Renault v Číně zpřístupňuje vyšší výkon, za havárii v Bahrajnu si Verstappen může sám

Petr Hlawiczka, 13. dubna 2018, 06:40 Google+

Renault umožnil všem třem svým týmům využívat v Číně vyšší výkonnosti, jelikož jejich pohonné jednotky vykazují na počátku letošní sezóny dobrou spolehlivost. Zároveň objasnil příčiny nehody Maxe Verstappena z Bahrajnu, kde si stěžoval za náhlý nárůst výkonu motoru. Závěr? Pilot si za ní může sám.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 13.04. 22:42) Napište svůj názor
Přeplňovaný motor Renaultu

Přeplňovaný motor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Tovární tým z Enstone, Red Bull a McLaren tedy mohou v Šanghaji využívat déle výkonnostnější módy pohonné jednotky, než tomu bylo v předchozích dvou podnicích v Austrálii a v Bahrajnu. O přesných číslech se Francouzi nechtějí ale vůbec bavit, na počátku sezóny uvedli pouze to, že letos dosahují kolem 950 koní.

Příčinu selhání úložiště energie Daniela Ricciarda z Velké ceny Bahrajnu ještě neobjasnili a v Šanghaji mu dali nové společně s řídicí elektroniou, přesto jsou se spolehlivostí svých produktů dostatečně spokojeni na to, aby přistoupili k využívání vyššího výkonu.

"Děláme to, co jsme řekli, že budeme dělat. Obecně jsme chtěli potvrdit spolehlivost, což se zatím daří. Zaznamenali jsme incident u Ricciarda, ale příčina není stále známá. Stále si nejsme jisti, jestli šlo o potíž spojenou se šasi či s motorem. Šlo o elektrický problém, který měl očividně dopad na úložiště energie," říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

img-responsive

Renault je se spolehlivostí svých pohonných jednotek zatím spokojený | foto: Renault Sport F1

"Kromě toho to je z pohledu ICE [vnitřního spalovacího motoru] a ERS [systému pro rekuperaci energie] úplně v pořádku. Samozřejmě se to snažíme posouvat, pokud jde o využívání a provoz motoru. Začíná to mít určitý dopad, obzvlášť na dráze, jako je tato, která má určitou citlivost na management energie," pokračuje Francouz.

Všechny týmy podle něj mají k dispozici stejné provozní podmínky, nikdo není upřednostňován: "Rozhodně, vždy bylo naší prioritou to takto dělat před jakoukoliv úpravou pravidel, není nic na výběr. A my jsme v tomto ohledu velmi transparentní."

Renault ještě ERS systém vyvíjený pro rok 2018 nenasadil, ale ve vývoji má velké vylepšení motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K): "Pokud jde o hardware, tak se držíme našeho plánu - je určen pro pohonnou jednotku č. 2, která se ještě chvíli neobjeví. Do té doby to bude souviset s energií. Další věci se objeví u ICE a také v závislosti na týmech o něco později u paliva, protože všichni samozřejmě nevyužíváme stejný benzín."

img-responsive

Max Verstappen si za svou nehodu v kvalifikaci může sám | foto: Red Bull Content Pool

Pokud jde o nehodu Verstappena z bahrajnské kvalifikace, kde si holandský pilot stěžoval na náhlý nárůst výkonu (o 150 koní), tak tam je vina jasně na straně Maxe: "Motor dělal přesně to, o co byl plynem požádán, to bylo naprosto zřejmé. Když sešlápnete plyn, něco se stane s motorem. Ten zareagoval přesně tak, jak zareagovat měl," dodává Abiteboul.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault v Číně zpřístupňuje vyšší výkon, za havárii v Bahrajnu si Verstappen může sám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 13.04.2018 22:42 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen s Red Bullem RB14 v Monze

"Honda má větší rozpočet než Renault a Red Bull momentálně nejlepší auto," říká Verstappen

Přes triumf v Singapuru Hamilton neusíná na vavřínech

Hamilton žádá Mercedes o zrychlení vývoje

Stoffel Vandoorne s McLarenem v GP Singapuru

McLaren uvažuje o tom, že v Rusku použije extrémnější nastavení

Max Verstappen slavil v Singapuru stříbro, v cíli byl před Sebastianem Vettelem

"Výsledek ospravedlňuje nasazení problematické C-specifikace," říká Renault. Prozrazuje, kolik výkonu přidali

Sebastian Vettel na pódiu v Singapuru, kde skončil třetí

"Hamilton dominuje, Vettel má po titulu," domnívá se Zanardi a italská média

Daniel Ricciardo věří, že s Renaultem bude v sezóně 2020 bojovat o vítězství

"Ricciardo je drahý, ale stojí za to," tvrdí Renault. Budou spolu v roce 2020 bojovat o titul?

Sebastian Vettel odjížděl ze Singapuru hodně zklamaný, náskok Hamiltona nestáhnul

"Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

Lewis Hamilton se svou trofejí v Singapuru

"Z našeho auta dostáváme víc, než na co má," tvrdí Hamilton

Sergio Pérez v Singapuru neměl svůj den, závod pokazil sobě i ostatním jezdcům

Narazil Pérez do Sirotkina záměrně? Whiting sdělil svůj názor +VIDEO

Lewis Hamilton při startu závodu v Singapuru

FOTO: Noční závod v Singapuru - V parádním prostředí u moře slavil opět Hamilton

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

KImi Räikkönen je Lewisovi Hamiltonovi těsně v patách

V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Jedno z nejlepších kol, jaké si pamatuji, vše na limitu," usmívá se Hamilton

  3. V 2. tréninku úřadoval Räikkönen. Vettel odstoupil předčasně, Alonso potěšil McLaren +VIDEO

  4. "Teď musíme všechny závody vyhrát!" vybízí Vettel Ferrari k finálnímu útoku

  5. Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

  6. "Jeden z nejhorších případů ignorování modrých vlajek," poukazuje Whiting na konkrétního jezdce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud