MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Kluci upřímně velmi tvrdě pracovali. Kvůli tomu jsme celý rok, každý den dřeli, všichni dohromady jako jednotka. Dnes to byl ten nejlepší okamžik to završit. Trápili jsme se, v jednu chvíli jsem byl zranitelný. Jsem na všechny tak hrdý, na partnery, na sponzory - bez nich bychom tady dnes nebyli. Děkuji.
Viděl jsem incident Maxe. Nepřekvapilo mě to, závodili spolu. Kdybych byl v Maxově pozici, tak bych byl v jiném rozpoložení. Dokázal ale pokračovat. Já jsem ale opravdu hrdý na všechny naše lidi. Dali mi zbraň a já jsem s ní mohl bojovat.
HAMILTON: "This is what everyone works for - we really pulled together as a unit" #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/Q8S2yBZpRP
— Formula 1 (@F1) November 11, 2018
Valtteri Bottas, 5. místo
Myslím, že jsme dnes neměli dostatečné tempo. Závod byl o něco tvrdší, než jsem čekal, byl jsem před ním hodně optimistický, ale důležité je, že to je celkově skvělý den pro Mercedes.
Toto Wolff, šéf týmu
Dnes to byl hrozný závod. Měl jsem kluky za sebou a poslouchal o čem mluví - měli jsme otevřených asi deset kanálů - a na jednom se říkalo, že Lewisova pohonná jednotka vypustí v příštím kole duši. Zesílil jsem hlasitost a zeptal se: "Pardon, co říkáte?" Odpověď: "Jo, máme masivní problém s pohonnou jednotkou, asi v příštím kole klekne!" Když se to nestalo, řekl jsem: "Pánové, máte minutu na to, abyste zjistili, co se děje!" A nechal jsem je pracovat. Pak mi sdělili: "Výfukový system je na pokraji selhání, překročili jsme všechny teplotní limity." Já na to: "Jste si jistí?" Začali s tím něco dělat, takže teplota klesla z tisíce na 980 stupňů, ale byla pořád vysoká. Pak jsme zvládli další kolo, ale bylo to opravdu strašné.
Píšeme historii mistrovství - vyhrát pětkrát obě trofeje se zdá být nemožné. Kdo by si to pomyslel, když jsme naši misi před léty začínali? Kdyby někdo o takovém rekordu mluvil, asi bychom ho považovali za blázna. V neděli po mexickém závodě jsem měl s Lewisem drobnou výměnu názorů, vyhrál pátý titul, ale oba jsme nebyli plně spokojeni, protože naším přáním bylo vyhrát obě mistrovství. Proto jsme dnes tak tvrdě bojovali a chtěli dojet co nejlépe, vyhrát závod a zvítězit v Poháru konstruktérů. Valtteri má letos poněkud složitější sezónu než Lewis, ale zlepšuje své výkony a hrál důležitou roli v našem mistrovském úspěchu.
RED BULL
Max Verstappen, 2. místo
Udělali jsme dnes všechno, co bylo možné. Ocon je takový idiot, je o kolo zpět a vyřadí mě! Myslím, že závod se pro nás vyvíjel lépe, než jsme čekali. Auto fungovalo výborně, strategie vycházela. Za druhé místo jsem rád, dnes jsme ale měli vyhrát. Svoji reakci nebudu komentovat a nelituji, protože mi nezáleží na tom, co si myslí ostatní. Komisaři mu dali penalizaci, takže myslím, že je jasné, kdo má pravdu. Tolik lidí s vámi chce závodit, i když jsou na chvostu, je to hloupý risk. Ale co naděláte. Ztratil jsem vítězství, ale snad se tomu za patnáct let zasmějeme.
Fly-on-the-wall time... #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/n7G2q2OQTY
— Formula 1 (@F1) November 11, 2018
Daniel Ricciardo, 4. místo
Jsem spokojen s výsledkem, s veškerým týmovým úsilím, ale přesto jsem poněkud zklamán. Prostě proto, že nejsem na stupních vítězů. Dostihl jsem Kimiho a měl ho na dosah, ale nestačilo to. Strategie byla znovu výborná, takže nás to nemusí mrzet. Svedl jsem několik soubojů a bavil se jimi, zvláště předjetím Bottase. Bitva se Sebem byla úžasná, jednou nebo dvakrát jsme se asi dotkli, ale po celý závod jsme se respektovali. Bojovali jsme spolu už dříve, občas je to tvrdší, ale jsem si jist, že oba dobře víme, kde jsou hranice.
Jsem trochu frustrovaný, že máme penalizaci vždycky ve chvíli, kdy se naše auto zdá být hodně rychlé. Kdybych startoval víc vpředu, byl by to lepší výsledek. Cítím se tak trochu hořkosladce. Každopádně jsem se dnes bavil, udělal jsem vše, co bylo v mých silách. S dnešním tempem jsem před Abú Zabí optimistou, mám dojem, že to je naše silnější trať, mohli bychom tam vypít nějaké to šampaňské.
Christian Horner, šéf týmu
Pokud vedoucí auto právě předjelo Force Indii, tak byste lídrovi samozřejmě jako auto o kolo zpět neměli nijak bránit. To, co si Ocon myslel, bylo ubohé. Jo, byli rychlí na rovinkách, ale proč k čertu závodí s lídrem, když nemá tempo, a pak tam necpe své auto na vnitřek, to nemá smysl.
Myslím, že Maxe zdržel, abych byl upřímný. On do toho dával celé srdce i v poškozeném autě a Esteban měl štěstí. Řekl jsem Maxovi během dojezdového kola, ať dostane emoce pod kontrolu. Udělali jsme všechno správně, měli jsme Mercedes na lopatkách, předjeli jsme Ferrari, tak to je pro nás frustrující.
Dotáhl se znovu za Lewise jen s polovinou podlahy, když mu scházelo velké množství přítlaku. Viděli jsme, jak se Lewisova přední pneumatika rozpadá, ale s tím poškozením neměli dostatečnou rychlost na to, aby jej stáhl.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 3. místo
Jo, bylo to dobré, sice ne jednoduché, ale docházelo k nějakým soubojům, takže to byla zábava. Má pneumatiková strategie byla správná, ale těžko se předjíždělo a dlouho to trvalo, nevím.
RAIKKONEN: "It was good, not easy... the tyre was good, but it was difficult to pass. We can't replay it on other tyres, so you never know" #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/prO00G0WTi
— Formula 1 (@F1) November 11, 2018
Sebastian Vettel, 6. místo
Celkově to bylo náročné odpoledne, nebyl jsem vůbec spokojený. Jsem rád, že se Kimi dostal na pódium, ale můj závod začal celkem špatně, a taky celkem špatně skončil. Neměli jsme přilnavost, což je součást hry, když jste na tvrdších směsích, a Lewis s Valtterim spolupracovali. Max nás předjel v 3. kole, byl to od něj trochu optimistický skok, ale po celou dobu pak byl rychlejší než my.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Bohužel i když dojel Kimi na pódiu, nebyli jsme schopni splnit náš cíl, což bylo udržení souboje o pohár konstruktérů. Od zaváděcího kola se objevil problém se senzorem u Sebastiana a celý závod jsme museli jet na různá nastavení, která bychom běžně nevyužili, auto se hůř ovládalo. Gratuluji Mercedesu k zisku titulu.
SAUBER
Charles Leclerc, 7. místo
Výsledek mě opravdu nadchl, sedmé místo je pozitivním počinem a můžeme s ním být spokojení. Bylo zábavné závodit na této trati, přidat na naše konto nějaké body a posílit osmou pozici v Poháru konstruktérů. Celý tým se cítí dobře. Teď jsem zvědav, co dokážeme v Abú Zabí.
Marcus Ericsson, nedokončil
Po dobrém víkendu je to těžké rozčarování. Měl jsem kolizi s jiným vozem po startu a potom bylo opravdu těžké auto uřídit. Vyvážení bylo najednou úplně jiné než po celý víkend a poškození se pořád zhoršovalo. Proto jsem odstoupil - je to škoda, zvláště po tak fantastické kvalifikaci, ale musíme se vrátit silnější v závěru sezóny v Abú Zabí.
Frédéric Vasseur, vedoucí týmu
Nakonec je to pro tým pozitivní víkend. Oba piloti odvedli vynikající práci v kvalifikaci a odstartovali do závodu na čele "zbytku světa". Charlesovo sedmé místo je skvělým výsledkem pro posílení osmé příčky v Poháru konstruktérů. Sao Paulo ale opouštíme se smíšenými pocity, protože Marcus závod nedokončil. Po kontaktu s jiným vozem si poškodil podvozek a přední spoiler, což mu znemožnilo možnost závod dokončit. Nicméně náš závodní projev je dobrý a bojujeme o dobré pozice v šampionátu. Náš progres pokračuje a tohle je odměna za tvrdou práci nejen na trati, ale i v továrně ve Švýcarsku během celého roku. Už teď se těšíme na silné finále do Abú Zabí.
HAAS
Romain Grosjean, 8. místo
Jsem šťastný za sebe i za tým. S poškozením, které jsem na voze utrpěl po prvním kole, jsem prostě ohromen. Ztráceli jsme na přítlaku zhruba vteřinu. Kdybychom neměli tenhle problém, mohli jsme být ještě lepší. Proto jsem tak rád. Myslím, že bez tohoto handicapu bychom byli nejlepší ze zbytku světa. Za dvě bodovaná místa jsem vděčný. Bohužel jsme bodově od Renaultu dost daleko, ale dvakrát zabodovat oběma vozy by bylo před zimní přestávkou úžasné.
Kevin Magnussen, 9. místo
V prvním kole jsem měl docela štěstí. Dobře jsem odstartoval a první dvě zatáčky jsem projel opravdu výborně. Ve čtvrté mě ale někdo vytlačil, takže jsem o několik pozic přišel. Podařilo se mi vrátit zpět na své místo a zařadil jsem se za Romaina. Těší mě, že jsme jako tým bodovali opět oběma vozy. Je dobré odrazit se od včerejšího zklamání, když jsem se nedostal tam, kde bych měl být. Podařilo se nám eliminovat některé škody a jsem rád, že odjíždíme s dobrými body.
Günther Steiner, manažer týmu
Bodovat oběma vozy je dobrý výsledek. Všichni odvedli dobrou práci po celý víkend, proto máme takové umístění. Je fantastické zdolat Renault, který je v Poháru konstruktérů před námi.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 10. místo
Opravdu jsem doufal, že bude pršet. Během závodu jsem se díval na mraky a houstly, ale nakonec z toho nic nebylo. Nemyslím, že jsme dnes měli rychlost získat dnes víc. Musel jsem začít šetřit palivo a to celkem brzy a jel jsem si téměř celou dobu sám. Strategie fungovala jak nejlépe mohla a získali jsme bod, což je maximum. Je to škoda, protože zároveň nebodoval Renault a tak by bylo skvělé získat víc. Ale snad zakončíme sezónu lepším výsledkem v Abú Zabí.
Esteban Ocon, 15. místo
Byl jsem o hodně rychlejší než a Max [Verstappen] a pravidla říkají, že když jste rychlejší, tak můžete lídra předjet a dostat do stejného kola. Byl jsem na vnějšku, prováděl jsem stejný manévr jako na Alonsa a mnoho dalších jezdců.
Překvapila mě reakce Maxe. FIA ho musela zadržet, protože se mnou chtěl prát, tohle není profesionální. Jo, měl jsem pomalou zastávku, ale má rychlost byla ohromná, musel jsem ji využít a pravidla vám nezakazují se dostat do stejného kola. Na souboje s Maxem jsem jinak zvyklý již z nižších formulí.
One incident, two very different views #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/8zcMPcSvvJ
— Formula 1 (@F1) November 11, 2018
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Zachránit jeden bod je asi realisticky nejvíc, čeho jsme mohli dnes dosáhnout. Sergio zajel dobře, bojoval s Renaulty a potom jel sám, protože nedokázal stáhnout ztrátu na Haasy před námi. Ale vzhledem k okolnostem je to dobrý výsledek. Esteban odvedl dobrou práci a asi by dojel jedenáctý, kdyby nebylo kolize s Verstappenem. Pravidla říkají, že můžete předjet vedoucího jezdce a nebýt tak o kolo zpět a Esteban byl tou dobou o hodně rychlejší. Bohužel Max tam nenechal žádné místo a pokazilo to závod oběma.
TORO ROSSO
Brendon Hartley, 11. místo
Byl to dobrý závod a je škoda, že jsme nezískali za odměnu body, ale moc lidí neodstoupilo a tak nebylo z čeho těžit. Odstartoval jsem na tvrdší sadě, takže to bylo ze začátku těžké, ale i tak jsem měl dobrý start a posunul se. Věděl jsem, že musím pneumatiky udržet co nejdéle a strategie a zpětná vazba z boxové uličky fungovaly dobře. Jeden z mých nejlepších výkonů, ale bez bodů. Musíme se podívat, proč jsme měli dobrou rychlost v Mexiku, ale za dva týdny jsme se trápili tu v Brazílii.
Pierre Gasly, 13. místo
Měl jsem pár dobrých soubojů, ale bylo to těžké. Měl jsem dobrý start, ale potom jsme se oproti soupeřům trápili. Zkoušel jsem bojovat, ale neměli jsme dnes na body rychlost. Věděli jsme, že bude pro nás Brazílie náročná, ale po Mexiku jsme byli optimističtější. Je to tedy zklamání. Zbývá poslední závod, tak snad se podaří.
Franz Tost, šéf týmu
Pierre startoval devátý a dojel třináctý, takže to není uspokojivé. Chyběla rychlost a musíme zanalyzovat, proč. Brendon jel šestnáctý a jeli jsme na dlouhý první stint, což byl dobrý tah, protože to zlepšilo rychlost ke konci, ale bohužel jsme nebyli schopni bojovat o body.
RENAULT
Carlos Sainz jr., 12. místo
Když jsme jeli do Brazílie, věděli jsme, že to bude těžký víkend a nakonec jsme nebyli dostatečně blízko bodované pozici. Po velmi dobrém startu jsem získal tři pozice, svedl čistý souboj s Nicem a dalšími soupeři. V dalším průběhu závodu jsme pořád zkoušeli útočit, ale chybělo nám tempo, takže jsem ani nemohl dosáhnout kýženého zlepšení. Dnes jsem měl vyšší cíle, takže budeme muset zapracovat v Abú Zabí.
Nico Hülkenberg, nedokončil
Je škoda, že jsem musel odstoupit, ale byl jsem odvolán kvůli vysoké teplotě motoru. Neprospívá to pohonné jednotce a nestálo za to riskovat. Je to smůla, protože strategie skýtala dost rezerv, což by znamenalo, že v závěru budu mít čerstvé pneumatiky. Bylo zábavné svést souboj s Carlosem, bylo to těsné, ale nechali jsme si dost místa, byla to férová bitva o pozice. V Abú Zabí chceme předvést pro všechny velké finále.
Cyril Abiteboul, vedoucí týmu
Po dvou dobrých závodech je brazilský víkend zklamáním. V kvalifikaci jsme nestačili a po startu se nám nedařilo získat potřebné pozice. Nedokázali jsme zužitkovat závodní tempo, ačkoliv jsme byli rychlejší než některé vozy před námi, nebyli jsme dost rychlí, abychom je předjeli. Nica jsme ze závodu odvolali preventivně kvůli extrémním teplotám - nechtěli jsme riskovat ztrátu pohonné jednotky před Abú Zabí. Toto řešení ho na trati až tak nepoškodilo. Carlose jsme se pokoušeli dostat co nejvíc dopředu, ale nestačilo to, abychom dosáhli na bodované příčky. Tento závod ukázal rozdíly v naší konkurenceschopnosti - bude to hlavní téma pro zimní přestávku; musíme být více konzistentní, co se týče našeho výhledu do budoucna.
