"F1 by formát kvalifikace měnit neměla," říká sportovní šéf McLarenu

PH, 2. října 2018, 09:00 Google+

Formule 1 se v současnosti zabývá změnou kvalifikace pro příští rok, návrh se ale sportovnímu ředitelovi McLarenu Gilovi de Ferranovi moc nelíbí. V článku vysvětluje své důvody.

Počet komentářů:  27 komentářů (Poslední 03.10. 07:53) Napište svůj názor
Boj uprostřed pole po startu Velké ceny Maďarska

Boj uprostřed pole po startu Velké ceny Maďarska | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Podle FIA by kvalifikace mola mít čtyři části: v Q1, v Q2 a v Q3 by vypadly vždy čtyři vozy a zbylých osm by si to spolu rozdalo ve společném rozstřelu v nové Q4. Obecně za tím stojí myšlenka vytvořit větší nejistotu, protože špičkové týmy by musely udělat vše správně třikrát, aby postoupili do finální částí, což by zvýšilo šance na nečekané výsledky.

Rychlejším vozům by to rovněž mohlo ztížit postup do dalších částí na tvrdších pneumatikách a získat tak výhodu v závodu, protože pro Q4 by zbylo jen osm míst místo současných deseti v Q3. Devátý a desátý jezdec na roštu by navíc získal výhodu v podobě volného výběru pneumatik, zatímco dnes musí na startu nasadit ty, na kterých zajel nejrychlejší čas v Q2.

"Abych byl upřímný, tak mě se líbí současný kvalifikační formát. Myslím, že ze všeho, co jsem za ta léta viděl - a je toho už celkem pěkná škála včetně páteční kvalifikace, sobotní kvalifikace, omezeného počtu kol, různé věci, jediné kolo, jedna sada pneumatik celého rozsahu na víkend. Tohle je stále můj upřednostňovaný druh kvalifikace," říká De Ferran.

img-responsive

Gil de Ferran by současný formát kvalifikace neměnil | foto: IndyCar Media

"Myslím si, že nejdůležitější v kvalifikaci je - alespoň pro mě, když se dívám, tak chci vědět, že ten nejrychlejší kluk získá pole-position. Jako pilot, a já jsem odjel spoustu kvalifikací, víte, že jsem chtěl vždycky být tím nejrychlejší, tak podle mě tento formát kvalifikace je vlastně tím nejlepším pro jeho určení," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.

"Samozřejmě, že každý formát, který jsem za ta léta viděl, má určitá pozitiva a určitá negativa, ale když se to vyváží a já se zpětně podívám na tento formát, tak bych mu dal přednost," dodává De Ferran, jehož tým má pět závodů před koncem sezóny na 6. místě v šampionátu konstruktérů 23bodový náskok na Force Indii.

Bodový stav šampionátu konstruktérů po GP Ruska 2016

Bodový stav šampionátu konstruktérů po GP Ruska 2016 | zdroj: FIA

Google+ Vytisknout

Diskuze: "F1 by formát kvalifikace měnit neměla," říká sportovní šéf McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 03.10.2018 07:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 27 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cesta Maxe Verstappena s Red Bullem RB7 Spojenými státy americkými

VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Stoffel Vandoorne v F1 po sezóně 2018 skončí

Vandoorne bude příští rok závodit v elektrických formulích po boku šampiona DTM

Fernando Alonso v kokpitu vozu americké série Indycar

Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

George Russell vyhrál závod v Rusku

Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Max Verstappen před Kimim Räikkönenem

Räikkönen se Verstappena i přes jejich kolizi v Japonsku zastává

Max Verstappen s Red Bullem RB14

U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

Carlos Sainz s Renaultem RS18

"Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii

Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

Sebastian Vettel si podává ruce s Lewisem Hamiltonem

Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

Fernando Alonso skončil v Japonsku daleko za body

Trest pro Alonsa ano, pro Magnussena ne. FIA vysvětluje rozhodování svých komisařů +VIDEO

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (20:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Hondy

Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

  2. Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

  3. "Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

  4. U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

  5. Trest pro Alonsa ano, pro Magnussena ne. FIA vysvětluje rozhodování svých komisařů +VIDEO

  6. Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud