DISKUZE K ČLÁNKU "Honda na začátku roku 2019 bude ztrácet, pak Ferrari a Mercedes dožene," věří piloti Red Bullu

Pierre Gasly a Max Verstappen uznávají, že Honda má na špičku stále citelnou ztrátu, podle nich se však situace v příští sezóně změní a jejich dodavatel dosáhne dalšího velkého pokroku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Honda na začátku roku 2019 bude ztrácet, pak Ferrari a Mercedes dožene," věří piloti Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 22.11.2018 16:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 21.11.2018 14:08
-Já zas takový strach nemám. Vždyť nemusí vydržet… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 21.11.2018 14:43
Řešíš zhola jiný úhel pohledu a netvrdím že nemáš… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 21.11.2018 16:02
-Řešit historii nemá moc smysl. Když už bych měl,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • achmed-cz

    achmed-cz

    88.146.233.XXX
    No jen ať věří. McLaren věřil několik let, teď je čas, aby věřil pár dalších let někdo jiný

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • shazec

    shazec

    89.203.142.XXX
    Říkalo se, že motor dělá hodně, ale ono to zas tak žhavé nebude a to šasi evidentně dělá víc. Mclaren si i s přechodem na lepší motory kvůli šasi pohoršil a Williams je i přes nejlepší motory beznadějně nejhorší. Na druhou stranu Red Bul tu jeden den prohlašuje jak je na tom nová PU Hondy stejně dobře jako Ferrari a Mercedes a za 2 týdny se objeví zpráva, že budou ztrácet, těmhle bezpáteřákům v čele s Hornerem a Markem se nedá věřit ani nos mezi očima.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    TR to už se Sauberem bude mít hodně těžké. ale může se o to pokusit, nemožný to není. Ale čekal jsem od nich minulý závod více, konečně bez penalizacích, a nic. Vypadá to že zlepšení Hondy je především v té kvalifikaci, nikoliv v závodě. To jak Gasly působil spíše jako brzda a pak byl stejně předjet nebylo ještě moc nadějné.

    Jinak to Hondě přeji, zarputilost a odhodlání jim rozhodně nelze upřít, ale některé věci jak uspět v F1 si musejí osvojit, hlavně pomoci zvenčí se hodně dlouho bránili, v tom asi už udělali od vstupu velký pokrok.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Pomoc zvenčí už dávno funguje. Bez toho by už skončili. Ano race mód nedosáhne na Renault. Může to být i o spotřebě a dalších věcech. Kvaldu už mají asi slušnou, respektive nad Renaultem. Ono držet tempo vývoje, je v F1 opravdu očistec. Honda to nemá jednoduché.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • achmed-cz

        achmed-cz

        88.146.233.XXX
        pokud dáváš každý závod nový motor, můžeš ho nastavit na nějaký výkon navíc. Otázka je, jaký budou mít výkon v konfiguraci, ve které by měl motor vydržet třetinu sezony. Tolik k té "slušné kvaldě"

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        83.240.61.XXX
        Kde berete tu jistotu, ze je Honda v kvalda před Renaultem? Protože to řekl pan doktor? Všichni v paddocku uznali, ze Honda udělala pokrok a ze se konečně dotahla, ale nikdo kromě vysinuteho pana doktora z RB netvrdil, ze je H v Q před R. Hlavně když ty kvalifikace vidíš, tak me opravdu nepřipadá, ze by byla v kvali módu H před R. Jedno je však celkem evidentní - v zavode je R před H a velmi velmi blízko M a F.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    89.24.57.XXX
    teď mi to teprve celé docvaklo! kde by zatčen Ghosn? odkud je Honda? … a vše je jasné 11
    no, vážně jsem na příští sezonu ohromně zvědav. jednak změny motorů v předních týmech, výměny jezdců a k tomu úpravy aera. už teď se těším.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    U Hondy jsem hodně zvědav na spolehlivost a výdrž v rámci 7 závodů.
    RB podle AMuS jen letos zadotoval přes 45mil euro do vývoje pohonné jednotky Honda na rok 2019.
    AMuS dále spočítal, že pokud se vezme základ pro motor a jeho vývoj v letošní sezoně, tak motor Hondy na rok 2019 stál ve vývoji přes 200 miliońů euro v letech 2017-2018, to je 2x tolik co do toho pustil Mercedes před začátkem hybridní éry.

    Takže ve finále nic moc vysledek, v módu prozatím. Co bude se uvidí, tyhle investice by to měli hodně posunout, z logiky věci, úspěch ale zaručen není. Nejde jen o peníze. Snad ti externí lidé, už Hondě poradily, jak se dělaj motory, protože je zhola jisté, že bez externího pomoci, by to Honda asi nikdy dohromady , aby to bylo konkurenece schponé nedala. RB viditelně chce uspět a proto do toho jde naplno. Nechat to jen na Hondě špatně by to dopadlo.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      -Já zas takový strach nemám. Vždyť nemusí vydržet 7 závodů. Letos měl RB taky 5 motorů na sezonu.
      -Už si to moc nepamatuji, ale u nákladů na motor se u Mercedesu mluvilo tuším až o 1mld.
      -Honda se začala hodně zlepšovat už loni na konci sezony. Stačí se podívat na to, jak jezdili na začátku a konci. V posledních 6-ti závodech jezdili pravidelně Q3 a dojížděli v půlce pole (11,11,10,8,9-7,14,12,12,12). O tom se jim letos mohlo jen zdát (14,14,17-16,15,11,8,14). Tehdy je asi RB nefinancoval.
      -Letos nasbíral Mclaren 2/3 svých bodů v prvních 5-ti závodech a nutno říct, že s drtivou podporou odpadnutých soupeřů. Kdybys je odečetl, nebo přepočítal na reálný zisk při "normálním" odpadu, neměli by ani tolik bodů co loni (ikdyž nutno přiznat, že i tam nějaká odpadnutí byla). To se v článku nezmiňuje, protože by to nevypadalo tak dobře. Tedy zlepšení reálně nulové, nebo spíš záporné.
      -STR měl loni úplně jiné složení. A když vezmeme vásledky G+H, jsou letos úplně někde jinde. Loni byli v kvaldách na úplném konci pole, kde jim jen občas konkuroval Sauber. I přes jeho vývoj bývá teď STR občas i v Q3 a Q2 je standart. V závodech to zlepšení je malé (3b:1b), ale když se podíváš na pozice, do posledních a předposledních míst loňska to má daleko. Není důvod v progres nevěřit. 03

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Řešíš zhola jiný úhel pohledu a netvrdím že nemáš kus pravdy... Pokud si proserfuješ internet, tak zjistíš,, jaké problémy motory Honda měli, myslím historicky. Vše vyšlo knižně a jsou to vyjádření a popis přímo od Hondy. Všechno se ladilo za pochodu.Měli to složité nutno uznat, ale prostě ty motory postavit tak nějak nedokázaly. Jasně mělo to své příčiny, ale podstata byla jediná, vstoupily do F1 zhola nepřipravení a dle toho dopadlo. Pak chyběl i čas a soupeři byli jinde, těm to tak nějak fungovalo. Krom Renaultu, ten v tom taky plaval.Honda ale mnohem více....
        Body řešit nebudu, nemá to smysl, ovlivňuje to moc faktorů. Řeším pouze motory. To že se Honda "opět" zlepšila, je jasné a je ve výkonosti někde kolem Renaultu. ( imho v kvaldě je lepší a v závodě horší) Ovšem s motory, který odjedou +- 2,5 závodu, s dovětkem, že jim to hned nefunguje. Myslím že tam je neustálý problém typu, že na stolici jim to funguje a na trati je to jinak. Musí to doladit....
        Ano, letos už to posouvaní výkonu mělo moc hezký progres.....na druhou stranu, nebudu tleskat tomu, že někdo dodává motor v módu že 4 roky testuje a defacto znemožňuje týmu závodit v F1 ?? Je možné, že budou vlastně testovat i přiští rok.( snad už ne) To že někdo je silnější,lepší, respektuji o tom F1 je, není možné ale po 4 roky dodávat produkt, který nefunguje, nebo polofunguje....letos opět 8 motorů. To jako myslím že ke kritice je.Pozitivné ale je, že přiští rok už by to mohlo fungovat. S šáskem RB, pokud to bude fungovat, by mohli nějaký ten úspěch udělat a třeba překvapí více, než čekám.

        No a k Mclarenu, ano letos je šásko hrozné, hned po Španělsku , přepnuli na další rok.... Ano a i já jsem se nechal nachytat, to přiznám, nebylo možné za tak krátkou dobu postavit po přechodu na motor Renault dobré šasko. Nebyl na to čas. Mohli alespoň testovat nové věci na příští rok, tak snad se posunou. Ještě dodám že Mclaren špatně zvolil převody v převodovce a to je taky hodně ovlivňuje a letos to nešlo dle pravidel změnit. Jasně jejich chyba. Mclaren už nemohl dál být z Hondou a věnovat se testovaní motrů. Sice na tom zatím moc nevydělal, to je pravda, ale ten čtvrtý rok už by pro něj byl katastrofa. Škoda že nevyšel tehdá Mercedes, to by byla dobrá varianta. Věřím ale, že i Renault na tom bude dobře, v závodě jsem si zcela jist. Pravda u kvaldy, tam si jist nejsem.Tam má Renault zatím problém, snad ho řeší. Nakonec viditelně i specifikace B, funguje v RB velice dobře, ono se o tom moc nepsalo, ale ta je taky vylepšována.Tušim turbo, vyladěnejší ERS atd...

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          -Řešit historii nemá moc smysl. Když už bych měl, pak Honda udělala několik dominantních motorů a její poslední dílo také nebylo nejhorší. To nic nemění na tom, že se jí to tentokrát moc nepovedlo. ZATÍM!
          -Souhlas. Řešit body nemá vůbec smysl. A souhlas, průměrně motor použili na 2-3 závody. Nicméně to není ani tak o spolehlivosti, ale počtu upgradů. Oprav mne, jestli se pletu, ale poslední poruchu v závodě měli v Melbourne. 1 porucha za sezonu není zas tak špatný, aby se dalo tvrdit, že jim to na trati nefunguje. Jo, evidentně na závody stahují výkon, aby to vydrželo. Ale to dělá každý, jen Honda zatím asi o něco víc, než ostatní. I tak to není nejhorší, pokud ty závody srovnám s těmi loňskými.
          -Jo, 2,5 sezony se v podstatě jen snažili dojet závod a byla to tragedie větší než u Renaultu. Konec loňské sezony a celá letošní je o něčem jiném. Ano testují a zkoušejí novinky, stejně jako jiní. Jen na rozdíl od ostatních mají povoleno od RB nasadit každou blbinu i za cenu penalizace na roštu. Proto 8 motorů. Renault nasadil 5, ikdyž mu nikdo nic podobného nepovolil.
          -Mclaren podle mne udělal chybu. Nejen, že si nepolepšil (i díky šasi), ale přišel do budoucna o pozici "továrního týmu". RB toho chytře využil. A dost věřím tomu, že se to hlavně v budoucnu ukáže jako velká výhoda. Renault nebude plnit požadavky Mclarenu, zvlášť pokud budou konkurovat jejich vlastnímu týmu. Minimálně na tom budou stejně jako by byli s Hondou a k tomu přijdou o balík, který dostávali. Chápu, že další rok by byl riskantní a nikdo dopředu neví, co bude. Ale chyba to zřejmě byla. Nebo to tak zatím aspoň vypadá.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Ok, vše tak nějak beru. 11

            Mclaren neměl moc na výběr, to musí každý uznat. On nemohl pokračovat s Hondou v tom stylu, co byl po 3 roky. Renault byl pro něj lepší řešení ze dvou "špatných", z pozice kde je F a M.

            U RB to nebylo o chytrosti, oni neměli jinou možnost, než jít k Hondě a zkusit to !!! Nebylo na výběr a i tak měli velkou polemiku, zda tam jít a nebo počkat rok.( to zas neakceptoval R) Viditelně ale s Hondou spolupracují a investují ( to by jiný tým nemohl) do motorů i oni. Je zcela jasné, že Honda by to uplně sama v krátkém horizontu ( dva roky) sama nezvládla. Nakonec se uvidí přiští rok, kam to dotáhnou, posunou. F a M jsou jiná liga, v posunovaní a vyhodou vše pod jednou střechou.
            Mclaren odejít musel a je potřeba to brát optikou dané doby, proč se tak rozhodl. Čtvrtý rok testovaní už by fakt nedal a vůbec nemá smysl do toho tahat, že letos se mu nedaří a že šasko evidentně nefunguje a je to jeho chyba, to nelze okecat. To že přišel o spousty výhod do budoucna je zhola jasné, je ale zde otázka, jestli by mu to i v tom budoucnu k něčemu bylo.

            Honda nenasadila těch 8 motorů jen kvůli testovaní, měli tam i fail a vždy po upgrade, který museli buď utlumit a nebo předělat. Vždyť občas neměli funkční ani starší verzi a museli si nechat dát penalizaci, ač další závod už zase použily novou upgrade jednotku, protože to doladili.
            V každém případě v tom že to vydrží závod se to zlepšilo, o tom žádná.. Taky je pravda, že byli eliminováni benzínovým partnerem. Měli to složité, nezpochybňuji, v zásadě uspěch byl zpětně vzati nemožný, Honda na to prostě neměla. Až dají dokupy vše v tovarně, čemuž myslím i RB bude hodně nápomocen, je to i jeho zájem, tak věřím že úspěch i díky šasku RB by měl přijít. Jisté ale není nic...je tu F a M a ty na tom budou taky hodně makat.

            Hodně mě teď ke konci překvapilo, že Renaultí specifikace na tom není v závodě vůbec špatně, tu viditelně hodně doladily. Holt bolest kvalifikační, je znát.
            Já věřím že Renault bude s Mclarenem hodně spolupracovat, je to v jeho zájmu a že vztahy nikdy nebudou v módu RB a že naopak, i Mclaren bude mít nějaký vliv, na uspořádaní motorů, jinými slovy že budou hodně spolupracovat. Bude to pro ně výhodné,nebojím se říci i životně důležité, protože RB+M+F mají pod palcem týmy, kteří od nich odebírají motory a šáska a spolupracují, což tyhle dva týmy, dle mého nazoru může vykonostně poškozovat. Takže věřím že budou spolupracovat hodně nablízko. Jak to dopadne, je ve hvězdách....ale snad bude přiští rok větší mela než letos.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              -Já si myslím, že na výběr máš vždy. Rozumím tomu, co je k tomu rozhodnutí vedlo a chápu ho. Ale asi to bylo opět špatně. Nějak se jich ty špatná rozhodnutí drží. "Každý druhý" rok udělají nějakou fatální chybu. To už nebude náhoda.
              -Stejně tak měl volbu RB. Renault se mohl přetrhnout, aby si je udržel. Klidně mohli zůstat u nich. Riskli to. Jestli se to vyplatí jim se teprve uvidí. Taky si procházel testováním funkčnosti motoru a s TOP šasi se museli spokojit z občasným vítězstvím. Byli na tom podobně, ikdyž Honda měla začátek horší. Stávající stav u nich k ničemu nevedl.
              -Jasně, Honda měla poruchy, kvůli kterým musela motor i vyměnit. Ale není to tak, že použila 8 motorů, protože se jich 7 podělalo. Testovali ve volných trénincích, co všechno ty motory snesou. A nesnesly všechno. Pro ně je super, že tu možnost testů měli. V závodech to byly největší držáky. Až navýší výkon, bude to možná horší, ale zatím to není špatné.
              -Já si nejsem jistý, jak na tom renaulťácký motor v současnosti je. Protože se projevuje dobře jen u RB. Tak je otázka, jestli to není jejich vozem. Sami chválí svůj vůz, jak zachází s gumama a podle mne je to klíčová věc, která ovlivňuje jejich závodní rychlost. Být to motorem, tak se to snad projeví i u Renaultu. RB vypadal v Brazílii hodně silně. Renault a Mclaren totálně vyhořely. Jestli vděčí RB za rychlsot Renaultu, tak co se stalo u nich? Jo, ten motor se taky zlepšil, ale čím to, že to dokazuje jen RB? Já mám naopak o Renault "strach". Netajili se tím, že požadavky RB měli u zádele. Proč by měli řešit požadavky Mclarenu? Honda získá v příštím roce 2x tolik dat, než letos. Renault o třetinu přijde. Možná jejich nový motor bude terno a to úplné předělání vyřeší všechny problémy. Jen mám pocit, že jsou v tomto rok za Hondou. 03

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Kaša

              Kaša

              194.228.79.XXX
              Skvěle napsáno. 11

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama