Do odpoledního tréninku vyrazily za 17 °C teploty vzduchu (dráha 20 °C) Haasy - Grosjean na měkkých, Magnussen na středně-tvrdých pneumatikách - následované Gaslym s vozem Toro Rosso. Meteorologové hlásili 40% pravděpodobnost deště.
Grosjean po 4 min zajel první měřené kolo - 1:36,927 min, jeho týmový kolega následoval s odstupem 0,729 s, Gasly +1,303 s. Po deseti minutých se na čele objevily Renaulty - Hülkenberg (1:36,014) na měkkých a Sainz (1:36,517) na středně-tvrdých pneumatikách.
🚥 GREEN LIGHT 🚥@RGrosjean first out of the blocks in FP2#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/3DBMxoh6jS
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018
Na chvíli je tam vystřídal Pérez (1:35,696), Alonso okupoval druhou příčku (1:35,863) - oba na měkké směsi. Mercedesy se v tu chvíli chystaly ke svým prvním jízdám a brzy potvrdily svou převahu - Bottas (1:34,387) zajel na středně-tvrdé směsi kolo o 1,3 s rychleji než Mexičan s Force Indií, Hamilton (1:56,948) i Vettel silně probrzdili v nájezdu do vlásenky č. 4, poté se projeli vyasfaltovanou únikovou zónou v zatáčce č. 6.
V dalším pokusu to už ale Lewisovi na měkkých pneumatikách vyšlo - 1:34,179 min. Vettel kroužící na středně-tvrdých pneumatikách se protlačil na třetí pozici před oba Red Bully na měkkých - Verstappena (1:34,747) s Ricciardem (1:35,199), který nebyl "moc spokojený s mapováním pedálů."
Räikkönen zaznamenal drobný softwarový problém, který inženýři brzy vyřešili, a po 25 min překonal oba Mercedesy - 1:34,063 min na měkké směsi. Piloti tou dobou začali přecházet na ultra-měkké pneumatiky, což bylo příslibem dalšího rapidního zlepšení časů.
Alright everyone; we’re going PURPLE. #RSspirit #ChineseGP #FP2 pic.twitter.com/jsYSqZs4sd
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) April 13, 2018
To hned potvrdil Hülkenberg (1:34,313), jenž se vyšvihl na třetí příčku - o více než půl sekundy před Ferrari. Mercedesy se pochopitelně nenechaly zahanbit a Hamilton šel na té nejměkčí dostupné směsi znovu do čela - 1:33,482 min, Bottasovi za ním ale zaostal jen o 33 tisícin!
Poslední byl Stroll (1:37,147) s trápícím se Williamsem. V zatáčce č. 8 mu ustřelila záď, ale štěrku se vyhnul. Jeho týmový kolega Sirotkin (1:35,340) se držel na 14. pozici, ale během jízdy přišel o pravé zpětné zrcátko (oba na ultra-měkkých pneumatikách). Oba se s vozem na trati viditelně prali.
Not much going @lance_stroll's way so far today 😖 P20 in FP1 and now a big spin at Turn 8 #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/s7EFEYb6pI
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018
Alonso (1:34,632) se po přechodu z měkkých na ultra-měkké pneumatiky dostal zpět do první desítky před oba vozy Toro Rosso i Force Indie, zrychlil na nich o 9 desetin sekundy - na Hamiltona ale ztrácel pořád hodně - 1,15 s. Vandoorne ho ale na rovince schoval do aerodynamického stínu a trochu mu pomohl - hezká výpomoc, která by se mohla hodit v kvalifikaci a pomoci ve snaze postoupit do Q3 v těsném středu pole.
Räikkönen (1:33,489) dosáhl zlepšení o 0,6 s, překonal Bottase a dotáhl se na rozdíl 7 tisícin za Hamiltona! Pokud by nedostihl pomalého Ericssona, tak mohl být i první. Zdá se, že boj o vítězství bude v Číně velmi vyrovnaný. Verstappen (1:33,590) s Red Bullem ztrácel 0,341 s.
#Kimi7 laptime: 1:33.482 P2, 0.007 to HAM in P1 #ChineseGP pic.twitter.com/AGobkujjtP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 13, 2018
Po kvalifikačních přípravách se v poslední půlhodině začali všichni věnovat delším jízdám s větším množstvím paliva, proto se časy již moc nelepšily. Red Bull během nich ale vypadal celkem konkurenceschopně, Max kroužil o desetinu rychleji než Hamilton.
Čtvrt hodiny před koncem, kdy začínalo pršet, zůstal na dráze stát Vandoorne s uvolněným kolem. Tohle budou komisaři ještě vyšetřovat a zřejmě to skončí pokutou pro McLaren. Počasí se zhoršovalo, Alonso dokonce 3 min před koncem vyjel na přechodných pneumatikách, zatímco všichni ostatní zmizeli v garážích.
📻@svandoorne
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018
"I need to stop the car. The tyre is not on" #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/fPkiKTOFXY
O první příčku si to ve zbytku víkendu zřejmě rozdají piloti Ferrari s Mercedesem, Red Bullu kousek schází. Ze zbytku pole na tom byl ve druhém tréninku Renault - Hülkenberg obsadil šestou příčku před Magnussenem s Haasem, za nimi následují McLaren, Force India a Toro Rosso, pole uzavírají Sauber s Williamsem.
#F1 #ChineseGP FP2 Best Sectors: #Raikkonen ahead of #Hamilton, #Ricciardo 2 places higher pic.twitter.com/BnPDCTBtut
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018
#F1 #ChineseGP FP2 Max. Speeds 📊:
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018
- #Vettel over 322kph, tops it everywhere
- #Ricciardo powered by #Renault 1kph off, #Vandoorne 18kph off
- #Gasly with #Honda engine 5kph off pic.twitter.com/FfqF1pUkjn
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:33,482 |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:33,489 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:33,515 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:33,590 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:33,823 |
6. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:34,313 |
7. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:34,458 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:34,473 |
9. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:34,557 |
10. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:34,632 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:34,792 |
12. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:34,849 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:34,874 |
14. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:35,163 |
15. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:35,333 |
16. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:35,340 |
17. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:35,624 |
18. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:35,916 |
19. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:36,471 |
20. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:37,147 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