FIA nevyhověla Williamsu ohledně Sirotkinovy penalizace

Robert RoBertino Pavelka, 8. května 2018, 16:00 Google+

Britská stáj požádala FIA, aby přezkoumala několik incidentů v rámci Grand Prix Ázerbajdžánu - nejvyšší orgán motoristického sportu tak učinil v deseti bodech, jimiž zdůvodnil své rozhodnutí.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 08.05. 21:02) Napište svůj názor
Charlie Whiting měl v Baku co vysvětlovat

Charlie Whiting měl v Baku co vysvětlovat | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Williams chtěl po FIA opětovné prověření incidentu v Baku při Grand Prix Ázerbajdžánu, za nějž byl pilot Sergej Sirotkin penalizován propadem na startovním roštu. Dále pak Williams žádal o prověření některých dalších incidentů a rovněž chování Fernanda Alonsa, který po kolizi v úvodním kole dojel do boxů s poškozeným vozem.

Nad tímto požadavkem se sešli původní členové komise - Garry Connelly, Tom Kristensen, Dennis Dean a Anar Šukurov - a vyslechli argumenty právního zástupce stáje Williams a ředitele závodů Grand Prix Charlie Whitinga prostřednictvím telekonferenčního spojení. Jednomyslně dospěli k názoru, že "neexistuje žádný nový významný relevantní prvek, který by vedl k přezkoumání kteréhokoliv z pěti incidentů zmíněných v žádosti".

Komisaři poté zveřejnili desetibodové hodnocení, ve kterém zdůvodnili své rozhodnutí. Sirotkinova kolize se Sergio Pérezem ve druhé zatáčce byla ohodnocena poklesem o tři místa na startu v následující Grand Prix Španělska. Podle komise "nebyl tento incident obdobný jako všechny ostatní, které se odehrály v prvním kole, kdy byly vozy vedle sebe". Komisaři uvedli, že rozhodnutí o penalizaci nebylo až do konce závodu zveřejněno, což lze považovat za irelevantní, neboť "tím nebyla dána možnost k nějakému protestu či odvolání". U Williamsu se možná cítili dotčeni a proto napadli všechny týmy, jejichž zástupci nebyli penalizováni nebo potrestáni nebo dle Williamse nedostatečně potrestáni.

Komisaři uvedli, že uplatnění rozdílných postihů stejně jako jejich neudělení ve srovnání s jinými incidenty "nelze považovat za  nový element", vedoucí ke zvláštnímu posouzení. Williams chtěl prověřit dva incidenty v prvním kole. Sirotkin po nárazu do Péreze ve druhé zatáčce kolidoval s Alonsem a následně ťukl také Renault Nico Hülkenberga. Jen o zatáčku dále do sebe narazili Kimi Räikkönen a Esteban Ocon, na což doplatil mladý Francouz. Williams také upozornil na penalizaci Kevina Magnussena - Dán dostal 10 trestných vteřin a dva trestné body za srážku s Pierre Gaslym v době, kdy už tento incident byl pro vývoj samotného závodu "bezvýznamný".

Jak uvedli komisaři, od roku 2016 prověřili 87 incidentů vedoucích ke kolizi, přičemž v 55 případech neudělili žádný trest. Čtrnáctkrát potrestali viníka 10vteřinovou penalizací, v devíti pak provinilec musel v následujícím závodě couvnout na roštu o tři místa zpět. Podle nich tak postihy prohřešků Sirotkina, Magnussena a Ericssona (kolidoval s Magnussenem hned v prvním kole byly "v naprostém souladu s předchozí praxí" stejně jako případy, kdy nebyl udělen žádný trest. Komisaři rovněž uvedli že oznámení "žádný další postih" nebylo zveřejněno před koncem závodu, což podle komisařů poskytlo Williamsu "dostatek prostoru a času" k podání možnému odvolání - toho ale tým nevyužil.

img-responsive

Fernando Alonso v Baku i přes incident v prvním kole bodoval. | foto: McLaren

Williams rovněž poukázal, že "žádná další akce" nebyla v pořádku a využil hned následující situaci zmíněnou již výše v textu - šlo o trojku: Sirotikin, Alonso a Hülkenberg. Williamsu se nelíbilo Alonsovo dojetí do depa, ale FIA zamítla přezkum této události poté, co Charlie Whiting připomněl přítomnost Safety Caru na trati a zdůraznil, že Alonso "dbal na to, aby se vyhnul závodní linii a provozu, čímž minimalizoval riziko".

Komisaři u Alonsa ještě uvedli, že příslušníci týmu Williams zaregistrovali příjezd Španělova vozu do depa, takže nelze označit tento bod jako "nový bezpečnostní prvek". Navíc Williams ve své zprávě využil odkazů na média, ale takové zprávy nejsou považovány za "významné a relevantní".

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA nevyhověla Williamsu ohledně Sirotkinovy penalizace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 08.05.2018 21:02 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell v novém voze Williams FW42 - Mercedes při třetím dnu testů v Barceloně

FOTO: Třetí den na v Barceloně - první snímky Williamsu

Daniil Kvjat v novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při třetím dnu testů v Barceloně

Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

Lando Norris poprvé s McLarenem MCL34

McLaren ví, jaké problémy se mohou objevit u nového vozu MCL34. Zbavil se těch loňských?

Alexander Algon s Flow-visem na novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při druhém dni testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - poprvé s Albonem a Fittipaldim

McLaren znovu těsně za Ferrari, dnes díky nováčkovi Norrisovi

Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

Carlos Sainz první den testů s McLarenem MCL34

"Tvrdá práce se vyplácí." McLaren si po 1. dnu testů pochvaluje rychlost i spolehlivost

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly marně hledá důvody poklesu formy Toro Rosso

Gasly: Pokles výkonnosti není způsoben jen Hondou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

  2. Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

  3. Ferrari představuje vůz pro sezónu 2019 - bude SF90 mistrovský? + VIDEO

  4. "Beze strachu vpřed." McLaren odhaluje nový vůz MCL34, s nímž se chce vrátit dopředu

  5. Ve Fioranu již Räikkönen prohání novým F1 maskovaný monopost Alfa Romeo + VIDEO

  6. Matná červená? Binotto vysvětluje, proč se ve Ferrari rozhodli pro změnu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud