Vítěz Velké ceny Rakouska se o týden později v Silverstone pořádně opřel do Renaultu. Na trati, kde se v kvalifikaci jelo 82 % okruhu na plný plyn, podle něj výrobce motorů na špičku ztrácel 70 - 80 koní a na rovinkách ztrácel přes sekundu.
"Když vám schází 70 - 80 koní, pak víte, že se budete trápit. Na rovinkách to vypadalo, jako bychom byli v jiné sérii," prohlásil Verstappen minulou sobotu po kvalifikaci. Na otázku, zda mu Red Bull připadal jako z Formule 2, upřesnil: "Ano."
"Myslím, že máme nejlepší šasi ze všech. Kdybychom měli motor Mercedes nebo Ferrari, už by nás znovu nespatřili. Ale na rovinkách teď máme příliš nízkou rychlost. To je fakt problém," uvádí Max. Na špici se v oblasti špičkového výkonu pořadí změnilo, podle inženýrů se Ferrari díky změnám v oblasti turba a MGU-H, pomocí něhož nyní dokáže rekuperovat více energie, dostalo před Mercedes.
Se znatelnou ztrátou za nimi zůstává Renault s Hondou, kterým se svůj deficit nedaří stáhnout. "Od té doby, co Ferrari a Mercedes přišli se svým vylepšením motor, se ztráta opravdu prohloubila," tvrdí holandský pilot, podle něhož je nejlepším příkladem Silverstone, kde byl Red Bull "pomalý." Tým se to sice snaží kompenzovat nízkým přítlakem, to ale narušuje jeho výkonnost v zatáčkách.
A příští týden v Německu mohou mít opět problém: "Je tam osm zatáček a mezi nimi spousta rovinek. Ale nikdy nevíte - na dobrý výsledek bychom mohli dosáhnout díky incidentům a výjezdům safety caru. Nebude to však jednoduché," upozorňuje Verstappen.
"Myslím si, že potom budeme moci skutečně bojovat v Maďarsku, v Singapuru a v Mexiku. Podle mě průměrně ztrácíme kvůli motoru šest, sedm desetin. Ale asi čtyři desetiny dokážeme kompenzovat jinde. Takže ano, nějaké příležitosti vidím," dodává dvacetiletý jezdec Red Bullu.