DISKUZE K ČLÁNKU

"F1 by formát kvalifikace měnit neměla," říká sportovní šéf McLarenu

Formule 1 se v současnosti zabývá změnou kvalifikace pro příští rok, návrh se ale sportovnímu ředitelovi McLarenu Gilovi de Ferranovi moc nelíbí. V článku vysvětluje své důvody.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "F1 by formát kvalifikace měnit neměla," říká sportovní šéf McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 03.10.2018 07:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 3 lidé) 02.10.2018 11:08
Tak Ferrari prý v Singapuru a Sochi dle měření… »
» jurgenb (Hlasovali 2 lidé) 02.10.2018 12:23
Mně osobně se více líbil předešlý systém… »
» Situs (Hlasoval 1 člověk) 02.10.2018 13:43
Dočkal jsem se? Jako pokud je to pravda, a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jurgenb

    jurgenb

    109.105.39.XXX
    Mně osobně se více líbil předešlý systém kvalifikace. Hodina kroužení a bral se nejlepší čas. Bez ohledu na palivo, gumy atd.
    Nutilo to jezdce bojovat, snažit se a bylo to napínavé do konce kvaldy.
    Jenže v té době nebylo takto přísné parc fermé, takže si týmy mohly štelovat ještě před závodem auta, doplnit paliva kolik potřebovali a tomu taky přizpůsobit taktiku.

    Toto vše nyní je pryč. Nyní celý rok vidíme (až na čestné výjimky) Q1 vypadnout oba Williamsy, McL Vandoorna, STR Hartleye a k nim jeden z jezdců Haas/Sauber/Renault.
    Q2 je většinou konečná pro druhého jezdce STR, REN, McL, HAAS a Sauberu.
    Když se tedy neděje nic divného, tak do Q3 vždy postupují 2xMER, 2xFER a 2xRB.
    7.-10. místo bývá největší loterie, ale díky systému kvalifikace a následné (ne)možnosti určit si gumy na start je pro jezdce lepší skončit 11. než 9. či 10.

    Takže co to je za systém kvalifikace, když jezdci sami preferují 11. startovní flek jako výhodnější než 9. a 10.?

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tak Ferrari prý v Singapuru a Sochi dle měření GPS záhadně ztratilo ten jejich záhadný extraboost energie na rovinkách. FIA o tom celkem mlčí, ale od Renaultu přišli informace že na to konkurenti Ferrari u FIA silně tlačili a prosazovali si lepší měření toku energie protože starou metodou od FIA prý nebylo možné bezpochybně toto zajistit. FIA byla nucena dát snímač i na druhou baterii aby nebyly žádné pochybnosti. FIA prý odmítla říci kdy tak přesně učinila. Zajímavá spekulace, hlavně po tom co FIA za legálností Ferrari hodně stála.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      No vidíš, dočkal jsi se *POTLESK*

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Dočkal jsem se? Jako pokud je to pravda, a popravdě to do sebe zapadá, tak mě z toho vychází že auto Ferrari jednoduše nebylo legální. Tohle vůbec není o tom být na hraně pravidel, tohle je o tom podvádět. Máš předepsané povolené množství elektrické energie v daném čase, tohle jednoznačně musí mít FIA podchycený a ne bránit Ferrari tak jak je bránilo. To se nadávalo na Renault že řval že musí mít všichni standardizovaný systém pro tuto kontrolu, fakt nechápu co na tom FIA tak študírovala, tohle ti opravdu přijde ok a fér? To jako příště přinese někdo třetí baterii a FIA bude 5 závodů čekat než ji také začne samostatně kontrolovat čidlem a do té doby kecat jak je všechno legální? Ty se divíš že ostatní konkurenti v tomto byli opravdu velmi aktivní a k FIA nedůvěřivý? Já sem tady řval že FIA vůbec nevěřím, zkuste mi to ještě jednou po tomto rozmlouvat 10

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Nevím ale hádám, že to nebylo tak jednoduché jako tvůj příměr o třetí baterii 13

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            To jo, takových cirkusových veletočů kolem toho FIA nakecala, ještě že někoho z konkurentů napadlo použít 2 senzory když má Ferrari 2 baterie, to muselo být hodně složitý pro FIA na to přijít v tak komplexním problému 11 17

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              91.245.26.XXX
              Ale jak tě taková blbost dokáže vždycky rozpálit 18

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Tohle popravdě dost. Řeší se to od dubna, FIA šla vlastně proti všem kdo na to upozorňoval a orodovala za legálnost Ferrari! Hamilton jen zmínil že tam maj nějaký trik a hned nám Whitting naklusal s výsměchem. A my se teď tady v říjnu dozvíme že najednou je boost Ferrari v čudu a ona FIA na nátlak měří i tu druhou baterii. A ještě odmítnou říci od kdy tomu tak je. Tohle tak smrdí že mi to hodně hnusí šampionát.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Tři nejlepší jezdci na pódiu po závodě ve Francii

FOTO: Velká cena Francie s dalším skvělý výkonem Hamiltona. Ferrari rozpačité, McLaren potvrdil zlepšení

Daniel Ricciardo se při předjížděni dostal všemi čtyřmi koly mimo trať

Komisaři trestají Ricciarda hned dvakrát, dodatečně se mění pořadí

Robert Kubica u mechaniků Williamsu

Zastávky v boxech a strategie: Nejrychleji přezouval opět Williams, Stroll vydržel na pneumatikách nejdéle

Sebastian Vettel ve Francii zajel nejrychlejší kolo

Nejlepší sektory a rychlosti závodu: Vettel na rovince létal, na Hamiltona v 2. sektoru neměl ani na čerstvé směsi

Sebastian Vettel ve Francii

Vettel v bitvě o nejrychlejší kolo a bod navíc Hamitlona těsně porazil v posledním kole

Lewis Hamilton po úspěšné kvalifikaci ve Francii

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Cíl jsme nesplnili, protože jsme náskok Mercedesu nestáhli," lituje Vettel

Lewis Hamilton nadále vítězí a má titul stále blíže

GP FRANCIE: Překvapení? Zapomeňte. Nadvláda Mercedesu trvá + VIDEO

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po úspěšné kvalifikaci ve Francii

FOTO: Sobota ve Francii - Mercedes řadí dále, McLaren zatápí Red Bullu

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 ve Francii

ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton výrazně překonal rekord okruhu, co stojí za překvapením McLarenu? +VIDEO

Lewis Hamilton pokračuje v krasojízdě, na kontě má další pole position

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Spíše budeme bojovat s Red Bullem," uvádí zklamaný Vettel

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Úterý

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama