"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Petr Hlawiczka, 12. července 2018, 06:40 Google+

Max Verstappen je spokojen s prací, kterou odvádějí inženýři Red Bullu v Milton Keynes, tvrdě však kritizuje pohonnou jednotku Renault. Kolik ztrácí a jaké šance s ním budou mít ve zbývajících závodech letošní sezóny, než přejdou příští rok k (zatím ještě slabší) Hondě?

Počet komentářů:  46 komentářů (Poslední 16.07. 13:02) Napište svůj názor
Max Verstappen ve Velké ceně Británie

Max Verstappen ve Velké ceně Británie | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek



Vítěz Velké ceny Rakouska se o týden později v Silverstone pořádně opřel do Renaultu. Na trati, kde se v kvalifikaci jelo 82 % okruhu na plný plyn, podle něj výrobce motorů na špičku ztrácel 70 - 80 koní a na rovinkách ztrácel přes sekundu.

"Když vám schází 70 - 80 koní, pak víte, že se budete trápit. Na rovinkách to vypadalo, jako bychom byli v jiné sérii," prohlásil Verstappen minulou sobotu po kvalifikaci. Na otázku, zda mu Red Bull připadal jako z Formule 2, upřesnil: "Ano."

"Myslím, že máme nejlepší šasi ze všech. Kdybychom měli motor Mercedes nebo Ferrari, už by nás znovu nespatřili. Ale na rovinkách teď máme příliš nízkou rychlost. To je fakt problém," uvádí Max. Na špici se v oblasti špičkového výkonu pořadí změnilo, podle inženýrů se Ferrari díky změnám v oblasti turba a MGU-H, pomocí něhož nyní dokáže rekuperovat více energie, dostalo před Mercedes.

Se znatelnou ztrátou za nimi zůstává Renault s Hondou, kterým se svůj deficit nedaří stáhnout. "Od té doby, co Ferrari a Mercedes přišli se svým vylepšením motor, se ztráta opravdu prohloubila," tvrdí holandský pilot, podle něhož je nejlepším příkladem Silverstone, kde byl Red Bull "pomalý." Tým se to sice snaží kompenzovat nízkým přítlakem, to ale narušuje jeho výkonnost v zatáčkách.

img-responsive

Ferrari a Mercedes s prvními letošními vylepšeními svých motorů Renaultu odskočili | foto: Renault Sport F1

A příští týden v Německu mohou mít opět problém: "Je tam osm zatáček a mezi nimi spousta rovinek. Ale nikdy nevíte - na dobrý výsledek bychom mohli dosáhnout díky incidentům a výjezdům safety caru. Nebude to však jednoduché," upozorňuje Verstappen.

"Myslím si, že potom budeme moci skutečně bojovat v Maďarsku, v Singapuru a v Mexiku. Podle mě průměrně ztrácíme kvůli motoru šest, sedm desetin. Ale asi čtyři desetiny dokážeme kompenzovat jinde. Takže ano, nějaké příležitosti vidím," dodává dvacetiletý jezdec Red Bullu.



Google+ Vytisknout

Diskuze: "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 16.07.2018 13:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 46 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Lewis Hamilton, Toto Wolff a Valtteri Bottas slaví mistrovský titul konstruktéra po závodě v Brazílii

FOTO: Těsné souboje v Brazílii, kolize Verstappena s Oconem a oslavy titul Mercedesu

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018

"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Sebastian Vettel s Ferrari na brazilském okruhu Interlagos

Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toro Rosso letos předvádí nestabilní výkony

Jako na horské dráze. Toro Rosso se svou formou není spokojeno, zazáří v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  2. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Jak bude vypadat trať ve Vietnamu, kam F1 zamíří poprvé v roce 2020?

  5. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud