Němec do závodu sice startoval z první řady, ale už v první zatáčce ho předjel Valtteri Bottas s Mercedesem a o dvě kola později si ně něj vyšlápl i Max Verstappen s Red Bullem. Jeho rychlost se nezlepšila ani po zastávce v boxech a cílem projel až jako šestý poté, co se před něj v závěru po jeho druhé zastávce dostal i Daniel Ricciardo.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene po závodě uvedl: "Od zaváděcího kola jsme si byli vědomi problému s čidlem v Sebově voze. Znamenalo to, že celý závod musel odjet s odlišnými nastaveními, než s těmi, které by normálně používal. Kvůli tomu bylo auto obtížně ovladatelné."
Vettel se nesnažil svalovat vinu na techniku. Řekl, že neví, kolik toho dělal vadný senzor s tím, že se snažil udělat všechno pro to, aby si s danou situací nějak poradil. Ferrari přitom bylo před Velkou cenou Brazílie mírným favoritem díky tomu, že jako jediné z první desítky startovalo na měkkých pneumatikách, a díky delšímu úvodnímu stintu tak mělo větší prostor pro volbu rychlejší strategie.
Sám pilot očekával, že se jejich soupeři budou s pneumatikami trápit více: "Řekněme, že na super-měkkých neměli dostatečně velké potíže. Mohli jste pozorovat, že 2 nebo 3 kola zažívali nějaké trápení a my jsme si mysleli, že se dostáváme do hry."
"Ale před touto fází a po ní byli rychlejší. Byli rychlí, super-měkká směs byla rychlá, zřejmě i rychlejší a vydržela dostatečně dlouho. Podle mě si před závodem nikdo nemyslel, že by super-měkká byla přijatelná, ale vlastně s ní nebyly žádné problémy," dodává Vettel.