"Musím přiznat, že ta pneumatika je celkem působivá. Snadno dává sekundu na kolo," uvedl po testech v Barceloně pilot Renaultu. "V Monaku by mohla být něčím speciálním. Pokud tomu tak bude, tak uvidíme velmi rychlé časy na kolo. Kvalifikace by mohla být absolutním šílenstvím. Bude hodně divoká."
"U minulý rok s novými auty to bylo něco neuvěřitelného. A letos, se směsí o dva stupně měkčí a tou nejlepší pneumatikou, kterou Pirelli podle mě za mnoho let udělalo, to bude šílené," těší se na sobotu Sainz, jenž svého týmového kolegu Nica Hülkenberga dokázal v kvalifikaci poprvé porazit až před 2 týdny v Barceloně, v pátém letošním podniku.
Piloti tedy s nadšením očekávají závodní debut hyper-měkké směsi - dva roky poté, co zde výrobce pneumatik poprvé představil ultra-měkkou. V Monte Carlu se ale i tento víkend očekávají jednozastávkové strategie, protože opotřebení i degradace jsou na tamějším městském okruhu nejnižší za celý rok. A protože se téměř nedá předjíždět, je kvalifikace obzvlášť důležitá.
"Zatímco měkká, super-měkká a ultra-měkká jsou si celkem blízko, hyper-měkká směs představuje krok. Monako je poměrně unikátním okruhem, proto si nejsem jistý, jestli tam uvidíme skutečný potenciál hyper-měkké - možná spíše až v Montrealu. V Monaku nebude jen kvalifikační, ale i závodní pneumatikou. Jsem si jistý tím, že na ní bude možné odjet slušný stint. V Monaku to je pořád stejné: všichni chtějí s tou nejměkčí volbou odjet co nejvíce," shrnuje šéf Pirelli Mario Isola.
#F1 #Pirelli tyre info for #MonacoGP:
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 24, 2018
- min. starting pressure ✔️
- blistering sensitivity ✔️
- camber limit ✔️
- heating strategy ✔️ pic.twitter.com/pttLynGXp5