MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
To bylo pro Charlese extrémně nešťastné. Jel tak skvělý závod! Máme před sebou hodně práce, abychom tyhle kluky udrželi za našimi zády. Dnes to byla fakt tvrdá práce. Ferrari byla neuvěřitelná.
Valtteri Bottas, 2. místo
Myslím, že jako tým jsme dnes měli štěstí, když jsme to udrželi. Tvrdá práce v továrně se vyplácí. Já jsem odjel těžký závod, protože vyvážení bylo mimo a navíc jsem udělal několik chyb. Nikdy nenechám nikomu místo. První kolo bylo dobré, akorát jsem zablokoval kola při brzdění do první zatáčky.
Toto Wolff, šéf týmu
Šampionát je dlouhý a pořád musíte vyvažovat výkonnost spolehlivostí, pak je tady ještě faktor štěstí. Charles měl obrovskou smůlu - měl nejrychlejší auto, a pak se štěstí obrátilo opačným směrem. Není to o výkonnosti na jedno kolo, ale o tom, abyste to udrželi, i když to znamená dojet třetí nebo čtvrtý. Nám schází rychlost na rovinkách, což musíme před Čínou zlepšit.
FERRARI
Charles Leclerc, 3. místo
Co říci, je to část motorsportu a bohužel dnes to nebyl náš den. Ale tým odvedl skvělou práci a zlepšil nedostatek rychlosti v Austrálii a ačkoliv jsem nesmírně zklamaný, to se prostě stává a musíme se dívat i na tu lepší stránku - měli jsme štěstí ve smůle se safety carem a je to mé první pódium. Ale jak vždy říkám, nedívám se na výsledky, ale na využití potenciálu na maximum. Bylo to hodně těžké, ale díky týmu za auto a jsem si jistý, že se vrátíme silnější.
Sebastian Vettel, 5. místo
Neměli jsme rychlost, kterou jsme chtěli mít a navíc jsem dostal hodiny. Nebyl to dobrý den. Vítr byl silný, ale nemyslím, že to byl hlavní faktor. Prostě jsem ztratil kontrolu nad vozem a to velmi náhle. Bohužel to tak poškodilo pneumatiky, že to vedlo až ke zničení předního křídla. Bylo to těžké, po startu jsem se hodně trápil a navíc ta chyba. Jsem rád za tým, ale zklamaný ze závodu, který byl hodně těžký a nedojeli jsme, kde jsme chtěli.
Mattia Binotto, šéf týmu
Zatím přesně nevíme, co se stalo, na to je příliš brzy. Neměli jsme žádný náznak problému. Musíme zapracovat v továrně a ujistit se, že se vrátíme silnější. Z Charlese mám radost, Seb neodjel ten nejlepší závod. Byl druhý, když udělal chybu, ale neobviňuji ho - bojoval, nikdy to při tom není jednoduché. Je to pochopitelné.
RED BULL
Max Verstappen, 4. místo
Nejsem moc zklamaný, protože jsme si ani nezasloužili být na pódiu. Trápili jsme se s větrem a ani nastavení a vyvážení nebylo nejlepší, takže to bylo o dojetí a protrápení se. A také si myslím, že co se strategie týče i to bylo maximum, co jsme mohli zvládnout.
Pierre Gasly, 8. místo
Bylo to těžké, stále si na auto zvykám a jakmile jsem na to zatlačil, trápil jsem se se zadní částí a s trakcí. Samozřejmě musím zjistit, kde se zlepšit, abychom dostali z auta maximum a pracovat s inženýry, abych se cítil pohodlně. Nyní si nemyslím, že na to mohu zatlačit, takže se musím přizpůsobit a najít nastavení, které mi bude vyhovovat. Celkově jsou tu však dnes i pozitiva. Po startu to bylo lepší a dojel jsem na bodech.
Christian Horner, šéf týmu
Odstoupení Renaultu v závěru a safety car nám k pódiu nepomohlo... Je to ironické, ne? Ať už v autě nebo mimo ně...
Bylo to těžké, hodně foukalo a trápili jsme se s pneumatikami po celý víkend. I tak Max zajel dobře, ale neměli jsme rychlost na to stíhat Mercedes nebo Ferrari. Nedostal se na, což by bylo hodně oportunistické, pódium, po Charlesově smůle, ale snad ještě pódiová umístění přijdou. Pierre jel slušně a probojoval se, ale safety car mu znemožnil se posunout ještě dál.
MCLAREN
Lando Norris, 6. místo
Jsem spokojený a šťastný za body a tvrdou práci celého týmu. Měl jsem dobrý start, ale potom se mi trošku protočila kola a do první začátky mě zablokovali a dotkli jsme se s jiným autem a ztratil jsem tam, protože jsem vyjel mimo. Potom to ale bylo dobré a brzy jsem jiná auta dojížděl, ale trápil jsem se v DRS vláčku, ale jakmile tu výhodu neměli, dostal jsem je. Ke konci jsem se asi trošku trápil, ale zůstal jsem před Kimim. Za mě dobrá práce.
Carlos Sainz, nedokončil
Jsem zklamaný, měl jsem dobrý start a chtěl předjel Red Bull, ale došlo ke kolizi. Měl jsem defekt a nakonec jsem odstoupil. Je to zklamání. Měli jsme na body, ale nedopadlo to dobře. Pozitivní je, že Lando získal body, takže gratuluji a auto bylo dobré.
Gil De Ferran, sportovní ředitel
Na jedné straně nadšení, na druhé si říkáme, co mohlo být. S Carlosem, který měl hodně dobrou rychlost, to byla smůla. Ten kontakt znamenal konec. Lando i když pár pozic ztratil, předvedl odhodlání a agresivitu spolu s rychlostí a dobrou prací s pneumatikami. Byl to vzrušující závod a obtížný co se zvolení strategie týče, ale zvládli jsme to a získali body. Je to povzbuzení a zároveň se dál soustředíme, máme před sebou stále dost práce.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 7. místo
Byl to dobrý závod plný soubojů. Uprostřed jsme měli menší problém, kolem druhé zastávky se ale už auto chovalo dobře. Krok za krokem, pokusíme se to ještě dál zlepšit a uděláme pokrok.
Antonio Giovinazzi, 11. místo
Bylo to dobré, ale náročné. Měl jsem dobrou rychlost a bylo to blízko bodům, což je pozitivní. Nyní se musíme soustředit a dál pracovat.
Fred Vasseur šéf týmu
Solidní závod a oba jezdci předvedli dobré souboje. Kimi získal body a Antonio ukázal dobrý výkon, získal pět pozic oproti startu a málem to bylo i na body.”
TORO ROSSO
Alexander Albon, 9. místo
Byl to hektický závod - měl jsem pocit, jako bych neustále s někým někde bojoval, bylo tam stále co dělat! Neměl jsem ten nejlepší start, jelikož jsem byl v nájezdu do první zatáčky trochu nesmělý, ale potom jsem sklopil hlavu a šel na to. Měli jsme dobrou strategii a na tvrdších pneumatikách slušné tempo. Nakonec jsme s těmi odstoupeními měli trochu štěstí, ale beru to! S větrem to tam bylo tak ošidné a vůz to činilo nevyzpytatelným, ale v závodě jsme byli docela silní, takže jenom škoda toho startu. Předjíždět bylo výzvou, protože když se dostanete blízko dalšímu vozu, pneumatiky se přehřejí a poněkud se zaseknete. Avšak sám jsem si to tam užil a bylo fajn získat tuto zkušenost. Mám radost, že mám své první body ve Formuli 1 a snad budeme moci tuto rychlost přenést do Číny.
Daniil Kvjat, 12. místo
Tento víkend byl poněkud ničemný, počínaje včerejškem, kde jsme se měli kvalifikovat lépe. Na startu závodu jsem příliš moc protočil kola, čímž jsem se během prvního kola propadl zpět. Následně musíte tvrději bojovat, abyste získali ztracené pozice a bez těchto pár problémů si myslím, že by to byl pro nás lepší závod. Naše rychlost dnes byla docela slušná, jenom škoda, že jsme měli smyk po kontaktu s Giovinazzim. Tento víkend nepatřil mezi ty nejsolidnější, ale něco jsme si z toho vzali, tak snad dáme všechno dohromady, aby byl víkend v Číně lepší.
Franz Tost, šéf týmu
V první řadě gratulace Alexi Albonovi za zisk jeho prvních bodů v jeho teprve druhém závodě ve Formuli 1. Podal fantastický výkon, zejména co se týče práce s pneumatikami směrem ke konci závodu. Odvedl skutečně dobrou práci a svou devátou pozici si zasloužil. Daniil se zapletl do několika incidentů - první s Giovinazzim, kdy dostal smyk a přišel o spoustu času - pak byl potrestán za překročení rychlosti v boxové uličce, což znamenalo dalších pět sekund ztráty. Následkem toho nemohl v závodě bojovat o body. Obecně jsme se zde o víkendu v Bahrajnu stabilně pohybovali mezi sedmým a desátým místem, ale bohužel jsme kvůli pár chybám nedali vše dohromady v kvalifikaci. Avšak v závodě jsme získali naši rychlost zpět, což znamená, že musíme zůstat pozitivně naladěni, protože balík je slušný. Nyní máme chvilku na obrat, abychom byli na 1000. závod v Číně připraveni.
RACING POINT
Sergio Pérez, 10. místo
Je fajn sebrat svůj první bod sezóny. Byl to nepředvídatelný závod a v tomto smyslu je to hezké překvapení. Tím, že oba Renaulty odstoupili jsme měli trochu štěstí, ale současně mi nepomohl zpomalovací vůz, protože jsem se dotahoval na Albona a přišel jsem o příležitost ho předjet v souboji o deváté místo. Měl jsem opravdu slušný start a získal jsem pár míst, ale nemohl jsem svou pozici bránit po dlouhou dobu. Potom jsme měli potíže s brzdami, které byly příliš horké a musel jsem do boxů mnohem dříve, než bylo plánováno, aby se odstranily nějaké úlomky, které blokovali brzdové kanálky. Když vezmeme do úvahy vše, co se v závodě odehrálo, můžeme být za zisk jednoho bodu rádi.
Lance Stroll, 14. místo
Ještě jsem neviděl záznam, ale myslím, že kontakt s Romainem [Grosjeanem] byl závodním incidentem z prvního kola. Naneštěstí jsme se dotkli, došlo k poškození a musel jsem k mechanikům pro nový předek. Závodili jsme kolo na kolo a tyto věci se stávají, ale přišlo mě to skutečně draho, protože po tomto můj závod víceméně skončil. Vytrvali jsme v závodění a tlaku, ale po takové časové ztrátě jsme se nemohli vzchopit. Vítr se tam dnes opravdu zvedl, ale všichni jsme byli na stejné lodi a po pár kolech jsme si na to zvykli. Závod jsme dokončili a máme toho hodně co analyzovat, ale musíme se podívat na to, co můžeme zlepšit, než pojedeme do Číny.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Odjet odsud s bodem po docela těžkém víkendu dodává dobrý pocit. Nešlo to dle našeho plánu, když v úvodní části závodu musel Lance do boxů po jediném kole (po kontaktu s Grosjeanem) a Sergio musel zastavit v kolem osmém, aby byly odstraněny nečistoty, které způsobovaly přehřívání brzd. Z této pozice, tím jak byla naše strategie poznamenána, návrat na body s jedním z vozů vypadalo jako výzva. Byla to škoda, protože obě auta měla solidní start se ziskem pozic, ale všechna tato dobrá práce přišla vniveč. Když se závod ustálil, vykazovali jsme konkurenceschopné závodní tempo a snažili se jen získat zpět ztracenou půdu. Ke konci jsme měli s odstoupeními trochu štěstí, což umožnilo Sergiovi se protlačit na desáté místo, ale to už je součást závodění a byli jsme tam, abychom posbírali drobky.
HAAS
Kevin Magnussen, 13. místo
Nevím, co se stalo. Byli jsme poněkud skeptičtí co se rychlosti týče, ale myslel jsem, že všechny ty provedené změny to spraví. Je neuvěřitelné, že jsme byli šestí v kvalifikaci, nejlepší ze zbytku, a v závodě jsme byli marní. Musíme to pochopit, máme domácí úkoly.
Romain Grosjean, nedokončil
V tuto chvíli je to úplně jako kopírovat - vložit z minulého roku. Ale jsme silní a vždy se vrátíme zpět, takže příští závod bude lepší. Myslí, že do mě zezadu někdo narazil a bylo po vše. Auto bylo poškozeno, defekt zadní pneumatiky. Ztratili jsme příliš mnoho času při nechtěné zastávce v boxech a auto bylo poškozeno, takže to byl konec. Nicméně jde o tu penalizaci. Neřeknu, co si myslím, protože by to nebylo dobře přijato. Je vždy riskantní startovat, kde nechcete a myslím, že jsme měli být osmí. Je mi líto, že jsem Norrise zablokoval a ano, udělali jsme včera chybu, ale nakonec to jeho kvalifikaci nezměnilo. Ani naši. A start z jedenáctého místo nám pochopitelně zkazil závod.
