"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Petr Hlawiczka, 16. července 2018, 06:20 Google+

Williams se svým vozem FW41 dosáhl v posledních závodech pokroku, ten je ale podle závodního pilota Sergeje Sirotkina maskován dalšími faktory.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 17.07. 15:32) Napište svůj názor
Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41 | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek



Agresivní nová filozofie konstrukce vozu u FW41 selhala. Sirotkinovi se letos zatím nepodařilo získat jediný bod, jeho týmový kolega Lance Stroll skóroval pouze jednou.

Na vině je nekonzistentní aerodynamika, kdy vůz ztrácí přítlak v nájezdu do zatáček. Sirotkin ale pro F1news.cz prozradil, že i když je ona hlavním problémem, zaostávají také v mechanické oblasti - soupeři pokročili také v oblasti systému zavěšení a tlumičů, což se snaží dohnat.

Po Velké ceně Británie navíc řekl: "Je to velmi těžké. Upřímně máme tu a tam nějaké nové díly, díky kterým dosahujeme pokroku. Jediným problémem je to, že ostatní dělají totéž, takže se toho na našem postavení ve srovnání s ostatními moc nemění."

img-responsive

Poslední verze zadního křídla a podlahy v Silverstone nefungovaly | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Zlepšujeme se a v určitých oblastech jsme se zlepšili opravdu hodně, ale velmi často to je překryto, řekněme dalšími většími faktory. Jako příklad může posloužit to, co jsme zažili s novým zadním křídlem nebo ty nepravděpodobné a pro nás nejhorší trať a počasí. To všechno zakrývá a maskuje naše zlepšení, které jsme dosáhli, takže to je těžké," pokračuje ruský pilot.

V určitých ohledech jsou podle něj vůči středu pole "celkem konkurenceschopní," v jiných ale ztrácejí. S jinou strategií - zastávkou během safety caru, podle něj mohli v Silverstone dokonce dojet na bodech, přestože kvůli změně zadního křídla s oběma vozy museli startovat z boxové uličky.

img-responsive

Přední část podlahy s deflektory vozu FW41 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Svým 14. místem byl velmi zklamaný, zatímco Stroll dojel 12. Po první zastávce před výjezdem safety caru měl "velké vibrace a absolutně žádnou přilnavost. Po restartu byla první dvě kola jen o udržení auta na trati. Jen jet a doufat, že po určitém množství kol se situace vrátí pod kontrolu."

"Částečně se to stalo, ale když se podíváte kolem, tak všichni byli na čerstvých měkkých pneumatikách. Přilnavost se nedala srovnávat, a to žel v můj neprospěch. Když jste závodním jezdcem a chcete bojovat o pozice, tak to je zkrátka velmi bolestivé cítit to, co jsem pociťoval v posledním stintu," dodává Sirotkin.



Google+ Vytisknout

Diskuze: "Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 17.07.2018 15:32 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica při posezónních testech v Abú Zabí

Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Carlos Sainz během testování pneumatik v Abú Zabí

Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

Sebastian Vettel během posledních testů v Abú Zabí

Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

Kimi Räikkönen je po prvním testu se Sauberem spokojen

Räikkönen: Sauber má vše potřebné pro to, aby v roce 2019 postavil skvělé auto

Pohonná jednotka Mercedesu

Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

Stoffel Vandoorne ve Velké ceně Abú Zabí

"Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

  2. Hamilton poráží Verstappena - šéfové týmů volili nejlepší piloty za rok 2018

  3. Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

  4. Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

  5. "Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

  6. Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud