Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Petr Hlawiczka, 23. května 2018, 06:30 Google+

Carlos Sainz očekává, že sobotní kvalifikace na Velkou cenu Monaka bude díky novým hyper-měkkým pneumatikám a jejich vyšší přilnavosti "absolutním šílenstvím."

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi | foto: Pirelli

Sdílejte článek

"Musím přiznat, že ta pneumatika je celkem působivá. Snadno dává sekundu na kolo," uvedl po testech v Barceloně pilot Renaultu. "V Monaku by mohla být něčím speciálním. Pokud tomu tak bude, tak uvidíme velmi rychlé časy na kolo. Kvalifikace by mohla být absolutním šílenstvím. Bude hodně divoká."

"U minulý rok s novými auty to bylo něco neuvěřitelného. A letos, se směsí o dva stupně měkčí a tou nejlepší pneumatikou, kterou Pirelli podle mě za mnoho let udělalo, to bude šílené," těší se na sobotu Sainz, jenž svého týmového kolegu Nica Hülkenberga dokázal v kvalifikaci poprvé porazit až před 2 týdny v Barceloně, v pátém letošním podniku.

Informace Pirelli o pneumatikách a okruhu v Monaku

Informace Pirelli o pneumatikách a okruhu v Monaku | zdroj: Pirelli

Piloti tedy s nadšením očekávají závodní debut hyper-měkké směsi - dva roky poté, co zde výrobce pneumatik poprvé představil ultra-měkkou. V Monte Carlu se ale i tento víkend očekávají jednozastávkové strategie, protože opotřebení i degradace jsou na tamějším městském okruhu nejnižší za celý rok. A protože se téměř nedá předjíždět, je kvalifikace obzvlášť důležitá.

"Zatímco měkká, super-měkká a ultra-měkká jsou si celkem blízko, hyper-měkká směs představuje krok. Monako je poměrně unikátním okruhem, proto si nejsem jistý, jestli tam uvidíme skutečný potenciál hyper-měkké - možná spíše až v Montrealu. V Monaku nebude jen kvalifikační, ale i závodní pneumatikou. Jsem si jistý tím, že na ní bude možné odjet slušný stint. V Monaku to je pořád stejné: všichni chtějí s tou nejměkčí volbou odjet co nejvíce," shrnuje šéf Pirelli Mario Isola.

Počet a druh směsí pneumatik, které si piloti vybrali pro závodní víkend v Monaku

Počet a druh směsí pneumatik, které si piloti vybrali pro závodní víkend v Monaku | zdroj: Pirelli



Google+ Vytisknout

Diskuze: Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Lewis Hamilton, Toto Wolff a Valtteri Bottas slaví mistrovský titul konstruktéra po závodě v Brazílii

FOTO: Těsné souboje v Brazílii, kolize Verstappena s Oconem a oslavy titul Mercedesu

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018

"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Sebastian Vettel s Ferrari na brazilském okruhu Interlagos

Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  2. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Jak bude vypadat trať ve Vietnamu, kam F1 zamíří poprvé v roce 2020?

  5. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud