli jsme to, ale když neriskujete, dobrá - nic bychom nezískali, kdybychom vyrazili první. Tak jako tak bychom byli devátí a desátí. S ohledem na umístění našich garáží jsme byli ti poslední, kteří se zařadí. Nezvládli jsme to, navzdory naším prognózám. Nakonec to není fantastické, ale není to konec světa. Jak jsem řekl, myslím, že jsme se tím, že opět zase máme obě auta v Q3, solidně předvedli v kvalifikacích.
TORO ROSO
Daniil Kvjat, 11. místo
Bylo to těsné a chybělo málo. Myslím, že jsem udělal maximum, auto bylo dobré, ale je tu místo pro zlepšení, ale celkově to bylo dobré. Podle mého nejlepší letošní kvalifikace a je škoda, že to tak těsně nevyšlo do první desítky. Auto je dobré a startovní pozice také, takže uděláme maximum pro zisk bodů.
Alex Albon, nezajel čas
V ranním tréninku jsem měl celkem velký náraz, ale jsem ok, jen zklamaný kvůli té chybě. Pochopitelně to, že jste rychlý v tréninku nepomůže tak, jako v kvalifikaci, které se počítá, ale můžeme si odnést i pozitiva. Hrál jsem si v poslední zatáčce s tím "kobercem" protože to je rychlejší použít ten kousek tratě a já to zkoušel, většinou se z toho dostanete a preferoval bych hodiny na levou stranu, ale auto to vzalo doprava do zdi. Pozitivní je, že jsme měli dobrou rychlost, takže jsem optimistický a i když to nebude lehké, máme rychlost na předjíždění a snad získáme body.
Jody Egginton, technický ředitel
Oba jezdci byli rychlí a v tréninku spokojení s vyvážením a to bylo pozitivní, ale bohužel kvůli poškození Alexova auta se jí nemohl zúčastnit. Nicméně mechanici pracovali bez přestávky, aby jeho auto připravili na závod. Druhá strana - tam to bylo těsné, první desítka nám unikla o 0,022 sekundy. Je to trošku frustrující, ale tak to chodí. Rychlost je dobrá a měli bychom tak mít příležitosti a dobrý závod.
RACING POINT
Sergio Pérez, 12. místo
Dvanáctá pozice je slušným výsledkem - od postupu do třetí části kvalifikace nás dělilo méně než desetina, takže mám z našeho výkonu s ohledem na naši rychlost v tréninku docela radost. Perfektním kolem bychom to do první desítky zvládli, ale povětrnostní podmínky tam venku to dnes zkomplikovaly. Střed pole je tak těsný a když nemáte dokonalé kolo, můžete vypadnout. Dal bych přednost jedenáctému místu, ale jsme na hezké pozici. Otazník visí na tím, zda jsou nejlepší měkké či střední pneumatiky, ale dnes večer vyhodnotíme s inženýry data a učiníme rozhodnutí. Pro start závodu máme svobodnou volbu pneumatik a myslím, že se slušnou strategií můžeme zítra něco získat a cílit na body.
Lance Stroll, 16. místo
Frustrující kvalifikace. Nemám dojem, že bych z ní získal tolik, kolik bych měl, takže to rozhodně mohlo být lepší. Nemám nad vozem ještě stoprocentní kontrolu a v mém kole jsem se dopustil několika chyb, což nás stálo pár desetin a na konci bylo vše ztraceno. Střed pole je velmi, velmi těsný a každá desetinka se počítá. Moje závodní tempo je obecně celkem solidní a věřím, že zítra můžeme být silnější, ale když přijde na soboty, musíme dát pár věcí do pořádku, abychom skutečně odemkli ten extra kousek výkonnosti. V Austrálii jsme startovali šestnáctí a skončili devátí, takže není důvod, proč bychom to samé nemohli udělat zde. Je to dlouhý závod, mám obvykle dobré starty a můžete bodovat, ať startujete odkudkoli na roštu, takže to je to, co bude zítra mým cílem.
