Rakouský tým vstoupil do sezóny 2018 s výborným šasi RB14, což Daniel Ricciardo v neděli během Velké ceny Austrálie potvrdil nejrychlejším kolem. V kvalifikacích ale ztratil na Lewise Hamiltona přes 7 desetin sekundy, protože jejich dodavatel pohonných jednotek v nárazovém navyšování výkonu Stříbrným šípům nedokáže konkurovat. Ferrari je v této oblasti Mercedesu blíže, Honda se zatím nemůže rovnat ani s Renaultem.
"Mody motoru by možná měli být stále stejné od okamžiku, kdy vyrazíte v kvalifikaci, až do konce závodu," upozorňuje Horner. "Lewisův čas se výrazně zlepšil mezi Q2 a Q3. Mají kvalifikační mód, který nemusí používat v dřívějších částech kvalifikace - proč by měli zatěžovat motor?"
Red Bull vyhrál kvalifikace v hybridní éře od roku 2014 pouze jednou - v sezóně 2016 v Monaku. Jeho motorový partner za špičkou stále zaostává: "Stačí, když se podíváte na sobotní speed-trapy, kde byly všechny motory Renault ve společné skupině s různými úrovněmi přítlaku na vozech."
"V tomto musíme dosáhnout pokroku. Renault neprozrazuje všechno, na čem pracuje, rozhodně však jde o něco, na co tlačíme," pokračuje šéf Red Bullu, který byl v závodě již vyrovnaným soupeřem Mercedesu. Problémem bylo, že jeho piloti se zasekli za soupeři a nemohli předvést svou rychlost.
"Na čistém vzduchu jsme pro posouzení naši rychlosti během velké ceny ujeli jedno kolo, Daniel přitom dosáhl nejrychlejší kolo závodu. Myslím, že máme rychlé auto, jen je nešťastné, že na této trati jsme jej nemohli využít... nedošlo k tomu díky nasazení ultra-měkkých pneumatik - šlo o skutečnou rychlost. Myslím, že máme rychlé auto. Negativní je pro nás deficit v kvalifikaci. Party mód - rádi bychom se dostali na Lewisovu party," shrnuje Max Verstappen.