Samotný finský pilot přiznal, že takový pokyn v polovině nečekal a že nešlo o nic, "co bychom plánovali." Horner právo Mercedesu využít libovolnou strategii nezpochybňuje, spíše se podivuje nad tím, že si priority jasně nestanovil už před závodem.
"Z toho, co vím, Bottas moc nadšený nebyl. Ale předpokládali byste, že si ty scénáře před závodem proberou. Nemělo to být pro něj překvapením. Mě překvapuje, že to vůbec někoho překvapilo," komentuje s úsměvem šéf Red Bullu, jenž má s týmovou režií také bohaté zkušenosti.
"Je velmi jednoduché zapomenout, že F1 je týmovým sportem. Piloti nakonec jezdí pro tým. Předpokládám, že lehce matoucí bylo to, že si o tom nepromluvili předem a že si to neodsouhlasili ještě před tím, než sem přijeli," pokračuje Horner.
Svůj protějšek u Mercedesu chápe, podle něho by dospěl ke stejnému rozhodnutí jako Toto Wolff. "V takové situaci stačí jen pár odstoupení, a vy bojujete o titul mistra světa. Je to neustálý boj mezi šampionátem jezdců a osobním zájmem pilotů proti společnému zájmu týmu. Takže tu logiku chápu. Jen to zkrátka zní tak, jako by to vykonání spolu předem neprobrali."
Horner musel u Red Bullu v minulosti zvládat náročné situace mezi Sebastianem Vettelem a Markem Webberem. Jaký dopad má týmová režie na pilota - bude mít na Bottasovu morálku škodlivý vliv? "Určitě, ale je naprosto jasné, v jaké roli letos je. Nemusíte být raketovým inženýrem, abyste na to přišli," odpovídá.