MCLAREN
Stoffel Vandoorne, 15. místo (po penalizaci za ignorování modrých vlajek)
Byl to dobrý závod a jsem spokojen i když výsledek není to, co bychom si přáli. Získali jsme maximum a předvedl jsem pár dobrých předjížděcích manévrů a měli jsme dobrý souboj s Fernandem. Předjeli jsme Williams, takže jsme udělali maximum. Vyšla nám i strategie a odvedli jsme dobrou práci, měli jsme delší první stint než ostatní a na čerstvých gumách jsme měli pár dobrých soubojů. Z časů to tak nevypadá, ale byl to dobrý závod a jsem spokojen. Vzhledem k rychlosti je to maximum..
Fernando Alonso, 17. místo (po penalizaci za ignorování modrých vlajek)
Byl to těžký den. Zariskovali jsme se strategií, zajeli do boxů brzy a chtěli předjet pár aut, ale nevyšlo to. Středně tvrdá sada se opotřebovávala a nebyli jsme konkurenceschopní během druhé poloviny závodu. Ani zastávka nebyla úplně čistá a bez problémů, ztratili jsme tam čas. Celkově jsme byli příliš pomalí a neměli na první desítku, ať už bychom zvolili jakoukoliv strategii a zkusili cokoliv. Myslím, že body byly mimo dosah.
Gil De Ferran, sportovní ředitel
Byl to náročný závod. Fernando měl dobré první kolo a posunul se, do boxů jsme ho povolali brzy, abychom mu dali příležitost dostat se před některé soupeře, ale měli jsme během zastávky problém a to vlastně pokazilo jeho závod, protože potom se dostal do provozu a byly mu mávány modré vlajky. Nicméně kdyby si mechanici nevšimli problému s pneumatikou, mohlo být po závodě. Díky.
Stoffel začal zaseknutý v provozu, ale postupně se posouval a ukazoval dobrou rychlost. Nicméně celkově nám tu rychlost chyběla a nemohli jsme bojovat o body, což je zklamání.
WILLIAMS
Sergej Sirotkin, 16. místo
Od začátku to byl náročný závod. Chyběla nám rychlost aut kolem nás a během prvních kol jsem se cítil jako kdybych tančil na ledě, nejen v soubojích, ale už jen s udržením vozu na trati. Snažil jsem se bránit pozici a pokazil si rytmus, trvalo chvíli, než se to usadilo. Neměli jsme rychlost, abychom to napravili, takže to bylo o přežití. Bylo těžké to zvládnout a udržet vše pod kontrolou během tak dlouhého stintu, takže je to po tak těžkém závodě zklamání.
Lance Stroll, 18. místo
Byl to dlouhý a těžký závod. Měl jsem dobrý start a držel jsem se mimo modrých vlajek, hlídal jsem si pneumatiky, ale celkově to nebylo dost, protože jsme neměli rychlost. To je charakteristika okruhu a je to tu těsné, málo zatáček, je to náročné vyhýbat se tu. Nebyl to moc vzrušující závod. Ale hlavní je, že jsme neměli rychlost a nejsem si jistý, že jsme mohli udělat něco se strategií.
Paddy Lowe, technický ředitel
Bylo to frustrující a s hodně modrými vlajkami. Riskovali jsme se strategií a přezouvali brzy, ale bohužel se to kvůli vysokému opotřebení nevyplatilo a ztratili jsme pozice. Nejsou to výsledky, ve které jsme doufali, ale oba jezdci předvedli dobrý výkon na limitu auta a hlídali si pneumatiky.