Jejich dceřiná stáj letos přešla z Renaultu k japonskému výrobci a spolupráci si zatím pochvaluje. Honda zlepšila spolehlivost i výkon, její motor je však stále nejméně výkonný. Aktuální specifikace sice vychází z loňského produktu, svou ztrátu na konkurenta před sebou ale dokázala zhruba o polovinu snížit.
"Balík Hondy je technicky zajímavý. Motor je velmi lehký a teď i spolehlivý. Hovoří o neustálých výkonnostních vylepšeních. Motor by měl být do konce letošního roku na úrovni Renaultu," prozrazuje pro Autosport odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Ten se zabývá otázkou, zda na ní přejít i se svým mateřským týmem. Rozhodnutí se podle Christiana Hornera bude řídit čistě výkonností, nikoliv emocemi.
"Situace s Renaultem se téměř každý měsíc mění. My jsme si na to ale zvykli. Známe je už dlouho. Chováme respekt vůči tomu, co dělají. Pro nás je nejdůležitější mít v budoucnu co nejkonkurenceschopnější balík," popisuje šéf závodního týmu.
"Chceme být v pozici, kdy bychom mohli pokračovat ve snižování náskoku týmů před námi a dostat se před ně. Samozřejmě jsme nyní v pozici, v níž jsme velmi dlouho nebyli. Buď došlo na veto, zablokování či nechuť dodavatele k dodávkám," pokračuje Horner.
Co by musela Honda udělat, aby si získala i Red Bullu? "Myslím, že během zimy vybudovali velmi dobré základy. Z první řady můžeme sledovat, jak se její produkt s Toro Rosso vyvíjí. A všechno to bude záležet na výkonnosti. Chceme mít za zády vozu ten nejvýkonnější motor," odpovídá Brit.
I odborný poradce Red Bullu je zatím spokojený: "Víme o plánovaných krocích ve specifikacích. Myslím, že spolupráce mezi Toro Rosso a Hondou je velmi dobrá, protože jsme Japoncům zkrátka neřekli, jak by měl motor vypadat."
"Ihned po podepsání kontraktu došlo k výměně techniků mezi Faenzou, Sakurou v Japonsku a Milton Keynes, kde má Honda také malou továrnu. Tehdy vlastně došlo k rozhovorům o současném voze a instalaci motoru. A věřím, že tento partnerský přístup velkou měrou přispěl k výsledku, který nyní pozorujeme," dodává Marko.