"Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

Petr Hlawiczka, 20. června 2018, 06:20 Google+

Renault udělá vše, co je v jeho silách, aby Red Bull litoval svého rozhodnutí přejít od příští sezóny k Hondě. Chystá další specifikaci motoru, která podle něj bude znatelně lepší.

Počet komentářů:  101 komentářů (Poslední 23.06. 13:19) Napište svůj názor
Renaulty ve Velké ceny Kanady

Renaulty ve Velké ceny Kanady | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek


Rakouský tým včera oznámil, že se po 12 letech rozchází s Renaultem a že příští rok bude odebírat pohonné jednotky od Hondy. Ve Viry se teď budou snažit na závodních okruzích dokázat, že šlo o špatný krok.

"Uděláme všechno proto, aby tohoto rozhodnutí litovali. Myslím tím jednoduše tak, že budeme na trati odvádět se svým vlastním týmem a pod vlastními barvami to nejlepší, co můžeme," avizuje šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

Jsem opravdu velmi nadšený výkonnostním vylepšením, které má přijít, obzvlášť specifikací C, jíž hodláme nasadit později v této sezóně.  V tuto chvíli není důvod si myslet, že ji Red Bull nedostane, byť ještě musíme potvrdit detaily alokačního plánu motorů. Ale doufám, že je přimějeme k tomu, aby toho litovali," pokračuje.

img-responsive

Chystaná specifikace C má představovat velký pokrok | foto: Renault Sport F1

Konec partnerství není překvapením - potvrzuje dřívější dohody
Nakolik jej překvapilo ukončení spolupráce ze strany Red Bullu? "Abych byl upřímný, tak vůbec. Podle mě zapomínáme, že jde o potvrzení - víceméně vlastně status quo. Loni jsme v Singapuru oznámili rozsáhlou sadu dohod se skupinou Red Bull a McLaren."

"To zahrnovalo ukončení dodávek pro Toro Rosso na konci roku 2017 a pro Red Bull na konci roku 2018, i když Red Bull požadoval, abychom v této záležitosti byli vágnější," vysvětluje Abiteboul.

"Spíše se to ubíralo jiným směrem poté, co nás Red Bull požádal o nabídku, když se nemohl rozhodnout, který směrem půjde. Pro nás jde spíše o potvrzení toho, co viselo ve vzduchu - o strategické a obchodní rozhodnutí spíše než čistě technické či sportovní rozhodnutí Red Bullu."

img-responsive

Bude Red Bull příští rok litovat nebo naopak dosáhne na titul? | foto: Red Bull Content Pool

"Jsem si jistý, že jde o směsici faktorů a parametrů. Je tam něco, co se týká výkonnosti, je však naprosto zřejmé, že jde o víc než to. A existuje několik věcí, které jsme nabídnout nemohli - jako finanční podporu, přístup k jádrovému zařízení, protože naší prioritou a cílem soustředění je konsolidace výkonnosti Renaultu," komentuje jeho šéf.

Ztráta Red Bullu výhodou?
Lituje sice ztráty měřítka pro výkonnost svého týmu, na druhou stranu mít na starosti jen dvě stáje podle něj přináší i výhody: "Pro nás to je dobré, protože nám to opravdu umožní se soustředit na to, co musíme udělat se svým vlastním týmem, s Renaultem. A také pro přípravu na rok 2021."

img-responsive

Renault odchod Red Bullu od loňského roku očekával | foto: Renault Sport F1

Ve Viry navíc nemohli čekat až na Velkou cenu Rakouska, kde se měl Red Bull původně rozhodnout: "Stěžovalo nám to život v našem dodavatelském řetězci a také vývoj dílů pro příští rok. Navíc je tam určitá citlivost týkající se duševního vlastnictví."

Spolupráce se ve zbytku sezóny změní
"My jsme v základu vždy očekávali, že příští rok změní dodavatele motorů, proto jsme si dělali čím dál větší starostí o duševní vlastnictví. Je to pro nás důležité mít jasno ohledně jejich plánu pro příští rok, takže můžeme přijmout řádná opatření.

Pokud by zároveň neodcházeli, mohli bychom změnit způsob vzájemné spolupráce pro zbytek sezóny a přípravu na tu příští. Byla tedy řada faktorů, které bylo třeba vyjasnit. Můžu jim alespoň poděkovat, že v dalším oddalování rozhodnutí neshledávali žádný smysl," dodává Abiteboul.





Google+ Vytisknout

Diskuze: "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 101, poslední 23.06.2018 13:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 101 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell v novém voze Williams FW42 - Mercedes při třetím dnu testů v Barceloně

FOTO: Třetí den na v Barceloně - první snímky Williamsu

Daniil Kvjat v novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při třetím dnu testů v Barceloně

Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

Lando Norris poprvé s McLarenem MCL34

McLaren ví, jaké problémy se mohou objevit u nového vozu MCL34. Zbavil se těch loňských?

Alexander Algon s Flow-visem na novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při druhém dni testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - poprvé s Albonem a Fittipaldim

McLaren znovu těsně za Ferrari, dnes díky nováčkovi Norrisovi

Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

Carlos Sainz první den testů s McLarenem MCL34

"Tvrdá práce se vyplácí." McLaren si po 1. dnu testů pochvaluje rychlost i spolehlivost

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Red Bull se těší na novou éru ve své historii

Red Bull vysvětluje, proč se rozhodl přejít k Hondě: "Umožní nám závodit na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

  2. Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

  3. Ferrari představuje vůz pro sezónu 2019 - bude SF90 mistrovský? + VIDEO

  4. "Beze strachu vpřed." McLaren odhaluje nový vůz MCL34, s nímž se chce vrátit dopředu

  5. Ve Fioranu již Räikkönen prohání novým F1 maskovaný monopost Alfa Romeo + VIDEO

  6. Matná červená? Binotto vysvětluje, proč se ve Ferrari rozhodli pro změnu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud