Nejrychlejší zastávku jsme dnes mohli vidět u Ferrari, které Vettela v 27. kole přezulo za 1,97 vteřiny. Jeho druhá zastávka byla jen o dvě desetiny pomalejší, u Räikkönena trvala 2,31 s.
Blink and you may actually miss it... 😮
— Formula 1 (@F1) November 12, 2018
At the #BrazilGP, @ScuderiaFerrari became the first team since Williams in June 2016 to dip under 2 seconds for a pit stop 💨 pic.twitter.com/EvYTLFRS6N
Výborně dnes pracoval McLaren, který Vandoornea odbavil za 2,3 sekundy, Mercedes byl v případě Bottase dvakrát o desetinu pomalejší, vítězného Hamiltona zdržel 2,6 s.
Brazílie nabídla napínavou podívanou s dramatickými okamžiky, předjíždělo se od začátku až do konce. Deset jezdců do ní odstartovalo na měkkých pneumatikách, devět na super-měkkých a jeden (Hartley) na středně-tvrdé.
Týmy většinou cílily na jednu zastávku, k dvouzastávkové strategii se nakonec přiklonilo šest z 18 klasifikovaných pilotů: Alonso, Bottas, Ocon, Sainz, Stroll a Vettel.
Hamilton vyhrál s použitím strategie super-měkká - středně-tvrdá, k vítězství měl ale až do sestřelení Oconem našlápnuto Verstappen díky rychlejší strategii super-měkká - měkká - žádný jiný tým ji dnes takto nebyl schopen zvládnout.
V Brazílii dnes bylo tepleji, což přispělo k tvorbě puchýřů. Strategie byly pestré a týmy volily různé přístupy a piloti jeli naplno spíše, než aby pneumatiky šetřili. Mercedesu gratulujeme k zisku dalšího konstruktérského titulu!
Nejdelší stint na super-měkké směsi jsme viděli u Péreze s Ricciardem (shodně 39 kol), na měkké u Magnussena a Sirotkin na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 53 z celkových 71 kol (tj. 75 %), na které byla Velká cena Brazílie 2018 vypsána.