Günther Steiner, šéf týmu
Je to zklamání, Romain dojel už po startu kvůli kolizi a v závodě nám chyběla rychlost, abychom se dostali na body. Musíme se na to podívat a zjistit proč. Pozitivní je, že tu budeme teď dva dny testovat, takže se můžeme poučit a zjistit, co se stalo. Vrátíme se na začátek a potom hurá čerství a připravení do Číny.
WILLIAMS
George Russell, 15. místo
Vím, kde se v tuto chvíli nacházíme, ale byl to pro mě legrační závod. S Robertem jsem zažil několik hezkých malých soubojů, takže jsem týmu vděčný za to, že nás nechali závodit, jelikož to bylo zábavné. Z osobního perspektivy to byl docela dobrý závod, nicméně samozřejmě ne příliš příjemné skončit na patnáctém místě. Jsme si vědomi toho, kde bojujeme, ale vůz jsme dovezli domů a naučili se o něco více.
Robert Kubica, 16. místo
Byl to velmi těžký závod, nicméně jsme toto očekávali. Potíže s vyvážením vozu, které mě provázejí, mě dnes dostaly do obtížné pozice. Navíc vítr zrovna nepomáhal, takže to ještě více zkomplikoval, ale zajel jsem pár hezkých kol, když byly pneumatiky čerstvé. Avšak věděl jsem, co přijde, takže jsem musel o gumy pečovat, abych zajistil spíše to, že udržím FW42 na dráze, než že bych se soustředil na výkonnost.
Dave Robson, závodní inženýr
V Bahrajnu to byl další těžký večer. Vítr byl neuvěřitelně silný a velmi nárazovitý, což znamenalo, že řízení vozu bylo náročnější a platilo to pro všechny jezdce. Jeli jsme převážně se strategií, se kterou jsme počítali a obě auta byla schopna vzájemně docela hodně soupeřit, obzvlášť během prvního stintu za použití DRS k útoku a obraně jednoho před druhým. Všechna čest Robertovi a Georgeovi, jelikož jezdili nesmírně dobře a sváděli čisté vzájemné souboje. Jakmile se pořadí ustálilo, dále jsme následovali naši strategii, pracovali na tom, abychom oba vozy přivezli domů a na konci závodu těžili z několika odstoupení.
RENAULT
Daniel Ricciardo, nedokončil
Stalo se toho hodně a vypadalo to, že máme rychlost, ale s pneumatiky jsem se trošku trápil a dvou zastávková strategie by byla lepší. Ke konci jsem nemohl moc udělat, abych za sebou udržel soupeře, chtěl jsem víc bojoval, ale nešlo to. A potom přišel problém s MGU-K. Musíme to vstřebat a vrátit se silnější.
Nico Hülkenberg, nedokončil
Dnešek je rozhodně těžké polknout. Tento sport umí být občas krutý. Tam to byla skvělá jízda, se spoustou soubojů na trati, ze sedmnáctého místa na šesté, ale bohužel jsme to nezvládli až do cíle. Podíváme se na to, co se přihodilo, ale prakticky náhle jsem přišel o výkon a bylo to. Byl to zábavný závod s bláznivým prvním kolem, které jsem musel přežít a pak udržet chladnou hlavu. Tým dnes odvedl s dvou zastávkovou strategií skvělou práci a můžeme si z toho vzít to pozitivní. Musíme si v tom udělat pořádek a ujistit se, že již nebudeme čelit takovému zklamání.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
Po intenzivní zimě jdo o špatný start roku. Podobně jako v Melbourne jsme měli v kvalifikaci problém s elektronikou a dnes to vyústilo v náhlý konec těsně v závěru. Tyto problémy jsme již měli, ale nedokázali jsme je opravit a je to frustrující, čím dál víc. A neakceptovatelné, protože auta prokazovala dobrou rychlost. Nico jel skvěle a Daniel těží ze svých zkušeností s autem a i přes dobrou rychlost strategie nevyšla. Musíme reagovat a zaměřit se na spolehlivost.