Andrew Green, technický ředitel
Změny, které jsme přes noc uskutečnili, nás dnes ráno lépe nasměrovaly, ale tím, jak byl závěrečný trénink zkrácen, byl čas na dráze omezen. Lance nezajel v první části kvalifikace nijak zvlášť čisté kolo a jen o kousek přišel o postup dál. Jak jsme viděli v Melbourne a v Bahrajnu, desetina tu a tam může mít na vaši startovní pozici velký vliv. Sergio pokročil do druhé části kvalifikace hladce a zítra se postaví na dvanácté místo, což otevírá pár hezkých strategických možností. Zisk bodů nebude snadný, ale myslím, že umíme závodit inteligentně a musí se s námi počítat.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 13. místo
Řekl bych, že jsme měli jen pár opravdu dobrých kvalifikací a v té poslední jsem měl pocit, jaký bych měl mít. Nicméně jsem byl v jednu chvíli na rovince sám a neměl dostatečnou rychlost. Občas se to stává a zítra uvidíme, co se nám podaří.
Antonio Giovinazzi, nevyjel
Neměli jsme štěstí a ještě zjišťujeme, co to bylo za problém. Musel jsem se vrátit do garáže a už jsem nevyjel a nezajel měřený čas. Smůla, ale alespoň se tu dá předjíždět, takže mým cílem je se posunout vpřed.
Frederic Vasseur, šéf týmu
Kimi neměl poruchu motoru, bylo to velmi divné, vítr se choval šíleně. Myslím, že ta naše malá skupina se nebyla schopná zlepšit, ale to není omluva. První závody pro nás vyšly dobře, někdy šlo o setiny, ale někdy se to prostě nepovede. Musíme to přijmout. Závodní rychlost byla myslím dobrá, uvidíme.
MCLAREN
Carlos Sainz, 14. místo
Jsem trošku zklamaný, ale věděli jsme, že dostat se do první desítky bude náročné. Přijeli jsme sem, že tenhle okruh odhalí naše slabiny. I tak jsme zvládli zajet slušnou kvalifikaci. Možná jsem ztratil desetinu nebo desetinu a půl v mém posledním kole, ale celkově jsme z auta dostali maximum. Podíváme se na to a zapracujeme na našich slabinách a připravíme se na závod jak jen to půjde.
Lando Norris, 15. místo
Dnes to pochopitelně nebylo tak dobré jako během prvních dvou závodů, ale nemyslím, že to bylo zase tak špatné. Máme na čem pracovat, ale o moc víc jsme dnes získat nemohli. Carlos byl rychlejší, ale nikdo jiný mezi námi není a myslím, že odvedl dobrou práci a dostal z auta maximum. Tahle trať nám nesedí a na tom musíme zapracovat.
Gil De Ferran, sportovní ředitel
Opět se ukázalo, jak je pole vyrovnané. My nejsme až tak spokojení, jak tomu bylo. Pracovali jsme na nastavení a reálně si nejsem jistý, že jsme měli rychlost na to dostat se do první desítky, ale i tak to může být dobrý závod vzhledem k výběru pneumatik a naší rychlosti. Očekáváme neuvěřitelné bitvy napříč polem.
WILLIAMS
George Russell, 17. místo
Start ze sedmnáctého místa je rozhodně více vpředu než jsme před tímto víkendem očekávali. Byla to celkem slušná kvalifikace, dostáváme se ke všem ostatním blíže a jako tým jsme nepatrně více konkurenceschopní. S autem se lépe sžíváme a získáváme více z nastavení, které nám umožnilo najít nějaký ten čas během kola. Vyrazíme a zítra do toho dáme vše a uvidíme, co zvládneme udělat.
Robert Kubica, 18. místo
S ohledem na vyvážení vozu to byla překvapivá kvalifikace. Během první jízdy jsem se hodně trápil s nesmírnou přetáčivostí, což jsem nečekal, jelikož jsme se po celý víkend potýkali s nedotáčivostí. Musíme se snažit toto pochopit, protože to přišlo znenadání. Zítřek nebude jednoduchý, péče o pneumatiky bude důležitá zejména v závislosti na teplotě vzduchu a dráhy, nicméně to bude pro všechny stejné.
Dave Robson, závodní inženýr
Po nějakém tom užitečném testování ve třetím volném tréninku jsme měli další hektickou kvalifikaci, jelikož oba jezdci absolvovali tři výjezdy. Tým inženýrů a mechaniků za pomoci stratégů v Grove odvedli při zajištění vhodných pozic na trati během všech jízd velmi dobrou práci. I piloti odvedli slušnou práci a ačkoli jsou vždy věci, které bychom mohli udělat o trochu lépe, společně jsme z vozu dostali téměř vše, co nám mohl dnes nabídnout. Dnes jsme také těžili ze smůly Albona a Giovinazziho, ale víme, že v zítřejším závodě budou celí žhaví na to nás co nejdříve předjet.