Ocona letos v závodní sedačce nahradí Lance Stroll, jehož otec Lawrence pomohl zachránit Force Indii, která se v průběhu sezóny 2018 dostala do nucené správy. Francouzský pilot patřící Mercedesu věří, že se příští rok znovu dostane na rošt. Svému bývalému týmu věští velké pokroky.
"Ztráta je obrovská, ale oni dosáhnou pokroku, to je jisté. Zdroje byly vždy problémem, tento rok to ale už tak hrozné nebude. Věřím, že budou patřit mezi silné kandidáty," říká Ocon.
Force India nakonec skončila sedmá, ale nebýt ztráty bodů, jen těsně by s Renaultem prohrála boj o čtvrtou příčku, kterou v šampionátu v předchozích dvou letech obsadila.
Vysoká pracovní morálka a zdatnost při vývoji podle něj budou klíčové zbraně, které loni pomohli proměnit z počátku slabé auto v to, které ke konci sezóny bylo čtvrté nejrychlejší.
"Minulý rok na mě velmi zapůsobil profesionalismus týmu a motivace dosahovat výsledky. To je zřejmě ta nejlepší věc. Jsou hladoví. Dělá to rozdíl. Nepočítají hodiny," vzpomíná 22letý rodák z francouzského Évreux.
"Jeden příklad: při návratu z Mexika dorazili do Británie kolem 2 hodin v noci. Když jsem tam dorazil v 8 hod následujícího rána, bez ohledu na únavu z letu jsme pracovali na simulátoru. Všichni byli zničeni. Já také, ale hned jsme pracovali. Proto jsme na dráze tak konkurenceschopní, byť nám scházejí zdroje. S potřebnými zdroji to pro ně zřejmě bude mnohem snadnější," domnívá se Ocon.
Silný však letos bude i Sauber, který se velmi brzy začal věnovat vozu pro rok 2019. "Usilovně jsme začali brzy pracovat na voze pro příští rok. Přesunuli jsme na něj veškeré zdroje společnosti hodně brzo... Nevím, jestli ostatní neodvádějí lepší práci, my ale odvádíme dobrou práci. Bojujeme o to, abychom končili v nejlepší desítce, na 4. - 6. místě mezi týmy," prozradil jeho šéf Frederic Vasseur. Zlepšení ale hlásí také ostatní soupeři, jak na tom budou, to prozradí až první kvalifikace v Melbourne za 2 měsíce.