K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Petr Hlawiczka, 13. dubna 2018, 06:30 Google+

ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton je v Číně hladový po vítězství a bude si chtít spravit chuť, což doložil nejrychlejším časem i v druhém pátečním tréninku. S Ferrari to ale nebude mít jednoduché, jak naznačil Kimi Räikkönen, který na něj ztratil pouhých 7 tisícin sekundy. Red Bull je zatím o něco pomalejší, ze zbytku pole je na tom nejlépe Renault.

Počet komentářů:  103 komentářů (Poslední 14.04. 09:10) Napište svůj názor
KImi Räikkönen je Lewisovi Hamiltonovi těsně v patách

KImi Räikkönen je Lewisovi Hamiltonovi těsně v patách | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Do odpoledního tréninku vyrazily za 17 °C teploty vzduchu (dráha 20 °C) Haasy - Grosjean na měkkých, Magnussen na středně-tvrdých pneumatikách - následované Gaslym s vozem Toro Rosso. Meteorologové hlásili 40% pravděpodobnost deště.

Grosjean po 4 min zajel první měřené kolo - 1:36,927 min, jeho týmový kolega následoval s odstupem 0,729 s, Gasly +1,303 s. Po deseti minutých se na čele objevily Renaulty - Hülkenberg (1:36,014) na měkkých a Sainz (1:36,517) na středně-tvrdých pneumatikách.

Na chvíli je tam vystřídal Pérez (1:35,696), Alonso okupoval druhou příčku (1:35,863) - oba na měkké směsi. Mercedesy se v tu chvíli chystaly ke svým prvním jízdám a brzy potvrdily svou převahu - Bottas (1:34,387) zajel na středně-tvrdé směsi kolo o 1,3 s rychleji než Mexičan s Force Indií, Hamilton (1:56,948) i Vettel silně probrzdili v nájezdu do vlásenky č. 4, poté se projeli vyasfaltovanou únikovou zónou v zatáčce č. 6.

V dalším pokusu to už ale Lewisovi na měkkých pneumatikách vyšlo - 1:34,179 min. Vettel kroužící na středně-tvrdých pneumatikách se protlačil na třetí pozici před oba Red Bully na měkkých - Verstappena (1:34,747) s Ricciardem (1:35,199), který nebyl "moc spokojený s mapováním pedálů."

Räikkönen zaznamenal drobný softwarový problém, který inženýři brzy vyřešili, a po 25 min překonal oba Mercedesy - 1:34,063 min na měkké směsi. Piloti tou dobou začali přecházet na ultra-měkké pneumatiky, což bylo příslibem dalšího rapidního zlepšení časů.

To hned potvrdil Hülkenberg (1:34,313), jenž se vyšvihl na třetí příčku - o více než půl sekundy před Ferrari. Mercedesy se pochopitelně nenechaly zahanbit a Hamilton šel na té nejměkčí dostupné směsi znovu do čela - 1:33,482 min, Bottasovi za ním ale zaostal jen o 33 tisícin!

Poslední byl Stroll (1:37,147) s trápícím se Williamsem. V zatáčce č. 8 mu ustřelila záď, ale štěrku se vyhnul. Jeho týmový kolega Sirotkin (1:35,340) se držel na 14. pozici, ale během jízdy přišel o pravé zpětné zrcátko (oba na ultra-měkkých pneumatikách). Oba se s vozem na trati viditelně prali.

Alonso (1:34,632) se po přechodu z měkkých na ultra-měkké pneumatiky dostal zpět do první desítky před oba vozy Toro Rosso i Force Indie, zrychlil na nich o 9 desetin sekundy - na Hamiltona ale ztrácel pořád hodně - 1,15 s. Vandoorne ho ale na rovince schoval do aerodynamického stínu a trochu mu pomohl - hezká výpomoc, která by se mohla hodit v kvalifikaci a pomoci ve snaze postoupit do Q3 v těsném středu pole.

Räikkönen (1:33,489) dosáhl zlepšení o 0,6 s, překonal Bottase a dotáhl se na rozdíl 7 tisícin za Hamiltona! Pokud by nedostihl pomalého Ericssona, tak mohl být i první. Zdá se, že boj o vítězství bude v Číně velmi vyrovnaný. Verstappen (1:33,590) s Red Bullem ztrácel 0,341 s.

Po kvalifikačních přípravách se v poslední půlhodině začali všichni věnovat delším jízdám s větším množstvím paliva, proto se časy již moc nelepšily. Red Bull během nich ale vypadal celkem konkurenceschopně, Max kroužil o desetinu rychleji než Hamilton.

Čtvrt hodiny před koncem, kdy začínalo pršet, zůstal na dráze stát Vandoorne s uvolněným kolem. Tohle budou komisaři ještě vyšetřovat a zřejmě to skončí pokutou pro McLaren. Počasí se zhoršovalo, Alonso dokonce 3 min před koncem vyjel na přechodných pneumatikách, zatímco všichni ostatní zmizeli v garážích.

O první příčku si to ve zbytku víkendu zřejmě rozdají piloti Ferrari s Mercedesem, Red Bullu kousek schází. Ze zbytku pole na tom byl ve druhém tréninku Renault - Hülkenberg obsadil šestou příčku před Magnussenem s Haasem, za nimi následují McLaren, Force India a Toro Rosso, pole uzavírají Sauber s Williamsem.

GP Číny (Shanghai International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:33,482
2. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:33,489
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:33,515
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:33,590
5. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:33,823
6. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:34,313
7. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:34,458
8. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:34,473
9. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:34,557
10. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:34,632
11. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:34,792
12. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:34,849
13. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:34,874
14. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:35,163
15. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:35,333
16. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:35,340
17. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:35,624
18. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:35,916
19. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:36,471
20. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:37,147

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 14.04.2018 09:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 103 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton stíhaný Red Bullem

Ferrari a Red Bull větří šanci, Mercedes teď podle Ricciarda vypadá zranitelně

Pohonná jednotka Hondy

Honda doufá v další zisky, Red Bull ji povolil u Toro Rosso experimenty za cenu penalizací

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Valtteri Bottas ve smyku s Mercedesem F1 W07 v Goodwoodu

VIDEO: Smyky a pálení gum - Bottas prohání Mercedes F1 W07 v Goodwoodu

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB14

"V testech vypadal Red Bull rychle, ale na úrovni Ferrari či Mercedesu není,"…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  2. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  3. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  4. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

  5. Mercedes se zaměřuje na své starty, chce se vyrovnat Ferrari. Vysvětluje poškození Hamiltona

  6. Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud