Německý tým nyní zkoumá, jak závažné je poškození a nakolik by to bylo možné absolvovat poslední závodní víkend se starším motorem. Během minulého závodu inženýři v jednu chvíli oznámili, že je selhání nevyhnutelné, ale díky rychlé práci v továrně v Brixworthu, na boxové zídce a v kokpitu vozu se podařilo ovlivnit klíčové parametry a dojed s vozem do cíle.
Nicméně podle Mercedesu došlo k určitému poškození, detaily nyní prověřuje. I když bude motor nakonec v pořádku, tak bude mít stále obavy o jeho spolehlivost a nebude jej moci využívat na plný výkon. V zásobě má ještě první a druhý z celkový tří kusů motorů pro tuto sezónu, každý z nich již má ale na kontě sedm závodů a spoustu kilometrů - i v tomto případě by tým musel volit konzervativní přístup.
Pokud by se Hamiltonovi motor rozhodli vyměnit, tak by sice byl odsunut na startovním roštu, dostal by však nejnovější specifikaci a mohl by s ní bez obav jezdit naplno po celý víkend.
"Když se trochu vrátíme k tomu, co se stalo v závodě, tak po Lewisově první zastávce jsme zjistili celkem významný problém, který vyžadoval velké množství vstupů z několika zdrojů. Máme doma v Brixworthu tým, který s námi komunikuje, a na okruhu mám obrovský tým, jenž rozsáhle spolupracuje na pochopení toho, co můžeme na motor změnit, abychom dojeli závod do konce," uvádí šéf strategií James Vowles.
"Odvedli fantastickou práci. Nešlo o jednu změnu, ale o obrovský počet změn po dobu 40 - 50 kol, kdy spolupracovali s Lewisem na úpravě různých komponent a na tom, aby ta pohonná jednotka dokončila závod. Parádní práce," pokračuje.
"Výsledkem toho nakonec je však to, že motor utrpěl určitou míru poškození. Zatím nerozumíme tomu, co přesně. Musí být prozkoumán a musíme to pochopit před tím, než učiníme jakékoliv rozhodnutí před odletem do Abú Zabí," dodává Vowles.