McLaren
McLaren v Singapuru opět zkoušel nové bočnice na předním křídle, ale do závodu ani do kvalifikace je nenasadil. Tento složitý díl skládající se ze tří částí zkoušel poprvé již ve Valencii, pak také ve Spa. Je důležitý pro generování přítlaku a pro správné směrování vzduchu mezi koly a křídlem.
Radikální zakončení bočnice s plátem ohnutým nad horní profil křídla formuje dva kanály ve střední části. Pomocí Venturiho efektu se zde tvoří vír, který pomáhá snížit aerodynamický odpor, jež kladou kola.
Stříbrní také změnili šasi obou pilotů (po pátečních trénincích) s novou podlahou a novým, tentokrát symetrickým, zadním difuzorem, který nahradil verzi, s níž poprvé McLaren zazářil dobrou výkonností na Nürburgringu.
Úpravy doznaly i vertikální křidélka na bočnicích uprostřed vozu, jež jsou upevněny k podlaze. Pomáhají udržet proud vzduchu kolem výřezů v bočnicích, což pomáhá "utěsnit" podlahu a tím i vylepšit stabilitu zadní části vozu. O něco zvyšují odpor vzduchu, ale celková aerodynamická efektivita balíku je vyšší.
BMW
Německá stáj přivezla spoustu novinek a konečně také do detailů propracované přední křídlo, jež se stalo letos standardem. BMW s "krabicemi" na předním křídle věru nebyl žádným elegánem na startovním roštu.
Nová je tedy dvojitá zakřivená bočnice, jež nahrazuje hranatou, s níž jezdili v Monze. V aerodynamickém tunelu bylo na monopostu patrné díky novému přednímu křídlu velké zlepšení zejména kvůli efektivnějšímu obtékání předních kol.
Do Singapuru BMW přivezlo také nově tvarované bočnice, nový difuzor a převodovku. Tým zde sice získal jen jeden bod, podle Theissena by měl nicméně plný potenciál prokázat až na rychlejší trati v Japonsku.
Red Bull
Rakušané představili mírně upravené křídlo ze Spa. Nové bočnice jsou nyní ve spodní části širší (na obrázku dole č. 2), hlavní profil je tudíž o něco užší, ale vzniká tak větší vír za křídlem. Takto je podstatně vylepšeno i proudění pod křídlem (tuto cestu volil McLaren v roce 2006/07), když představil ultra široké spodní pláty). Cílem je maximalizovat generování přítlak pod předním spoilerem. Upraveno bylo i dodatečné křidélko uchycené na bočnici směřující dovnitř (3).
Zajímavé bylo, že Red Bully trpěly velkým opotřebováním brzd, čehož jsem si u nich letos jinde nikdy nevšiml. Částečným vysvětlením může být to, že se snaží maximalizovat rychlost na úkor chlazení brzd, které (zvláště v případě Marka Webbera) nejspíše o uplynulém víkendu podcenili.
Red Bull se vrátil v Singapuru k širšímu nosu (1) - ten pomáhá ke zvýšení přítlaku na úkor odporu vzduchu. Neúčinné řešení na rychlých okruzích (Monza, Spa), v Singapuru se však vyplatilo. Zbývá dodat, že i nápojový gigant zde představil nový difuzor.