Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

PG, 19. července 2018, 06:20 Google+

Ředitel F1 týmu Renault Cyril Abiteboul přiznal, že jej Ferrari s navýšením výkonu u své nové specifikace překvapilo. Takový nárůst ve Viry nečekali.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 19.07. 22:04) Napište svůj názor
Ztráta Renaultu na špici se žel nemění

Ztráta Renaultu na špici se žel nemění | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek



I když Renault připravil pro Velkou cenu Kanady v červnu znatelné vylepšení, tak se na okruzích nezdá, že by Ferrari s Mercedesem nějak stáhl. Velkého zisku dosáhla také Honda, která je těsně za ním.

Mercedes svou specifikaci 2.1 přivezl až do Francie, zatímco Ferrari svou specifikaci č. 2 představilo o závod dříve v Montrealu. Vyšší výkon byl hned viditelný, oproti předchozí verzi motoru se jednalo o dvě desetiny k dobru. Scuderia však po ověření základních spolehlivostních faktorů v Rakousku použila ještě agresivnější mapování a v Silverstone již bylo zřejmé, že předstihla i Stříbrné šípy.

Renault takových zisků nedosáhl ani s nasazením nového MGU-K. V Británii jezdil stále v podstatě se stejnými parametry jako v Montrealu, k agresivnějšímu využití své pohonné jednotky se chystá.

V Silverstone, kde se letos projížděly některé zatáčky naplno díky vyššímu přítlaku současné generace monopostů a vyšší přilnavosti pneumatik, byly rozdíly mezi výrobci motorů ještě patrnější.

img-responsive

Red Bully v Silverstone na rovinkách ztrácely sekundu na kolo | foto: Red Bull Content Pool

Po kvalifikaci, v níž se projíždělo 82 % okruhu na plný plyn, si Red Bull na deficit Renaultu nahlas postěžoval. Maxovi Verstappenovi kvůli tomu připadal jeho vůz jako z nižší Formule 2, na rovinkách ztrácel kolem jedné sekundy, proto odhadoval, že jim na Ferrari chybí "70 - 80 koní."

Obvykle měl před zbytkem pole náskok osmi desetin až jedné sekundy, tentokrát byl za ním Haas poháněný Ferrari jen o 0,2 s za rakouskou stájí.  Nepomohlo jí ani to, že Ricciardo s Verstappenem volili nižší přítlak (zadní křídlo z Baku, přední křídlo z Montrealu).

"Naši soupeři na mě zkrátka zapůsobili. Působí na mě to, co děláme, ale také to, co dělají ostatní, protože je faktem, že se ztráta ve skutečnosti nesnižuje. Dosahujeme pouze to, že se nemění," připouští zklamaně Abiteboul.

"Myslím, že obzvlášť Ferrari udělalo důležitý krok v posledních závodech se svým továrním týmem i se svými zákazníky. Je to velmi jasně viditelné a my to musíme zohlednit v tom, co děláme, a při stanovování priorit. Musíme pokračovat v poskytování toho, co se u nás od poskytování výkonu očekává," uznává Francouz.

img-responsive

Renault je překvapen tím, jak Ferrari zlepšilo svou pohonnou jednotku | foto: Renault Sport F1

"Je to fakt úžasné, jak se okruhy mění. Obzvlášť letos s dodatečným efektem normální vývoje aerodynamiky a pneumatik s vyšší přilnavostí. Hodně tratí ale bylo také přeasfaltováno. Vždycky nevíme, co od nového povrchu očekávat, a množství přilnavosti nabízené tímto novým Silverstonem bylo fakt překvapením, stejně jako procento okruhu, které teď jezdíte naplno," říká šéf Renaultu.

"Udělalo to z něj jeden z nejcitlivějších okruhů na výkon, který jsem zatím viděl. Před několika lety všichni měli takto v pamětech jako nejcitlivější Montreal. Teď to vypadá vlastně jako vtip, když ho porovnáme s Rakouskem nebo se Silverstone," vysvětluje Abiteboul.

A na zmíněnou kritiku pilotů na závěr reaguje slovy: "Myslím si tedy, že některé komentáře jezdců by měly být zahrnuty do kontextu vývoje dráhy. Od Silverstone to nezbytně nečekáte, ale tohle je ve skutečnosti nový Silverstone."



Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 19.07.2018 22:04 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Sebastian Vettel v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska 2019

Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

George Russell s Williamsem FW42 v kvalifikaci v Maďarsku

"Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

Mattia Binotto letos převzal vedení celého týmu

Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře?

Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen a Romain Grosjean se letos těší z podstatně lepší formy svých vozů

Může za markantní vzestup Haasu jeden muž? Jezdci i vedení to naznačují

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

  2. Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

  3. Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

  4. "Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

  5. Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

  6. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud